Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

    Het MacFreak® Forum
     Vragen: Netwerken & (Data)communicatie
         Ziggo Ubee modem gooit AirPort Express eruit
                
Welkom bij Vragen: Netwerken & (Data)communicatie 

      Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

    

       
Janroen
Niet Aanwezig




Junior Lid
Aantal berichten: 28 | Lid sinds: 21-06-2012 | Geplaatst om: 02:43 - 06-11-2012
Ik heb voor een vriend zijn Mac geïnstalleerd en zou "even" via zijn nieuwe AE regelen dat hij zijn muziek kon streamen. Dit heb ik al meerdere malen voor vrienden geregeld en thuis werkt het ook vlekkeloos.

Nu stuit ik echter op problemen... na 5 minuten prima geluid op de stereoinstallatie geen geluid meer. Thuis heb ik in het begin een gelijksoortig probleem gehad, de oorzaak was toen een sitecom router. Deze heb ik destijds vervangen door een TC en het probleem was verholpen.

Mijn kameraad Heeft een Ziggo Ubee modem met ingebouwde WiFi router, ik heb contact opgenomen met Ziggo en de routerfunctie laten uitschakelen zodat ik via een Airport Express een nieuw (storingsvrij) netwerk kon opbouwen, tweede AE eraan in bridgemodus en streamen maar... Helaas, na vijf minuten prima functioneren geluid foetsie en internet ook verdwenen. Opnieuw opstarten van modem en airports geeft nu een kwartier goed resultaat om er vervolgens weer uitgegooid te worden.

Nu ben ik opnieuw begonnen met uitsluitend een AE via kabel aan het modem, nieuw netwerk aangemaakt en internet werkt prima voor een aantal minuten om vervolgens na een paar minuten weer mis te gaan gaan. Het lijkt mij een conflict met adressering (dns?) of zo, iets waar ik te weinig verstand van heb. Ik ga nu eerst de internetverbinding maar via een kabel direct op de Mac aansluiten om uit te sluiten dat het aan het signaal ligt. Verder ben ik voorlopig door mijn opties heen...

Wie kan hier iets zinnigs op zeggen of heeft eenzelfde probleem meegemaakt?

(Bewerkt door Janroen om 11:19, 6-11-2012)




 iMac 2,93 GHz i7 10.8.1 iPhone 4s   TV3
 iPad 64 GB   Timecapsule 2TB
 AirPort express

Schrijnie
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 762 | Lid sinds: 04-02-2009 | Geplaatst om: 13:25 - 06-11-2012
Wellicht eens een ander kanaal proberen ? Kijk eens of er veel mensen in de buurt van hetzelfde kanaal gebruik maken.

Onlangs bij mijn schoonmoeder ook veel problemen ondervonden met haar Ubee modem welke ook als router gebruikt werd. Om de haverklap viel de verbinding weg en was er geen internet.

Een ander kanaal gekozen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Janroen
Niet Aanwezig




Junior Lid
Aantal berichten: 28 | Lid sinds: 21-06-2012 | Geplaatst om: 14:21 - 06-11-2012
Uiteraard heb ik al meerdere kanalen uitgeprobeerd. Bedankt voor je reactie.




 iMac 2,93 GHz i7 10.8.1 iPhone 4s   TV3
 iPad 64 GB   Timecapsule 2TB
 AirPort express

Janroen
Niet Aanwezig




Junior Lid
Aantal berichten: 28 | Lid sinds: 21-06-2012 | Geplaatst om: 02:17 - 07-11-2012
Vandaag ook nog even alle IP reeksen en verschillende kanalen uitgeprobeerd, nu af en toe een uur verbinding voor de Airport er weer uitgeknikkerd wordt. Morgen Ziggo maar weer eens bellen om te controleren of ze de routerfunctie wel hebben uitgezet in het vermaledijde Ubee modem en niet alleen de WiFi functie.

Iemand nog suggesties?




 iMac 2,93 GHz i7 10.8.1 iPhone 4s   TV3
 iPad 64 GB   Timecapsule 2TB
 AirPort express

Janroen
Niet Aanwezig




Junior Lid
Aantal berichten: 28 | Lid sinds: 21-06-2012 | Geplaatst om: 16:35 - 08-11-2012
Na ziggo weer gebeld te hebben doorgeschakeld naar de service + afdeling, die konden mij ook niet helpen zen wisten te vertellen dat het soms "gewoon" niet werkte.
Ten einde raad maar een simpel sitecom routertje aan de Ubee geknoopt, internet werkt prima maar het streamen van muziek is na een half uurtje weer spontaan voorbij.

Tja wordt erg lastig nu en zo te merken weet hier ook niemand een oplossing...

Als laatste optie ga ik van de week mijn eigen TC er maar eens tussen gooien en kijken of dat wel wil werken.




 iMac 2,93 GHz i7 10.8.1 iPhone 4s   TV3
 iPad 64 GB   Timecapsule 2TB
 AirPort express

maceagel
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 140 | Lid sinds: 04-04-2011 | Geplaatst om: 20:07 - 08-11-2012
Hoi Jan,

Helaas zijn er soms wel vage problemen met de Apple routers.
Dit kan zijn van niet kunnen verbinden met wifi, dan weer wel, dan weer niet etc.
Wat je voorstelt om je eigen TC er even tussen hangen lijkt me uitstekend plan.
Denk persoonlijk dat het een hardware verhaal is.. Misschien nog de firmware downgraden een optie?

Succes, ik weet hoe lastig het kan zijn.




_[Apple Certified Technical Coordinator 10.6]_
_[Apple Certified Technical Coordinator 10.7]_

Esquare
Niet Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7041 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 20:16 - 08-11-2012
Al aan andersoortige storingsbronnen gedacht? Dect-telefoons, magnetrons, draadloze weerstations, draadloze kamerthermostaten, enz.?

(Bewerkt door Esquare om 20:16, 8-11-2012)




Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility (tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.comosxdaily.commac.tutsplus.comapple.stackexchange.com. (Vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.)

maceagel
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 140 | Lid sinds: 04-04-2011 | Geplaatst om: 20:46 - 08-11-2012
Lijkt mij een beetje te vergezocht Esquare. Dit is ook heel moeilijk te meten voor iemand zonder apparatuur. Test het eerst met andere apparatuu zoals je eigen TC.




_[Apple Certified Technical Coordinator 10.6]_
_[Apple Certified Technical Coordinator 10.7]_

Powerbooky
Niet Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2065 | Lid sinds: 28-04-2003 | Geplaatst om: 21:47 - 08-11-2012
Als in de Ziggo modem echt de routerfunctie is uitgeschakeld, kun je vanzelfsprekend de direct aangesloten Airport Express NIET in "bridge mode" gebruiken. De AE moet dan op "share a public IP" staan en er verder ook geen enkel ander apparaat aan de Ziggo modem gekoppeld zijn.

Het is sowieso al aan te raden om de wifi in te stellen op het 5GHz bereik, als je de omgeving heel druk is met wifi stations. Ik ben al een tijd overgestapt, omdat ik hetzelfde probleem had. Zodra de buurman zat te bellen met z'n DECT telefoon, viel bij mij direct de AirTunes uit omdat de ontvangende AEx vlak naast de muur hing waar achter de zitbank van de buren staat waar ze meestal zaten te bellen. Sinds dat alles 5GHz only is, waren alle problemen verdwenen en kon ik ook dubbele kanaalbreedte gebruiken (snelheid in huis is nu 120 tot 300Mbps over wifi).

Wat ook voorkomt, met name bij Experiaboxen van KPN, is dat op de netwerkverbinding van de internetaanbieder meerdere diensten via VLAN worden aangeleverd. In geval van de Experiabox worden VLAN tags niet gefilterd en dat vinden sommige apparaten, waaronder Airport Express, Airport Extreme, TimeCapsule en iPhone niet fijn. Het gevolg is een haperende of weigerende verbinding. De oplossing daar is het uitschakelen van de wifi in de Experiabox, de DHCP range tot minimum reduceren, alle Mac's en PC's koppelen via de AE/AEx/TC en bij deze de DHCP functie aanzetten (distribute a range addresses) binnen hetzelfde subnet als de Experiabox maar wel buiten de gereduceerde reeks in de Experiabox. In deze mode zorgt de AE/AEx/TC voor een filtering van ongewenste DHCP en VLAN pakketjes vanaf de WAN poort en blijft het nodige Bonjour verkeer aan de LAN kant in orde (waar AirPlay gebruik van maakt).
Of dit ook de oplossing is bij de Ubee, weet ik niet. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

(Bewerkt door Powerbooky om 21:53, 8-11-2012)




Smart people usually do their things on a Mac!  PowerMac dual G4 1GHz | Powerbook Ti G4 1GHz | MacPro 8 cpu 3GHz | 16 TB Drobo
NPO | NOS | Ericsson Broadcast NL | DutchView

Esquare
Niet Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7041 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 22:01 - 08-11-2012

 
Citaat: maceagel om 20:46, 8-11-2012
Lijkt mij een beetje te vergezocht Esquare. Dit is ook heel moeilijk te meten voor iemand zonder apparatuur.

Vergezocht? Welnee, zelf meegemaakt. En makkelijk genoeg te testen: gewoon uitzetten.




Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility (tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.comosxdaily.commac.tutsplus.comapple.stackexchange.com. (Vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.)

       

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media