Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Netwerken & (Data)communicatie
         Hoe inloggen op Ziggo Wi-FiSpots met een internet-thermostaat?

Welkom bij Vragen: Netwerken & (Data)communicatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 27797 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 23:08 - 04-11-2017
Hierbij het vervolg: de Edimax adapter is binnen, de oude Mac mini weer aan de praat gekregen en op naar de studio.

Daar liep ik tegen twee problemen aan: de ontvangst van het signaal van Ziggo Wifispots is niet heel erg goed, vooral niet van de Edimax. En, waarschijnlijk omdat het een oude Mac mini is, kan ik bij Internet Deling niet voor het kanaal kiezen en is WEP de enig optie. Dat toch nog geprobeerd, maar de thermostaat 'lust' het niet.

Weer een ervaring wijzer, maar het wordt dus toch Engenius EZ Hotspot Extender.

Aardig wat duurder, maar die kan veel beter met een zak signaal omgaan. Verder merk ik dat het aan mij hart gaat dat daar een Mac mini bijna niets zou staan te doen, die verkoop ik dan liever (voor een leuk prijsje natuurlijk!   ) aan een mede-MacFreak.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

VwVanFan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1079 | Lid sinds: 02-08-2008 | Geplaatst om: 00:37 - 05-11-2017

Citaat: Robert om 21:14, 29-10-2017
@ peterdh: ik heb afgelopen vrijdag in de fotostudio al veel geëxperimenteerd hiermee, onder andere op mijn eigen iPhone. Daarmee kon ik verbinden maken met Ziggo WifiSpots door alleen de login en het wachtwoord in te vullen, een profiel was niet nodig.

Maar ik kan me ook herinneren dat dit vroeger wel het geval was, misschien heeft Ziggo iets veranderd?

Ik ben aanstaande vrijdag pas weer in Den Haag (waar de studio is), ik ga dan kijken of ik nog leven kan blazen in mijn oude Mac mini.

Met andere woorden: wordt vervolgd

Waarschijnlijk onnodig te zeggendat je zelf Ziggo klant moet zijn en bij je eigen router
de hotspot aan moet staan,anders werkt het niet.

http://www.hero-furniture.nl

VwVanFan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1079 | Lid sinds: 02-08-2008 | Geplaatst om: 00:47 - 05-11-2017
Ik weet niet of je kosten wilt maken voor je studio,maar T-Mobile heeft een 4G router die je overal kunt plaatsen om een eigen wifi netwerk op te zetten.
Vanaf 30e per maand heb je 25gb data.
Je moet wel een 4G modem bij ze aanschaffen,kost ca 200e.
Wij hebben dit ook vanaf volgende week op de zaak.
De adsl was vlug als stroop, (5mbit) en de snelheid niet op te krikken ivm afstand tot
de centrale.
Bij KPN en Xs4aqll moet je in het buitengebied zitten om voor een 4G modem in aanmerking te
komen,met ook nog een beperkte data bundel.
T-Mobile biedt 100gb voor 40e p/m inc btw met 120/50 snelheden.
We gaan het zien vanaf woensdag of zo.

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

http://www.hero-furniture.nl

boiing
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 594 | Lid sinds: 11-11-2007 | Geplaatst om: 10:08 - 05-11-2017

Citaat: Robert om 23:08, 4-11-2017
Daar liep ik tegen twee problemen aan: de ontvangst van het signaal van Ziggo Wifispots is niet heel erg goed, vooral niet van de Edimax. En, waarschijnlijk omdat het een oude Mac mini is, kan ik bij Internet Deling niet voor het kanaal kiezen en is WEP de enig optie.

Jammer zeg.. Het eerste probleem had je met een USB verlengkabel misschien kunnen verhelpen. Het tweede is nieuw voor mij. Ik dacht dat vanaf Mountain Lion WPA2 ondersteund werd, maar wellicht ook hardware afhankelijk.

Een MacMini die (bijna) niks doet, dat is inderdaad een beetje zielig...   

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 27797 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 23:51 - 05-12-2017

Citaat: boiing om 12:09, 29-10-2017
Maar toch, deze kost al bijna niets en een pre-paid data simkaartje met een gigabyte of wat moet ook voor een tientje te vinden zijn. Als je alleen af en toe de thermostaat aan zet doe je daar héél lang mee.

Na veel experimenteren weet ik zeker dat het net Ziggo WifiSpots niet gaat werken. Daar wordt ik steeds na 24 uur vanaf gegooid, en zelfs een schakelklok bracht geen uitkomst.

Daarom hoop ik dat het met de oplossing van boiing hierboven gaat werken, maar daar heb ik nog een vraag over. Weet iemand hoe dit ding werkt, op de website van de verkoper staat nauwelijks wat zinnigers te lezen.

Is het USB? Heb ik er een Mac mini, of een router bij nodig?

boiing
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 594 | Lid sinds: 11-11-2007 | Geplaatst om: 10:06 - 06-12-2017
Daar heb je niets bij nodig Robert! Ik gaf deze als voorbeeld omdat ie zo goedkoop is, er zijn andere merken waar misschien meer documentatie bij zit. Het principe is dat zo'n ding een 4G internet signaal opvangt (met een prepaid sim dus) en via WiFi een netwerk aanmaakt, je eigen hotspot. Als je het 'dopje' eraf haalt zit er een USB plug onder. Die heb je in ieder geval nodig voor de voeding. En je zou hem in een Mac kunnen steken om direct internet te hebben, maar dat is in jouw geval niet nodig. Gewoon in een USB adapter in het stopcontact, klaar. Instellen met een app waarschijnlijk?

Als ik tijd heb zal ik me er nog even in verdiepen maar volgens mij is het vrij eenvoudig. Ik heb zo'n ding ooit op die manier op een reis door Chili gebruikt, niet precies deze maar hij werkte zoals hierboven beschreven.

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 27797 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 12:51 - 06-12-2017
@ boiing: net besteld, ik laat nog weten hoe de afloop zal zijn!

boiing
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 594 | Lid sinds: 11-11-2007 | Geplaatst om: 13:48 - 06-12-2017
"The only thing you need is a power source with a standard 5V USB socket type A such as power supply 230V wall, car universal USB charger, ... , or simply the USB port on the notebook.

Device configuration is done through a web browser. To protect against unauthorized access, you can set a password WIFI. That's what is most important - MT4220 is extremely easy to use.

When you want to use it as an access point simply insert the SIM card without pin with active transmission of data and connect to the socket UDB 5V. The device after a short while will automatically recognize the data transmission parameters, including the APN and operator codes and will be able to use the internet via WIFI.
"

Moet lukken!

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 27797 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 00:06 - 16-12-2017
Nog even het einde an dit verhaal melden: met de Media-Tech Portable 3G/WiFi Router is het inderdaad gelukt.

Ik heb nu een prepaid simkaartje van Simyo daarin zitten, verbruik is ongeveer 8 cent per dag, dus ongeveer € 2,50 per maand op 'gewoon' bel-tegoed (dus geen internet bundel). Dataverbruik in een internet0bundel is nog goedkoper, maar minimaal 5 euro per maand (want maar een maand geldig).

Met anders woorden, zoals het er nu uitziet ben ik voor ongeveer 20 euro per jaar klaar (dit systeem hoeft alleen maar te draaien als het koud is), ben ik uiteindelijk erg tevreden mee.

Bedankt voor alle hulp, MacFreak is nog steed een top-forum!   

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media