|
|
MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1739 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 12:01 - 05-03-2003
Here's the problem... Er is mij verzocht om een aantal beelcorrectie's uit te voeren op aan aantal Litho's. Het zijn afbeeldingen van grijze, witte en antracite papierbakken. Ik moet deze bakken verander in zwart, het probleem is dat er veel glimmende partijen in de beelden zitten. Het lukt me niet om dit realistisch te laten lijken, of de beelden zijn te "vlak" of juist weer te "uitgebeten". Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij zeggen wat de juiste manier is (Ik werk in Photoshop 6) of is er ergens een handeliding voor dit soort specifieke beeldcorrectie's Groeten, Machinehead
|
www.macanelley.nl - back to basic design • And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that... in any of you. Not one. (Captain Barnes - Platoon)
|
|
|
|
|
|
MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1739 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 07:08 - 06-03-2003
The truth MUST be out there! Iemand die me kan helpen? Machinehead
|
www.macanelley.nl - back to basic design • And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that... in any of you. Not one. (Captain Barnes - Platoon)
|
|
|
|
MacJunk
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 898 | Lid sinds: 08-01-2003 | Geplaatst om: 07:24 - 06-03-2003
kun je met curven of selectieve kleur dit niet bereiken??? groet MacJunk
|
|
|
|
|
Franky2002
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 2160 | Lid sinds: 18-04-2002 | Geplaatst om: 08:04 - 06-03-2003
| Of even een afbeelding laten zien waar het om gaat. Het blijft nu allemaal erg abstract omschreven.
|
|
|
|
|
MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1739 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 08:23 - 06-03-2003
ORIGHTY THEN... Probleem opgelost. Macjunk bracht mij op een idee! Even freaken met "selectieve kleuren" en hoppakee. Al 17 jaar in het Grafisch vak en nog elke dag leren! Thanx iedereen!!!! Machinehead
|
|
|
|
|
Ludwig
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 541 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 09:07 - 06-03-2003
| Als je het nou nog even duidelijk omschrijft hebben we er allemaal wat aan...
|
iCrash therefore iSuck Crash & Burn (Dokken?)
|
|
|
|
MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1739 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 09:34 - 06-03-2003
Oké oké...Het gedeelte van de litho die ik moet corrigeren, selecteer ik door middel van een pad, vervolgens ga ik naar selectieve kleuren en klik absoluut aan, dan breng ik de kleurtoon omhoog in de zwarte partijen. en zie daar... het werkt Machinehead
|
|
|
|
|
Rolade
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 650 | Lid sinds: 16-01-2003 | Geplaatst om: 10:18 - 06-03-2003
ik had laatst ook zoiets... pfff. klink misschien beetje gek, maar mijn baas noemt zich fotograaf. Moest ik een strand en een oude cubaanse auto bij elkaar plaatsen (met verschillende schaduwvallen etc). Daarbij kwam ook dat die stomme auto zwart was of eerder zeer donker blauw, die moest licht zalm worden...!!!! Nou dat heeft me wel een paar dagen gekotst (gekost)... Moest verzadigingen terug brengen, kleur wijzigen en toen had ik geen diepte meer over, dus overall nieuwe schaduws in gezet... pfff. Ik heb hem te kennen gegeven mij maar een vakantie naar Cuba te schenken als ie nog zoiets heeft...
|
... G5 dual 2.0 - G4 450 - iBook G4 - iPod 20Gb - ipod shuffle
|
|
|
|
Rolade
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 650 | Lid sinds: 16-01-2003 | Geplaatst om: 10:19 - 06-03-2003
| o ja, er moetsen ook nog palmboemen bij... hihi... dat was een makkie...
|
... G5 dual 2.0 - G4 450 - iBook G4 - iPod 20Gb - ipod shuffle
|
|
|
|
Franky2002
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 2160 | Lid sinds: 18-04-2002 | Geplaatst om: 12:13 - 06-03-2003
...maar als het uiteindelijk lukt voel je je wel helemaal het mannetje!
|
|
|
|
|
|
|