Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Games
         Game: Settlers 7 voor de Mac

Welkom bij Vragen: Games 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

Jeroendv
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 326 | Lid sinds: 22-02-2008 | Geplaatst om: 17:03 - 16-02-2010
Ik kwam er vandaag achter dat settlers 7 paths to a kingdom. Officieel uitkomt voor de mac(dus niet dat aspyr o.i.d de game port).

Voor degene die settlers niet kennen.
Settlers is een real time strategy spel. Waarbij je net als Age of Empires je volk bestuurd om grondstoffen te verzamelen, onderzoeken te doen en eventueel legers te bouwen. Om zo meer "punten" te krijgen als je tegenstander. Alleen is dit spel heel erg gebaseerd op economie(handel ect.) en lange productie ketens.(bijvoorbeeld een houthakker hakt bomen die bomen gaan naar een zagerij. De zagerij heeft op zijn beurt weer eten nodig van bijv. de visser)

Hier een preview over settlers.

En hier de bron.

Edit:
Ik kwam wel iets (voor mij) negatiefs tegen. Namelijk dat je vanwege nieuwe DRM beveiliging altijd een verbinding met het internet moet hebben om het te kunnen spelen. Een voordeel is wel dat je save games worden opgeslagen op een server van hun. En zoals bij SPORE de restrictie was dat je maar enkele keren kan installeren is hier dus niet van toepassing. Als internet verbinding verplicht is wordt dit voor mij een no-go. Anders zou je nooit je laptop ergenst mee kunnen nemen en daar gamen? Dat je je spel wil beveiligen oké maar dit gaat wel ten koste van fun lijkt mij.

Bron:http://uk.pc.gamespy.com/pc/the-settlers-7-paths-to-a-kingdom/1063391p1.html

(Bewerkt door Jeroendv om 10:36, 18-03-2010)

Gratis 2Gb online opslag. Plus 250MB via deze Link

Jeroendv
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 326 | Lid sinds: 22-02-2008 | Geplaatst om: 10:32 - 18-03-2010
De release datum is bekend en dat is 26 maart. Nog even slapen en dan ben ik benieuwd hoeveel tegenvallende reacties. Dat je per sé online moet zijn. Ik ben benieuwd of UBIsoft zich bedenkt en laters alsnog een offline modusaanbiedt.

(Bewerkt door Jeroendv om 10:37, 18-03-2010)

Photocell
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 782 | Lid sinds: 04-12-2007 | Geplaatst om: 15:49 - 18-03-2010
Lijkt meer op Ceaser IV dan op AoE.

iMac 27" i7 & iMac 24" Core2Duo 2,4 GHz
Time Capsule 500 GB, Drobo 7 TB,
iPad 32GB 3G

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 988 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 00:42 - 27-03-2010

Citaat: Jeroendv om 17:03, 16-02-2010
Ik kwam er vandaag achter dat settlers 7 paths to a kingdom. Officieel uitkomt voor de mac(dus niet dat aspyr o.i.d de game port).

Voor degene die settlers niet kennen.
Settlers is een real time strategy spel. Waarbij je net als Age of Empires je volk bestuurd om grondstoffen te verzamelen, onderzoeken te doen en eventueel legers te bouwen. Om zo meer "punten" te krijgen als je tegenstander. Alleen is dit spel heel erg gebaseerd op economie(handel ect.) en lange productie ketens.(bijvoorbeeld een houthakker hakt bomen die bomen gaan naar een zagerij. De zagerij heeft op zijn beurt weer eten nodig van bijv. de visser)

Hier een preview over settlers.

En hier de bron.

Edit:
Ik kwam wel iets (voor mij) negatiefs tegen. Namelijk dat je vanwege nieuwe DRM beveiliging altijd een verbinding met het internet moet hebben om het te kunnen spelen. Een voordeel is wel dat je save games worden opgeslagen op een server van hun. En zoals bij SPORE de restrictie was dat je maar enkele keren kan installeren is hier dus niet van toepassing. Als internet verbinding verplicht is wordt dit voor mij een no-go. Anders zou je nooit je laptop ergenst mee kunnen nemen en daar gamen? Dat je je spel wil beveiligen oké maar dit gaat wel ten koste van fun lijkt mij.

Bron:http://uk.pc.gamespy.com/pc/the-settlers-7-paths-to-a-kingdom/1063391p1.html

(Bewerkt door Jeroendv om 10:36, 18-03-2010)

Dus kunnen wij concluderen dat je het spel uiteindelijk links laat liggen?

joram
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7822 | Lid sinds: 19-02-2004 | Geplaatst om: 07:47 - 27-03-2010
Simpel; je koopt het spel legaal, en download dan zodra het uit is
een crack zodat je niet altijd op 't internet hoeft te zitten. Dat is
misschien niet de netste manier, maar ik vind wel dat als DRM je
verplicht tot zoiets dat het geen vreemde oplossing is.
Als je een keer onderweg bent of geen verbinding hebt kun je dus
niet spelen... dan maar de DRM eruit halen terwijl je gewoon netjes
je spel koopt  

Mvg,
Joram

- iMac 21.5" - i3 3.2Ghz - 12GB ram - 1TB HD & 128GB SSD+Optibay - Ati 5670 512MB
- Apple TV 2, jailbreaked met Seasonpass & ATV Flash / iPhone4 16GB Black

Jeroendv
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 326 | Lid sinds: 22-02-2008 | Geplaatst om: 19:59 - 28-03-2010
Als die DRM er niet op zat dan had ik het spel zeker gekocht. Ik wilde zelf eerst kijken wat UBI soft doet met de klachten dat je verplicht bent om een stabiele internetconnectie te hebben. Misschien dat ze na een tijdje de DRM weghalen. En wat jij zecht Joram is ook een goed idee ik zal binnen kort is kijken of er al zo'n crack bestaat anders koop ik het alsnog.

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 20:50 - 28-03-2010
Waar haal ik deze game? Ik kan hem niet bij ubisoft direct aankopen omdat ik alleen in Canada of Amerika in aanmerking kom om hem te kopen...  
Dan kom ik uit bij de Dixons of Bol.com maar hoe zeker ben ik ervan dat dit een hybride DVD is en zowel Mac als PC versie hierop staat?

En ja, die DRM is irritant maar het maakt het leven niet onmogelijk dus ik red me wel met die beperking..

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 21:38 - 28-03-2010
Ok update;

Ik heb zojuist de game online proberen te kopen via de UK ubisoft site van The Settlers. Ik werd door gelinked naar een andere site, namelijk onderstaande;
http://diesiedler7.gamesplanet.com/the-settlers-7-paths-to-a-kingdom-game-ubisoft.html?affilie=officialwebsite

Van daar uit geklikt op "download" waar ik naar een https site gelinked werd, buy.metaboli.com. So far so good,
creditcard gegevens ingevoerd en op Download Now geklikt en nu is 'ie bezig om een aantal .bin bestanden te downloaden met als installer een .exe ...
I know, RTFM      maar wel jammer dat ik niet even de optie krijg om een .dmg of iets dergelijks te kiezen. Ik heb tevens customer support gemailed hierover met de vraag of er niet een betere optie is want om nu in Windows een disc te branden via parallels vind ik onzinnig. Ik hou jullie even op de hoogte, ik raad in ieder geval vooralsnog af om de game op deze manier te kopen.

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

Jeroendv
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 326 | Lid sinds: 22-02-2008 | Geplaatst om: 22:00 - 28-03-2010
De Mac versie zit gewoon op dezelfde CD als de PC versie. Dus hetgeen je bij bol.com besteld is de goeie.

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 22:20 - 28-03-2010
Ik was ongeduldig en heb de download geprobeerd...    

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media