Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Netwerken & (Data)communicatie
         Hoe opzetten netwerk

Welkom bij Vragen: Netwerken & (Data)communicatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 16:04 - 04-09-2010
Citaat: Als ik het goed begrijp krijgt dus elk apparaat 2 ip adressen (1 van ae en 1 van Experia)

Je begrijpt het volkomen fout.

De Experia moet adressen uitdelen, de Airport -niet-. Elk apparaat krijgt sowieso maar één IP adres.

Kogel
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 331 | Lid sinds: 29-05-2008 | Geplaatst om: 16:25 - 04-09-2010
Cailin,

Dan heb ik niet goed uitgelegd wat mijn issue is. Op dit moment gebeurd dat ook en de ae bridged. Dat werkt ook gewoon goed, inclusief port forwarding etc.. Probleem is dat als de experia down gaat het hele netwerk down gaat. mijn gedachte was dus om de ae alles in het netwerk te laten regelen (dus dhcp ook) en de experia alleen te gebruiken als modem. Als dan de experia down gaat blijft mijn interne netwerk overeind.

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 17:30 - 04-09-2010
Je wilt LAN en WAN scheiden door fysiek twee apparaten te gebruiken dus. Dat kan mits je de Experiabox uit kan schakelen op zo'n beetje alles behalve modem spelen. Dan zorgt de Airport voor de rest.

edit: misschien iets te snel gereageerd door niet het hele topic te lezen + ik weet ook niet of wat ik post, kan op een experiabox.
Ideaal gezien zou de Experiabox enkel als modem fungeren en dit IP adres door moeten geven aan de Airport die er vervolgens middels NAT en DHCP kan routeren. De AE kun je dan zo instellen dat hij 1 publiek adres deelt, die van de Experiabox. Alleen moet je dan wel zeker weten dat dit geen gerouteerd adres is (dubbel NAT).

(Bewerkt door Godfather om 17:35, 4-09-2010)

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 21:00 - 04-09-2010
Dan moet je inderdaad de Experia alleen als modem laten werken. Maar dan komt er dus helemaal geen NAT meer kijken bij de Experia en 0,0 IP spul meer.

Kogel
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 331 | Lid sinds: 29-05-2008 | Geplaatst om: 21:15 - 04-09-2010
Godfather en Cailin inderdaad jullie bevestigen mijn vermoeden. Wat ik wil kan dus alleen maar als ik de Experia alleen (maar dan ook alleen) als modem kan laten fungeren (net zoals het ziggo modem. dat is een soort van bridge/modem). Ik kan dat allemaal niet uitzetten op de experia. Ga op zoek naar een ander modem. Dank.

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 21:24 - 04-09-2010
En dat is jammer genoeg best vaak de eindconclusie van experiabox gebruikers    
Eerlijk gezegd weet ik alleen niet of dat ook rechtvaardig is maar in dit geval lijkt me van wel.

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

Kogel
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 331 | Lid sinds: 29-05-2008 | Geplaatst om: 21:41 - 04-09-2010
ach. het apparaat doet het prima. ik kan ook gewoon portforwarden. Daar lees je veel klachten over maar dat is niet terecht. Ik wil natuurlijk ook iets dat waarschijnlijk niet vaak gewenst wordt bij thuisgebruik.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media