Vul hieronder je gebruikernaam en wachtwoord in.

'Post-PC' centraal in nieuwe commercial voor iPad Pro

010

In 2010 maakte Steve Jobs keer op keer in interviews duidelijk wat volgens Apple de toekomst is. Daarbij maakte hij vaak duidelijk dat volgens hem klassieke computers steeds minder gebruikt zullen gaan worden, en dat de toekomst is voor mobiele devices zoals de iPad.

Volgens Steve zouden klassieke computers worden als vrachtwagens bij de ontwikkeling van de auto. In het begin waren alle auto's bestel- of vrachtwagens, bij de evolutie van de auto kwam de personenwagen op en werd uiteindelijk wat we verreweg het meest op de weg zien.

Met iOS 11 heeft Apple een erg grote stap gezet om de iPad een steeds meer volwaardige computer te maken, onder andere door het toevoegen van drag-and-drop en de Bestanden-app. Niet onbelangrijk, want de cijfers van de bezoekers aan websites laten al een tijd zien dat Steve Jobs op zijn minst al gedeeltelijk gelijk heeft gekregen. Want die cijfers maken bijna overal duidelijk dat meer dan 50 procent van de bezoekers gebruik maken van een mobiel device.

37.000 medewerkers van Delta krijgen iPhone 7 Plus en iPad Pro

003

Eind augustus kon je op MacFreak al lezen dat de politie in New York City maar liefst 36.000 Windows Phones gaat vervangen voor iPhones.

Er komt nu vergelijkbaar nieuws vanuit Delta Airlines, waar in 2013 zowel piloten als stewards en stewardessen uitgerust werden met devices die op het Windows Phone platform draaiden. Dat waren Surface 2 tablets specifiek voor de piloten en Lumia 820 Windows phones voor het cabine-personeel, die later werden vervangen door Lumia 1520 phablets.



Waarschijnlijk mede doordat Microsoft zelf het einde van Windows Phone min of meer heeft bevestigd is er bij Delta nu besloten om voor iedereen nu Apple's iDevices te gaan gebruiken. Daarbij gaat het om zowel de iPhone 7 Plus als iPad Pro modellen.

Hieronder de letterlijke tekst van de interne mail waarin dit besluit openbaar werd gemaakt:


Delta to transition to Apple devices for flight crews

Published Date 10/18/2017 5:00 PM

By Staff Writer

Beginning early 2018, Delta will equip its more than 23,000 flight attendants and 14,000 pilots with Apple iPhones and Apple iPad Pros, respectively, as the airline transitions to its next generation of flight crew devices.

The iPhone 7 Plus will replace existing Nokia Lumia 1520 phablets, which flight attendants first began using in 2014, as an in-flight point of sale and onboard customer service tool. The new iOS device will continue to feature the Guest Service Tool which allows flight attendants to provide more personalized service and recognize high-value customers on each flight. Flight attendants can also provide customers with the status of down-line flights and connecting gate information. The device also brings Delta in line with its Joint Venture partners at Aeromexico, Air France, KLM and Virgin Atlantic.

For Delta's pilots, Apple's iPad Pro will replace the Surface tablets that have been used in the flight deck as an electronic flight bag since 2014. With the transition, Delta will join many other airlines, including key global partners, in leveraging the iOS platform to provide a high degree of synergy and cooperation in the continued development and enhancement of aviation applications. Similar to the current device, the new iPad Pro tablets will feature Delta's suite of tools for pilots including the Jeppesen Flight Deck Pro for flight planning, the latest version of Delta's turbulence app — Flight Weather Viewer Plus, and a content library containing detailed aircraft and procedural manuals.

The airline continues to maintain a strong and positive partnership with Microsoft, and some of the applications used on the iPhone 7 Plus aimed at enhancing customer and employee engagement are powered by Microsoft Dynamics.

Delta will begin jointly rolling out the iPads to pilots and iPhones to flight attendants early next year.