|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:09 - 28-01-2012
Nadat Google de resultaten van Google+ liet zien ten koste van Facebook en Twitter wilde ik eigenlijk al van ze af, nu ik er achter ben gekomen dat het eigenlijk een criminele bende is ben ik al begonnen met DuckDuckGo als mijn zoekmachine te gebruiken, maar ik zou eigenlijk het liefst ook van Gmail af willen. De aangepaste pricavy-voorwaarden van Google spelen daarbij trouwens ook mee, ik vind het niet prettig dat dit bedrijf inmiddels mijn hele gaan en staan op het web volgt. Daarom de vraag aan jullie: wat is het beste alternatief? Ik heb zelf een Yahoo account, maar die is kwalitatief minder (met name de zoekfunctie). Hotmail heb ik geen ervaring mee. Alls suggesties zijn welkom, het liefst met een reden waarom je iets goed of slecht vindt... |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 08:46 - 28-01-2012
| Je kunt in Yahoo Mail ook IMAP gebruiken. De zoekfunctie is dan de zoekfunctie van Apple Mail. |
"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:54 - 28-01-2012
Bedankt, had er nog niet gedacht aan Yahoo in Mail (hoewel ik dat wel wist ). Mijn 'probleem' is dat ik vaak webmail of mail op een iDevice moet gebruiken, ik zal eens kijken hoe het met hun apps voor iPad en iPhone zit... |
|
|
|
|
oranjemarcel
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 43 | Lid sinds: 17-11-2005 | Geplaatst om: 09:04 - 28-01-2012
Ik heb me nooit afgevraagd of het ook "boeven" zijn, maar ik gebruik al meer dan 10 jaar een netscape (tegenwoordig AOL, IMAP en POP) adres als webbase mail,voor BU mail en voor de "dodgy" buitencontacten, waarbij je niet weet in wat voor database je terecht kan komen. Bevalt prima. Marcel |
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 09:05 - 28-01-2012
| Als je een nieuw account in Mail aanmaakt op de iPad/iPhone, dan is een van de opties die je kunt kiezen Yahoo Mail. Maw ook op de iPad/iPhone kun je Yahoo Mail in de Apple Mail app lezen. |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 09:28 - 28-01-2012
@ Pieterr: Ja, maar de zoekfunctie in Mail op de iDevices is niet erg goed. Ik gebruik nu de Gmail app en die werkt veel beier. Maar ik heb ook al gezien dat Yahoo ook een app heeft, dus misschien dat die ook een goede zoekfunctie aan boord heeft (ga ik nog testen). @ oranjemarcel: is dat een gratis of een betaald adres, en als het betaald is hoeveel kost het dan? |
|
|
|
|
bacon
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 15-07-2007 | Geplaatst om: 09:37 - 28-01-2012
Ben het volledig eens met Robert. Met name zijn opmerkingen w.b. de privacybescherming. Ik heb het altijd nogal merkwaardig, zo niet onnozel gevonden dat men zich daar in Nederland van alle Europese landen het minste zorgen over maakt. Met het naïeve argument "ik heb niets te verbergen"(hoe vaak per week masturbeer je dan?). In die gevallen waarbij ik niet verder lastig gevallen wil worden met antwoorden, gebruik ik zeer spaarzaam Gmail en Hotmail. Van de eerste weet ik al geruime tijd dat ze je volgen, van de tweede weet ik dat niet. Ik zoek ook alternatieven, met name die waarmee het mogelijk is om afbeeldingen te zoeken. En die mogelijkheid heeft Yahoo wel, maar Duckduckgo weer niet.
|
€ 200 miljoen bezuiniging op cultuur = 14 km snelweg.De prioriteit van een kabinet: 14 km snelweg.....
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 10:28 - 28-01-2012
 |
Citaat: Mee eens. Overigens wordt dit wantrouwen jegens Google door anderen gemakkelijk terzijde geschoven. Er komt nog een tijd dat we met weemoed terug zullen denken aan "good old" Microsoft. |
 |
| (Schreef ik in 2009 op een ander forum.) |
|
|
|
|
Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 10:34 - 28-01-2012
Ga er maar gerust van uit dat je met Yahoo e.a. uiteindelijk van de regen in drup raakt. Dit soort bedrijven predikt de vrede m.i. maar om één reden: het succes van Google benaderen. Om afbeeldingen te zoeken, kun je ook Picsearch gebruiken. Geen idee wat hun huidige privacy regels zijn. |
Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility). En kijk ook eens op: discussions.apple.com • macosxhints.com • thexlab.com. (En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)
|
|
|
|
joram
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 7822 | Lid sinds: 19-02-2004 | Geplaatst om: 10:49 - 28-01-2012
Waarom geen iCloud eigenlijk? Dat kost net zoveel (niets), en je hebt een naadloze integratie met je Macs en idevices Andere alternatieven, die in mijn ogen ook niet verkeerd zijn: - Windows Live mail (zélfs Microsoft doet minder met je gegevens, én je kunt meer instellen om je privacy te waarborgen) - Lavabit (die hebben 2 gratis opties: 1 mét reclame maar zonder spamfilter, en 1 zonder reclame maar mét spamfilter) - GMX - Bigstring Toen ik de nieuwsberichten las dat Google de privacy van hun gebruikers eigenlijk te graai zet en je niet eens een opt-out geeft —wat ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht had van ze gezien de manier van handelen van Google de laatste tijd— ben ik ook eens gaan kijken wat er van mij op 't moment allemaal bekend is bij Google. De meeste informatie kun je verwijderen of geheim houden, zoals bijvoorbeeld 95% van de informatie op je Google+ account, maar ook je eventuele Blogger, Reader, Calendar en andere Google services kun je verbergen. Dat heb ik ook gelijk maar even gedaan om zo m'n account zo privé mogelijk te maken. Maar zodra ik me comfortabel genoeg voel bij iCloud of welke andere fatsoenlijke gratis mail account die de kop op steekt, sluit ik heel m'n Google account… dat Google enkele gegevens van me gebruikt om gerichte reclame te geven vind ik prima, maar te pas en te onpas m'n gegevens in de zoekresultaten e.d. te gooi zetten hoeft voor mij ook niet zo. Er zijn gelukkig al een aantal alternatieven voor Google's Gmail die beter met je privé data om gaan. Sommige van hun hebben zo te zien geen/niet zo'n goede spamfilter, maar daar kan Apple Mail of Thunderbird zelf ook prima mee om gaan. Maar gezien Google's houding van de laatste tijd denk ik niet dat het bijzonder lang zal duren tot er andere email-providers komen die wél waarde hechten aan de privacy van gebruikers Mvg, Joram |
- iMac 21.5" - i3 3.2Ghz - 12GB ram - 1TB HD & 128GB SSD+Optibay - Ati 5670 512MB - Apple TV 2, jailbreaked met Seasonpass & ATV Flash / iPhone4 16GB Black
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|