Vul hieronder je gebruikernaam en wachtwoord in.

Twee nieuwe iPad Pro commercials met AR en Notities

000

Half november van het afgelopen jaar bracht Apple een commercial waarin we een meisje zagen dat haar iPad Pro in ruim een minuut voor heel erg veel verschillende dingen gebruikte.

Die commercial maakte duidelijk dat de gedachte bij Apple nog steeds is dat we almaar dichter bij het 'Post PC' aan het komen zijn. En dat er nog steeds diep wordt geloofd in de visie van Steve Jobs dat computers het op een gegeven moment zijn die het 'zware werk' doen, en we steeds dichter komen bij het moment dat er daar minder van gebruikt zullen worden.

Apple heeft nu twee nieuwe commercials uitgebracht waarin we hetzelfde meisje zien, maar dit keer wordt er in in iets meer dan 15 seconden steeds één boodschap overgebracht.

Beide hebben erg toepasselijke namen, die de lading uitstekend dekken: Augmented Reality en Taking Notes. In de eerste commercial staat Apple's in iOS 11 gelanceerde ARKit centraal, in de tweede het gebruik van de Apple Pencil en drag-and-drop in iOS 11.

Ironisch genoeg komt dit op een moment dat niet alleen de verkopen van de iPad weer in de lift zitten, maar ook die van de Mac. Maar Apple verkoopt zo ontzettend veel meer iDevices, en weet ook waar die voor gebruikt worden, dat het niet zo gek is dat ze in Cupertino denken dat daar de toekomst zit. Zo weet iedereen die bijhoudt waarmee bezoekers hun websites bekijken al een tijd dat dit door meer dan de helft van de gebruikers gebeurt op een mobiel device.