Vul hieronder je gebruikernaam en wachtwoord in.

Nieuwe iPhone 5s commercial: Dreams

000

Apple heeft een nieuwe commercial op televisie (in de V.S.) en op het internet, voor de iPhone 5s. Ook hier weer nauwelijks aandacht voor de iPhone zelf, in de hele commercial gaat het alleen maar om alle dingen die een iPhone mogelijk maakt.

Zo zien we in het openingsshot twee jongens data opnemen met Vaavud Wind Meter dat daarna op een MacBook Air verwerkt wordt en verderop in de clip zien we een meisje met de olloclip 4-IN-1-fotolens gebruiken om een steen in een ring te plaatsen.

De song die we in deze commercial horen is trouwens When I Grow Up van Jennifer O'Connor.

Andere apps die we in deze commercial zien: de brandweer gebruikt Response Deck, de dokter iTranslate Voice, de dierenarts Veterinary AliveECG, de piloot ForeFlight Mobile en de wateranalyse wordt gedaan met SAM-1.

De schilder lijkt trouwens geen speciale app te gebruiken, maar gewoon de foto-app van de iPhone zelf in combinatie met een projector.

Ford kiest voor de iPhone

004

Hoewel het waarschijnlijk niets te maken heeft met de overeenkomst tussen Apple en IBM, deze deal is natuurlijk al langer in voorbereiding, heeft weer een groot bedrijf voor Apple's iPhone gekozen. Dit keer is het Ford, dat BlackBerry vaarwel zegt en in één klap meer dan 3.000 van zijn werknemers laat overstappen naar de iPhone, zoals we hier kunnen lezen.

Eind van dit jaar zullen de eerste 3.300 werknemers overstappen, de komende twee jaar zullen daarna nog 6.000 andere mensen bij Ford ook een iPhone krijgen. Als Ford inderdaad blij is met de iPhone dan zou dit contract nog wel een stuk groter kunnen worden, want wereldwijd heeft het bedrijf maar liefst 181.000 mensen in dienst.

Natuurlijk was BlackBarry niet blij, juist de zakelijke markt was lang de belangrijkste markt voor dit bedrijf. Dat wordt ook duidelijk als we de reactie uit dit bedrijf lezen:


While we can't comment on this customer, we understand that there is diversity and choice in the market. Enterprises should think twice about relying on any solution built on the foundation of a consumer technology that lacks the proven security benefits that BlackBerry has always delivered.


Kortom, eigenlijk is BlackBerry veel veiliger, en de klant is eigenlijk dom dat die dat niet ziet.

Maar deze overstap betekent niet dat Ford geen zaken meer doet met BlackBerry, recent koos Ford voor QNX van BlackBerry voor hun Sync in-car technology system. Tot dan toe was Microsoft de partner van Ford hierin.

iPhoto voor iOS raakt dingen kwijt

002

Iedere versie van Apple’s besturingssysteem krijgt veel nieuwe dingen onder de motorkap mee, en één daarvan in OS X 10.10/Yosemite is PhotoKit, waardoor het nog makkelijk wordt voor ontwikkelaars om goede foto-apps voor OS X te maken. Maar iedere revolutie kent zijn slachtoffers, en Aperture en iPhoto zijn in dit geval de klos.

Maar het is niet alleen OS X dat onder de motorkap aangepakt werd met PhotoKit, ook iOS 8 zal veel meer mogelijkheden bieden voor de makers van foto-apps. Dat betekent dat ook iOS ontwikkelaars veel meer en veel makkelijker mogelijkheden kunnen aanbieden die tot nu toe niet, of nauwelijks, mogelijk waren.

Maar dat betekent ook dat de foto's die je in iPhoto voor iOS hebben staan overgezet zullen moeten worden bij de overstap naar iOS 8. In de nieuwe beta van iOS 8 is te zien dat je daar een aantal dingen bij kwijt gaat raken, hoewel je al jouw foto's natuurlijk wel gewoon naar Photos kan 'migreren'.