|
|
|
|
paulusch
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1003 | Lid sinds: 19-02-2010 | Geplaatst om: 13:42 - 14-01-2012
| @PeterL: onmiskenbaar is die toren in 3D gemaakt, maar ik vermoed dat die tekening is geleend van de architect. Zeker als je de rest van de portfolio bekijkt. Illustrator, vernuft en inzicht in de manier waarop informatie duidelijk overgebracht kan worden zijn de perfecte basis voor een goede infographic. |
|
|
|
|
bertvanderveen
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2643 | Lid sinds: 10-09-2003 | Geplaatst om: 22:25 - 14-01-2012
Met SketchUp maak je redelijk vlot mooie 3-d tekeningen. Nabewerken in Illy of Sjop, of eerst (na)renderen in een geschikt programma, dan lijkt het al snel ergens op.
|
Bert Vanderveen […] Digitaal: http://flavors.me/bertvanderveen MacPro 2*3 GHz Quad/10GB/2.5TB/Eizo ColorEdge CG245W/23"CinDis · MacBookPro 15-inch 2.53 GHz/8GB/320GB · iPod 5G/60GB · iPhone 4G/32GB white · iPad2 3G/64GB black
|
|
|
|
Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1135 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 14:35 - 17-05-2012
Ik heb deze (kleine) video's bekeken en ik vond ze wel interessant. http://www.lynda.com/Shane-Snow/1060077-1.html Ze bevatten vooral informatie over hoe je een juiste basis kan opbouwen voor het maken van Infographics. Niet zo zeer welke software je moet gebruiken. Wat me wel direct duidelijk is geworden dat het waarschijnlijk meer journalisten-/analisten zijn die ook een goed gevoel hebben voor ontwerpen dan Grafisch ontwerpers die kunnen analyseren. De verhoudingen tussen ontwerpen en analyseren zijn groot. Er gaat waarschijnlijk 75% van je tijd zitten in het verkrijgen van data, verifiëren van je bronnen, het uitzoeken wat interessant is om te tonen (story-telling) en het berekenen hoe groot deze objecten moeten worden aan de hand van wat je gaat tonen. Geen kattenpis dat iedereen kan doen als je jaren met Illustrator of Photoshop werkt.
|
Sex - Macs and Rock-&-Roll
|
|
|
|
3DGuy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 764 | Lid sinds: 05-08-2003 | Geplaatst om: 16:14 - 17-05-2012
|
|
|
Harrie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 247 | Lid sinds: 18-07-2008 | Geplaatst om: 20:03 - 17-05-2012
Je kan ook eens zoeken op multimedia design, komt het dichtst in de buurt denk ik. Grafische vormgeving uiteraard ook. Voor 3D modelleren zijn talloze programma's. In de architectuur wordt veel met programma's van Autodesk gewerkt. Dure programma's die, indien goed gebruikt, afbeeldingen kunnen genereren die niet meer van echt te onderscheiden zijn. Gratis en gemakkelijk aan te leren is google sketchup. Altijd leuk om een beetje mee aan te modderen. Zelf studeer ik industrieel (product) ontwerpen. Hier leer je producten te ontwikkelen, ze te tekenen (in perspectief), te modeleren in 3D programma's en ook graphics te maken in illustrator, photoshop en indesign. Een Site waar ik altijd mijn ogen uit kijk is deze; http://www.idsketching.com/ Die mensen kunnen echt goed tekenen (jaloers) |
|
|
|
|
Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1135 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 21:41 - 17-05-2012
Coole link Je zou die gasten bijna hun armen willen breken zo jaloers kun je daar van worden. |
Sex - Macs and Rock-&-Roll
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|