Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Grafische software & technieken
         Infographics! Welke software en opleiding?

Welkom bij Vragen: Grafische software & technieken 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1718 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 16:02 - 10-01-2012
Ik interesseer mij zeer voor het maken van infographics. Ik zie soms de mooiste exemplaren voorbij komen. Maar met welke software wordt dit nu gemaakt? En... is er een mogelijkheid dit te leren.
Ben zelf een creatief tekenaar en zou heel graag mijn 'skills' willen uitbreiden.

Iemand ervaring hiermee?

Groet, Hans

www.macanelley.nl - back to basic design • And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that... in any of you. Not one. (Captain Barnes - Platoon)

Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1135 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 16:06 - 10-01-2012
Volgens mij is daar geen aparte opleiding voor maar is het een vorm van eigen creativiteit.

Van de infographics die ik vaak zie daar wordt heel vaak Illustrator gebruikt.

(Bewerkt door Shmoo om 16:07, 10-01-2012)

Sex - Macs and Rock-&-Roll

paulusch
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1003 | Lid sinds: 19-02-2010 | Geplaatst om: 16:06 - 10-01-2012
Weillicht onnodig om te zeggen, maar de meeste mooie infographics ontstaan met een goede analyse van de gegevens en het concept om de essentie weer te geven. Nog even los van de skills om te tekenen.
De te gebruiken software is natuurlijk weer afhankelijk van het concept en ontwerp. Volgens mij kan je met Illustrator flink uit de voeten.
Maar misschien heb je een paar voorbeelden van die graphics, zodat er wat gerichten geantwoord kan worden.

MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1718 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 16:15 - 10-01-2012
Er zijn natuurlijk tal van voorbeelden... simpele maar ook erg complexe zoals op deze site:
http://www.schwandt.nl/
Dat is de stijl de mij aanspreekt.
Maar met welke pakketten wordt dit gemaakt...
Er zou toch wel een soort van opleiding voor nodig zijn om dit te realiseren?

Groet, Hans

www.macanelley.nl - back to basic design • And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that... in any of you. Not one. (Captain Barnes - Platoon)

joram
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7822 | Lid sinds: 19-02-2004 | Geplaatst om: 16:18 - 10-01-2012
Daar is geen opleiding voor  

Je hebt een opleiding ontwerpen/vormgeving die je (altijd) helpt bij het vormgeven, maar verder heb je in mijn ogen analytisch inzicht nodig  

- iMac 21.5" - i3 3.2Ghz - 12GB ram - 1TB HD & 128GB SSD+Optibay - Ati 5670 512MB
- Apple TV 2, jailbreaked met Seasonpass & ATV Flash / iPhone4 16GB Black

MACHINEHEAD
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1718 | Lid sinds: 16-07-2002 | Geplaatst om: 16:26 - 10-01-2012
Als ik zie hoe in perspectief gebouwen worden getekend, kan dat toch niet alleen in Illustrator zijn gedaan? Waar leer je dan in hemelsnaam zo te tekenen daarin. Ik ben aardig onderlegt in Illustrator maar dit zou me nooit lukken...
Deze mensen hebben dat toch ook geleerd... toch?

Groet, Hans

joram
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7822 | Lid sinds: 19-02-2004 | Geplaatst om: 16:34 - 10-01-2012
Perspectief tekenen kan heel goed in Illustrator hoor   Maar als je een vormgevers opleiding doet krijg je natuurlijk ook les in tekenen/werken perspectief, wat je dan weer kan toepassen in zo'n beetje alle opmaak/ontwerp programma's.

Mvg,
Joram

- iMac 21.5" - i3 3.2Ghz - 12GB ram - 1TB HD & 128GB SSD+Optibay - Ati 5670 512MB
- Apple TV 2, jailbreaked met Seasonpass & ATV Flash / iPhone4 16GB Black

Peter L
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 102 | Lid sinds: 19-01-2006 | Geplaatst om: 22:05 - 11-01-2012
Hans, de werken op die website naarwaar je linkt ( die toren en zo ) zijn duidelijk gemaakt in een 3D programma.
Daarvoor kan je een cursus gaan volgen - of het zelf aanleren ( deed ik ook zo' n 15 jaar geleden     )
Meestal wordt ook een combinatie gemaakt van bv 3D werk en gewoon 2D vectortekeningen uit bv Illustrator.

Programma' s zijn maar gewoon gereedschap. Als je creatief bent kan je gebruiken wat je het beste ligt...

Peter

http://www.lembrechtsart.be/

gPod
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1805 | Lid sinds: 12-07-2005 | Geplaatst om: 13:47 - 12-01-2012
Het is inderdaad, net zoals bij bijna alle grafische producties, een combinatie van verschillende software pakketten en vaardigheden. (3d) beelden en graphics kunnen prima met photoshop, illustrator (of eventueel een 3d pakket) gemaakt worden en uiteindelijk met InDesign worden samengevoegd. Naast ontwerpen moet je voor het maken van infographics, zoals gezegd, ook redelijk wat analytisch vermogen hebben en uiteraard gevoel voor communicatie (hoe breng je de boodschap / het resultaat / de conclusies het beste / meest helder over).

digideon |'die•Gideon ~ Gideon ~ g's mac ~ g's phone ~ g's pod ~  

Het Mannetje
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 294 | Lid sinds: 24-12-2003 | Geplaatst om: 14:07 - 12-01-2012
@ Machinehead

Voor dit vakgebied organiseert Frédérik dit jaar voor de vijfde ( ? ) keer een prima congres. http://www.infographics.eu/programmaIC12  Ik heb hier zelf veel van opgestoken en je kunt zien hoe breed dit vak is en hoe ze hier elk jaar weer nieuwe technieken gebruiken om vaak complexe boodschap over te brengen. Loont zeker de moeite om een dagje naar Zeist af te reizen als je met toekomstig collega's wilt overleggen hoe zij werken ( en welke programma's ze gebruiken )

Het Mannetje

(Bewerkt door Het Mannetje om 14:11, 12-01-2012)

http://www.frankdeman.nl

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media