Vul hieronder je gebruikernaam en wachtwoord in.

Meer dan 90 procent van iPhones een 16 GB of minder?

011

De makers van de Camera-app Ice Cream vroegen zich af hoeveel opslag de meeste iPhones die verkocht zijn eigenlijk hebben. Ze vroegen het aan Telefonica/O2 in het Verenigd Koninkrijk. Het antwoord verbaasde hen nogal, en ons eigenlijk ook.

Want volgens Telefonica/O2 zou maar liefst 91 procent van de gebruikers een iPhone hebben met 16 GB of minder. Dat minder zijn dan waarschijnlijk vooral iPhones met 8 GB aan boord, er zitten mogelijk ook nog wat 4 GB modellen van de iPhone van de eerste generatie bij, maar het lijkt ons sterk dat dat er nu nog veel zijn.

We zijn benieuwd of de aanpak waarvoor Apple heeft gekozen met de iPhone 6 en iPhone 6 Plus, het 32 GB model laten vervallen en modellen met 16, 64 en 128 GB te verkopen, er voor gaat zorgen dat meer mensen voor 64 GB kiezen.

Met zoveel mensen met 16 GB of minder is het ook interessant om te kijken hoeveel mensen last hebben van een tekort aan opslag. Dat blijken er aardig wat te zijn, waarbij vooral opviel dat 8 procent van de gebruikers zelfs dagelijks daar problemen mee zou hebben. Wij gokken dat dat vooral de mensen zijn met een iPhone met maar 8 GB aan opslag.



Door dit onderzoek van Telefonica/O2 zijn wij nieuwsgierig geworden naar wat de opslag is van de iPhones die de bezoekers van MacFreak hebben. Daarom hebben we een nieuwe poll gemaakt, waar jij kan aangeven hoe dat bij jou zit.

Reacties op die poll kunnen natuurlijk ook in dit draadje.

Beter geen magnetische lenzen voor iPhone 6 en 6 Plus

005

In de afgelopen jaren zijn er veel voorzetlenzen voor de iPhone op de markt verschenen, en daarbij zitten er meerdere waarmee je prima resultaten kan krijgen. Maar als je een iPhone 6 of iPhone 6 Plus hebt dan is het mogelijk niet zo'n goed idee om dat soort lenzen te gebruiken. Of is het op zijn minst een goed idee om eerst te kijken of die geen problemen veroorzaken.

Want zowel de NFC als de stabilisatie voor de fotocamera kunnen hier last van hebben. Apple heeft dan ook de support-pagina voor fotografie met de iPhone, iPod touch of iPad aangepast, waardoor we daar nu het volgende lezen:


With iPhone 6 Plus, a metallic case or magnetic lens could interfere with optical image stabilization. If you have a metallic case or magnetic lens attachment, try taking a picture without it. Then compare the quality.


Dat dat niet voor niets is laat het onderstaande filmpje zien, want de magnetische voorzetlens die daar gebruikt wordt geeft duidelijk behoorlijk wat problemen.

In het verleden heeft Apple al aan makers van accessoires in het Made For iPhone (MFi) programma laten weten dat ze het gebruik van magneten afraden, dat ging toen vooral omdat de kompas-app in iOS er last van zou kunnen hebben. Inmiddels beïnvloed het dus mogelijk ook de stabilisatie van de camera en ook NFC zou er last van kunnen hebben.

Automatisering voor iOS met Workflow

000

In het begin werd iOS in het begin soms weggezet als een besturingssysteem waar je alleen maar mee zou kunnen consumeren. Inmiddels lijkt het ons duidelijk dat dat op bepaalde gebieden misschien zo is, maar dat er in ieder geval veel dingen zijn waarvoor je bijvoorbeeld op een iPad ook heel erg veel kunt creëren.

Maar één ding wat met iOS tot nu toe lastig was, was het uitvoeren van meerdere taken achter elkaar.

We schrijven tot nu toe, want sinds het verschijnen van iOS 8 is er veel meer mogelijk. Want in iOS 8 is het mogelijk voor apps om extensies te gebruiken, en we kwamen nu een app tegen die dat erg goed doet.

Die app is Workflow, dat eigenlijk Workflow: Powerful Automation Made Simple heet. En die naam dekt prima de lading, want dit is volgens ons de eerste app om redelijk complexe handeling binnen iOS in één keer uit te voeren. Heb je interesse in deze app? Dan komt het goed uit, want op dit moment kan je die met maar liefst 40 procent korting kopen, en staat die daardoor voor maar € 2,99 in de iOS App Store.

In de video hieronder kan je een aardige indruk krijgen van wat Workflow inhoudt. Daar hoor je de maker ook al zeggen dat er hard aan gewerkt wordt, de kans lijkt dan ook groot dat deze app de komende tijd alleen nog maar beter zal worden.



Eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Apps zijn uit

001

Dat Apple en IBM zijn gaan samenwerken weten alle trouwe lezers van MacFreak natuurlijk allang, want daar hebben we al een paar nieuwsberichten over gehad in de afgelopen maanden. Heb je die niet gelezen, dan kan je het meest recente nieuwsbericht daarover hier vinden.

Inmiddels is het zover, en is de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Apps uit. Apple heeft daarom een aparte pagina daarvoor gemaakt, en die is hier te zien. Daarbij viel ons meteen op hoe goed die apps er uitzien, zakelijke apps blinken zelden uit in design.

We hopen dan ook dat die apps niet alleen mooi zijn, maar ook veel krachtige opties voor de gebruikers bieden. Als we de korte omschrijvingen bij de apps lezen dan lijkt het daarmee ook wel goed te zitten, we kunnen het alleen niet zelf uittesten.

Wil je meer over deze release lezen, dan kan dat in het persbericht dat Apple in verband met deze eerste lichting uitbracht en dat je hieronder in zijn geheel kan lezen.


Apple en IBM brengen eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Apps uit

Big data-analyses en extra beveiligingsmogelijkheden voor iPhone en iPad

CUPERTINO en ARMONK, 10 december 2014 – Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps van een geheel nieuw kaliber die geschikt zijn voor clouddiensten. Zakelijke iPhone- en iPad-gebruikers profiteren hiermee van de deskundigheid van IBM op het gebied van big data en analyse. Dankzij de unieke samenwerking tussen Apple en IBM zijn er nu IBM MobileFirst for iOS Solutions verkrijgbaar voor zakelijke klanten uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. Klanten van IBM die vandaag al hun enthousiasme hebben laten blijken voor de IBM MobileFirst for iOS Solutions, zijn onder meer Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.

"De oplossingen die we vandaag op de markt brengen, sluiten volledig aan bij wat onze zakelijke klanten willen: slimme technologieën die nieuwe mogelijkheden bieden op het snijvlak van big data en persoonlijke betrokkenheid", zegt Bridget van Kralingen, senior vice president van IBM Global Business Services. "Onze samenwerking betekent een combinatie van de expertise en ongeëvenaarde positie van IBM op het gebied van enterprise computing en het legendarische gebruiksgemak en uitmuntende productdesign van Apple, wat goed nieuws is voor een nieuwe generatie zakelijke professionals."

"Dit is een belangrijke stap voor de zakelijke iPhone- en iPad-markt. We zijn dan ook heel benieuwd hoe bedrijven en organisaties hun iOS-apparatuur gaan inzetten", aldus Philip Schiller, senior vice president Worldwide Marketing van Apple. "Het bedrijfsleven is inmiddels volledig overgestapt op mobiele apparatuur. Apple en IBM zorgen er met hun combinatie van de beste technologie en de slimste data en analyses voor dat bedrijven hun manier van werken daarop kunnen afstemmen."

IBM MobileFirst for iOS Apps vergroten de mogelijkheden voor zakelijke mobiliteit door in te spelen op de belangrijkste doelen en prioriteiten in de diverse bedrijfstakken. Zo kunnen medewerkers tijdens een verkoopgesprek met hun klanten bijvoorbeeld sneller, simpeler en veiliger dan voorheen alle benodigde informatie van hun bedrijf opvragen, ongeacht waar ze zijn.

De IBM MobileFirst for iOS Apps zijn exclusief voor iPhone en iPad gemaakt en zijn allemaal voorzien van een extra beveiligingslaag, analysemogelijkheden en een koppeling met de belangrijkste bedrijfsprocessen. Al deze apps kunnen helemaal op een bedrijf worden afgestemd en kunnen bovendien eenvoudig worden geïmplementeerd, beheerd en bijgewerkt via de cloudvoorzieningen van IBM. Die zijn speciaal opgezet voor iOS-apparatuur, zodat alle data, de app zelf en het apparaat op alle fronten zijn beveiligd. De onderstaande eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions is nu voor een aantal specifieke bedrijfstakken verkrijgbaar, maar de ontwikkeling van extra apps gaat gestaag door.

• Plan Flight (reis- en transportsector) is gemaakt om de grootste kostenpost van luchtvaartmaatschappijen, brandstof, zo goed mogelijk te beheersen. Piloten kunnen van te voren het vluchtschema, de planning en de bemanning bekijken, eventuele problemen tijdens de vlucht melden aan het grondpersoneel en een beter geïnformeerde beslissing nemen over eventuele extra brandstof.
• Passenger+ (reis- en transportsector) stelt de bemanning van een vliegtuig in staat om reizigers tijdens de vlucht allerlei extra diensten aan te bieden, zoals speciale aanbiedingen, omboekingen en informatie over hun bagage.
• Advise & Grow (banken en financiële sector) verstrekt bankiers alle benodigde informatie over hun kleinere zakelijke klanten. Via deze app hebben ze via een beveiligde verbinding toegang tot klantprofielen en concurrentieanalyses, kunnen ze door middel van analysegegevens tot een persoonlijk advies komen en is het mogelijk om beveiligde transacties af te ronden.
• Trusted Advice (banken en financiële sector) stelt adviseurs in staat om klantportefeuilles in te zien en informatie te vergaren op basis van voorspellende analyses, waarbij ze onder meer de mogelijkheid hebben om hun aanbevelingen vooraf te testen met behulp van geavanceerde modelleringstools en volledig beveiligde transacties af te ronden. Dat kan allemaal bij de klant op kantoor of in het koffietentje om de hoek.
• Retention (verzekeringswezen) geeft verzekeringsadviseurs toegang tot het profiel en de geschiedenis van de klant, zoals risicoscores op basis van data-analyse. Andere mogelijkheden zijn slimme meldingen, herinneringen en aanbevelingen voor de volgende stappen, plus de mogelijkheid om bijvoorbeeld elektronische handtekeningen vast te leggen en premies te incasseren.
• Case Advice (overheid) helpt bij de verdeling van de werkbelasting en biedt ondersteuning aan ambtenaren die ingrijpende beslissingen moeten nemen, bijvoorbeeld over gezinnen of vergunningen, ook als ze niet achter hun bureau zitten. Deze app berekent per geval de prioriteit op basis van realtime-analyses en maakt op basis van voorspellende analyses een inschatting van de risico's.
• Incident Aware (overheid) tovert een iPhone om tot een belangrijk wapen in de criminaliteitsbestrijding. Politieagenten hebben hiermee in realtime toegang tot een kaart en de precieze locatie van een incident, waarbij ze onder meer informatie kunnen opvragen over het slachtoffer, het escalatierisico en eventuele eerdere meldingen. Bovendien kunnen ze nu gemakkelijker om assistentie van collega's en andere diensten vragen.
• Sales Assist (detailhandel) geeft verkopers de mogelijkheid om klantprofielen in te zien, op basis van eerdere aankopen en de huidige selectie een aanbeveling te doen, de beschikbare voorraad op te vragen, te zien waar een artikel in de winkel te vinden is en artikelen te verzenden die zich niet in de winkel bevinden.
• Pick & Pack (detailhandel) verbetert het orderpickingproces door locatietechnologie te combineren met een back-endvoorraadsysteem.
• Expert Tech (telecomsector) benut iOS-voorzieningen zoals FaceTime om eenvoudig aanvullende informatie en het adres op te vragen, zodat de beste route kan worden berekend, de dienstverlening ter plaatse optimaal verloopt, de problemen effectiever kunnen worden opgelost en de klant tevreden is.

"Innovaties op het gebied van mobiele technologie hebben een enorme impact op de toch al hoge kwaliteit van de dienstverlening van Citi, met name wanneer onze zakelijke expertise kan worden benut tijdens het contact met de klant", zegt Heather Cox, Chief Client Experience, Digital and Marketing Officer for Global Consumer Banking van Citi. "We zijn bijzonder tevreden over onze samenwerking met IBM en Apple om onze professionals van de benodigde mobiele mogelijkheden te voorzien. Deze samenwerking gaat ons een nieuw concurrentievoordeel opleveren en biedt ons meteen ook de gelegenheid om opnieuw te kijken naar de manier waarop we onze kennis naar buiten kunnen brengen om onze klanten verder te helpen."

Bij wijze van aanvulling op de IBM MobileFirst for iOS Apps hebben Apple en IBM de handen ineen geslagen om zakelijke klanten extra mogelijkheden te bieden voor hun zakelijke mobiele platform, zoals:

• Mobile Platform and Enterprise Integration. Hierbij wordt sterk geleund op de expertise van IBM op het gebied van consulting, klantgerichtheid en integratie van zakelijke systemen, van analyse, workflows en cloudopslag tot grootschalig apparaatbeheer, inclusief beveiliging en integratie. Geavanceerde oplossingen voor mobiel beheer omvatten onder andere een privé-appcatalogus, beveiliging voor gegevens en transacties en een productiviteitspakket voor alle IBM MobileFirst for iOS Solutions. Software-oplossingen worden niet alleen voor installatie op locatie geleverd; deze diensten worden ook allemaal beschikbaar gesteld op Bluemix, het ontwikkelaarsplatform van IBM op de IBM Cloud Marketplace.
• Supply, Activate and Manage. End-to-end-procurement, implementatie en levenscyclusbeheer, allemaal afgestemd op de hoeveelheid apparatuur, plus cloudoplossingen voor zaken als beveiliging, apparaatbeheer en de integratie van data en processen. Via de leasemogelijkheden van IBM Global Financing kunnen bedrijven en overheden ervoor zorgen dat ze altijd over de allernieuwste apparatuur beschikken.
• AppleCare for the Enterprise. IT-afdelingen en eindgebruikers kunnen bij problemen met de apparatuur dag en nacht gebruikmaken van de ondersteuning van AppleCare voor bedrijven, de bekroonde klantenservice van Apple. Service op locatie wordt verleend door IBM.

Ga voor meer informatie over de nieuwe oplossingen van Apple en IBM naar www.ibm.com/mobilefirst/us/en/mobilefirst-for-ios.html of www.apple.com/business/mobile-enterprise-apps/.

Update: iOS 8.1.2

005

Apple heeft een update voor iOS 8 uitgebracht voor de iPhone, iPod touch en iPad met als versienummer 8.1.2. Op dit moment is alleen bekend dat deze update er voor zorgt dat een probleem verholpen wordt waarbij gekochte ringtones via iTunes verdwenen.

Daardoor lijkt deze update eigenlijk alleen bedoeld voor de iPhone, maar op een iPod touch of iPad krijg je ook de melding dat deze update beschikbaar is. Misschien dat er ook verbeteringen voor de veiligheid in zitten, maar op de pagina die daarover gaat is nog niets te vinden over 8.1.2, misschien dat die informatie later nog wordt toegevoegd.

Hieronder de informatie die Apple wel bij deze update geeft:


What's New In This Version:

This release includes bug fixes and addresses a problem where ringtones purchased through the iTunes Store may have been removed from your device. To restore these ringtones, visit itunes.com/restore-tones from your iOS device.

For information on the security content of this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1222


Heb je zelf last gehad van verdwijnende ringtones, en zijn ze na de update niet terug, dan moet je na deze update met je iPhone even op deze iTunes-link klikken. Dat werkt trouwens alleen maar als je iOS 8.1.2 op je iDevice hebt staan, als je het met een oudere versie van iOS probeert dan krijg je een melding dat je eerst die 8.1.2 update moet uitvoeren.

Je kunt deze iOS 8.1.2 update draadloos naar binnen halen, maar wij raden altijd aan om het via iTunes te doen en dan eerst een back-up van je iDevice te maken.

Binnenkant van iPhone 6 en 6 Plus als wallpaper

003

Heb je een iPhone 6 of iPhone 6 Plus en vind je het leuk om een achtergrondafbeelding te gebruiken waardoor het lijkt alsof je dwars er doorheen kijkt, dan hebben wij precies wat je zoekt.

Want hieronder vind je de binnenkanten van allebei deze iPhones die je op je iDevice naar binnen kan halen. Het enige wat je dan nog even moet doen is gaan naar Instellingen > Achtergrond en deze afbeelding kiezen.

iPhone 6



iPhone 6 Plus



De beste iOS apps van 2014

000

Het eind van het jaar komt er aan, en daarmee natuurlijk ook alle lijstjes met het beste van dit en het beste van dat. Apple doet daar ook uit volle borst aan mee, en publiceert ieder jaar lijstjes van wat de editors van de App Store dit jaar de beste apps vonden die erbij kwamen in de App Store, in alle categorieën.

De app van het jaar is het gratis Replay Video Editor, nummer twee is het gratis Peak - Brain Training geworden.

De game van het jaar is Threes!, (€ 2,69) en nummer twee is Leo's Fortune (€ 4,49).

Al deze lijstjes van Apple kan je zien in iTunes via deze link.

Wat ons daarin opviel was trouwens dat bij de gratis apps WhatsApp op nummer twee staat, terwijl Messenger op nummer één staat en Telegram op nummer drie. Het lijkt erop dat na de overname van WhatsApp door Facebook toch een boel mensen naar alternatieven zijn gaan zoeken, waarbij ironisch genoeg Messager van Facebook zelf is.

Facebook zelf staat trouwens op nummer vier in datzelfde lijstje, dus daar gaat het ook nog steeds prima mee, en met Messenger op nummer één zal Mark Zuckerberg vast behoorlijk blij zijn.

Mocht je iTunes niet bij de hand hebben, dan kan je hieronder ook alle lijstjes zien:


Nederlandse Top 10 Populairste Gratis iPhone Apps:

1. Facebook Messenger
2. WhatsApp Messenger
3. Telegram Messenger
4. Facebook
5. Snapchat
6. YouTube
7. Spotify Music
8. Google Maps
9. Instagram
10. Buienalarm

Nederlandse Top 10 Populairste Betaalde iPhone Apps:

1. 7 Min Workout
2. Minecraft - Pocket Edition
3. Sleep Cycle alarm clock
4. Flightradar24 - Flight Tracker
5. Babyfoon 3G
6. Week Calendar
7. Afterlight
8. Pou
9. Cut the Rope 2
10. Live TV Kijken

Nederlandse Top 10 iPhone Apps met de meeste omzet:

1. Clash of Clans
2. Candy Crush Saga
3. Hay Day
4. Game of War - Fire Age
5. Farm Heroes Saga
6. Boom Beach
7. TomTom West- Europa
8. Top Eleven - Word een voetbalcoach
9. Pet Rescue Saga
10. The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth

Nederlandse Top 10 Gratis iPad Apps:

1. Netflix
2. YouTube
3. Facebook Messenger
4. Buienradar
5. Skype voor iPad
6. Farm Heroes Saga
7. Google Maps
8. Microsoft Word
9. RTL XL
10. Spotify Music

Nederlandse Top 10 Betaalde iPad Apps:

1. Minecraft - Pocket Edition
2. Flightradar24 - Flight Tracker
3. Grand Theft Auto: San Andreas
4. The Room Two
5. Cut the Rope 2
6. Pou
7. Live TV Kikjen
8. Construction Simulator 2014
9. GoodReader
10. Live Weer

Nederlandse Top 10 iPhone Apps met de meeste omzet:

1. Clash of Clans
2. Candy Crush Saga
3. Hay Day
4. Farm Heroes Saga
5. Game of War - Fire Age
6. Boom Beach
7. Pet Rescue Saga
8. Real Racing 3
9. Minecraft - Pocket Edition
10. Big Fish Casino

Cycloramic voor iPhone 6 nu gratis

006

Cycloramic is een aparte app voor de iPhone, hiermee kan je panorama's maken zonder dat je jouw iPhone aanraakt. Dat werkt door je iPhone op een glad oppervlak neer te zetten, Cycloramic op te starten en dan even op Go klikken. Je iPhone zal dan het ingebouwde tril-mechanisme gebruiken, om er voor te zorgen dat je iPhone zichzelf om zijn eigen as zal draaien terwijl het panorama gemaakt wordt.

Over deze app hebben we al eens eerder een nieuwsbericht gehad op MacFreak, dat is hier te lezen.

Het goede nieuws is dat Cycloramic nu tijdelijk gratis is (normaal kost het € 1,79), en je kan het downloaden uit de iOS App Store via deze link. Let wel op dat het alleen voor de iPhone 6 is, waarschijnlijk is de iPhone 6 Plus te zwaar om alleen door de ingebouwde trilmotor bewogen te worden.

Hieronder kan je het promo-filmpje zien voor "Cycloramic for iPhone 6 (Not the 6+)", dat is de volledige naam van deze versie.



Vijf Sega-games voor iOS voor maar 89 cent

000

Sega heeft tijdelijk de prijs van vijf games voor iOS stevig verlaagd, want waar die normaal gesproken € 4,49 kosten kan je ze nu kopen voor maar 89 cent. De games waar het om gaat zijn Crazy Taxi, Virtua Tennis Challenge, After Burner Climax, Sonic & SEGA All-Stars Racing en Sonic Jump.

Hieronder vind je de links naar al deze games:

Crazy Taxi

Virtua Tennis Challenge

After Burner Climax

Sonic & SEGA All-Stars Racing

Sonic Jump

De iPhone 6 en 6 Plus zorgen voor goede cijfers

000

Dat de verkopen van iPhone 6 en iPhone 6 Plus uitstekend gaan zal iedereen die MacFreak volgt allang weten. De bevestiging daarvan komt ook nog eens door een onderzoek van Kantar Worldpanel ComTech, daarin zien we dat iOS vooral door de nieuwe iPhones enorme sprongen heeft gemaakt.

Bijvoorbeeld in de grooste economieën in Europa, de V.S., China en Australië, overal zagen zij een stevige toename van de verkopen van de iPhone 6 en 6 Plus. Opvallend, want pas aan het eind van het afgelopen kwartaal kwamen deze iPhones uit, dus de eerste periode van de verkoop moet behoorlijk spectaculair zijn geweest om zo'n grote invloed te hebben.

Deze verkopen hebben ervoor gezorgd dat het marktaandeel van Android in die landen wat afnam, maar omdat veel kopers al een oudere iPhone in bezit hadden is die afname van Android niet erg spectaculair. In het Verenigd Koninkrijk waren bijvoorbeeld 86 procent van de kopers mensen die een oudere iPhone hadden, maar 5 procent stapte bijvoorbeeld over van een Samsung smartphone naar een iPhone.

Opvallend is eerder dat deze opmars van iOS via de nieuwe iPhone in veel landen ten koste gaat van Windows Phone smartphones, wat betekent dat die potentieel derde grote speler het waarschijnlijk toch steeds moeilijker gaat krijgen.

Hieronder kan je zelf de verdeling zien per land, jammer genoeg zijn wij te klein om door Kantar Worldpanel ComTech meegnomen te worden.

Omdat er meerdere van dit soort rapporten uitkomen zijn beursanalisten steeds positiever over Apple. Zo heeft Alex Gauna van JMP Securities de prijs waarvan ze denken dat het beursaandeel Apple waard is verhoogd van 135 dollar naar 150 dollar. Daarbij gaat het trouwens niet alleen over het succes van de iPhone 6 en 6 Plus, maar ook de iPad Air:


We raised our estimates and price target on the stock, following a review of what we saw from Black Friday to Cyber Monday. Demand is exceptionally strong both in the U.S. and China, with lead times at higher memory count models of the iPhone 6 Plus and also the iPhone 6. Also, there’s been strong demand for the iPad Air 2.

The iPhone 6 Plus is stocked out at all three major carriers in China, and we’re seeing the longest lead times we’ve seen at Apple stores there, so very consistent with what we’ve seen in U.S. Overall, we’re seeing very limited supply, with lead times still very strong.

That suggests average selling prices (ASPs) can be very strong for Apple, and the gross margin potential is high. Another observation is that at Best Buys in major metros in NYC, Chicago, Dallas, LA, etc., 90% or more of them, the iPad Air 2 is stocked out, as is the iPad Mini 3. We like what we’ve seen.

China Mobile (CHL) subscriber adds have been accelerating, through October, and we think iPhone is a big part of that. Once we see November and December, we think it will turn out to be be explosive this quarter for Apple.