Vul hieronder je gebruikernaam en wachtwoord in.

Kinderziektes iPhone X: groene lijntjes en geluids-problemen

014

Nu dat Apple bezig is om op ontzettend grote schaal de iPhone X bij alle klanten af te leveren komen er ook steeds meer in gebruik, en komen natuurlijk ook de eerste kinderziektes naar boven.

De eerste daarvan is het verschijnen van een groen lijntje in het beeld. Zo'n lijntje kan snel te zien zijn, maar bij sommige mensen heeft het juist wat langer geduurd voordat ze er last van hebben gekregen. Klachten hierover zijn de vinden op onder andere Reddit, Apple's eigen Support Communities en op Twitter, waarvan je hieronder een voorbeeld kan zien.

Citaat:




Herstarten van de iPhone X helpt niet, zoals je hierboven ook kan lezen. Op het eerste gezicht lijkt het een probleem met de hardware, als jij dit hebt dan moet je natuurlijk meteen contact met Apple opnemen.

Vreemde geluiden

Het tweede probleem dat op meerdere plekken wordt gesignaleerd is zijn vreemde geluiden, zoals kraken en brommen. De klachten daarover zijn te vinden op het forum van MacRumors, op Reddit en ook dit keer weer op Twitter, hier vind je een heleboel tweets over dit onderwerp bij elkaar.

In de video hieronder kan je het kraken horen, ironisch genoeg tijdens een telefoontje naar Apple zelf. Apple heeft trouwens al laten weten dat ze van dit laatste probleem op de hoogte zijn, en dat er gewerkt wordt aan een oplossing.



Het laatste probleem dat naar boven is gekomen is dat als de iPhone X heel erg snel afkoelt dat het dan kan gebeuren dat het scherm even helemaal niet meer reageert. Doordat het bij ons nog nauwelijks koud is geweest zullen weinigen van ons dit al hebben meegemaakt, maar misschien zitten sommigen van ons met een iPhone X in de sneeuw?

Apple is ook op de hoogte hiervan, en heeft al laten weten dat ook hiervoor een update gaat komen.

Citaat:

We are aware of instances where the iPhone X screen will become temporarily unresponsive to touch after a rapid change to a cold environment. After several seconds the screen will become fully responsive again. This will be addressed in an upcoming software update.





met dank aan forumlid 'Spooter', die het laatste probleem op ons forum meldde

Reacties

13 november 2017 Een ware MacFreak!

Vergeet het koude probleem niet bij de X:

Klik

13 november 2017 Redactielid

@ Spooter: aan het nieuwsbericht toegevoegd.

Zo zie je maar: u vraagt, wij draaien...

Ook hebben verschillende mensen netwerkproblemen met een iPhone 8 of iPhone X icm een T-Mobile abbo.
hier en hier

13 november 2017 Een ware MacFreak!

Misschien hadden ze iets van de winstmarge af moeten halen, om betere test te kunnen uitvoeren alvorens op de markt te zetten.

ps en dat Apple zich van tevoren al indekt voor inbranden en kleurveranderingen maakt het er niet beter op:

https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2017/11/05/apple-iphone-x-problems-oled-display-price-specs/#5c0bc84a958d

En ja ik weet Samsung ook, maar het is toch jammer

(Bewerkt door Brinky om 17:20, 13-11-2017)

13 november 2017 MacFreak Verslaafde

Jammer dat op Macfreak steeds meer leden het nodig vinden om Apple af te zeiken. Niemand is meer enthousiast. Er is altijd wel iets te morren. Je hoeft geen Apple producten te kopen als je het niet ok vindt. Of lekker zeiken om dat ze weer es ergens iets gelezen hebben. Ik haak af. Niemand is daar rouwig om, dat besef ik.

13 november 2017 Een ware MacFreak!

Ik koop wel Apple producten, omdat ik nu eenmaal gewend ben om daar mee te werken en ik ze beter vind dan de concurrentie.

Ik vind echter dat ik voor dat logo en het bedrag wat er aan hangt wel mag verwachten dat het goed werkt. Dat noem jij afzeiken, dat noem ik een reële verwachting.


13 november 2017 Een ware MacFreak!

Waar gewerkt wordt, maakt men fouten.
Wie innoveert, neemt soms verkeerde beslissingen.
Wie niks zelf ontwerpt, niks nieuws bedenkt, en gewoon anderen kopieert, wat voor 80% van de Android merkt geldt, speelt op safe, en die telefoons doen het (qua hardware) gewoon goed. Maar verwacht niks dat boven het maaiveld uitsteekt.

Moet Apple foutloze telefoons leveren? Ja, natuurlijk! En niet alleen de X van 1300 euro, maar ook de SE van 350 euro: je betaalt er goed voor, je mag verwachten dat ze het goed doen.

Moet het in één keer goed? Ja, liefst wel, maar als dat eens niet goed gaat, dan moet Apple gratis een goede vervanging regelen.

13 november 2017 MacFreak Verslaafde

Bij het zien van de problemen heb ik er een dubbel gevoel ...

Een product wat Premium Plus of zelfs Exclusief geprijst is, maakt mensen kritischer ... Ben er eerlijk in: natuurlijk moet een 199 euro telefoon het na aanschaf blijven doen, evenals een 1199 euro kostende telefoon. Maar de verwachtingen bij een exclusieve prijs is dat het apparaat ook "exclusief" aanvoelt en ... bovengemiddeld presteert ...

Dus ergens heb ik het gevoel dat Apple het met zijn prijsstelling een beetje over zich afroept ...

MAAR ... De problemen met de groene lijntjes zijn typische AMOLED problemen die ik ken van concurrent Samsung ... AMOLED schermen zijn, ALS ZE HET DOEN, voor entertainment vele malen mooier dan LCD schermen, maar helaas is er (voor mijn gevoel) een hogere uitval dan bij LCD schermen ...

Betwijfel of het een Software probleem is ... Maar goed, "ge weet het niet, he" ...

De iPhone X is niet voor mij, daar ben ik eerlijk in: te duur en laatste tijd heeft mijn geloof plaats gemaakt voor kritische kijk op Cupertino en goede zaken van de onderneming gebruiken we met veel plezier. Maar voor iemand die een alsmaar stijgende lijn heeft meegemaakt bij Apple voelt het huidige moment een beetje aan als een neergang ...

Neemt niet weg dat qua Design het over het algemeen prachtig is ... Al zijn er keuzes, zoals de rare bovenkant bij de iPhone X waar ik niet bij kan (a-symetrisch scherm ) en qua software snap ik het geregeld nog minder ... Zoals de Animoji ... Maar goed, mogelijk ben ik gewoon oud aan het worden (vind ik niet erg) ...

Jammer van de problemen, want ondanks de kritiek had ik wel stilletjes gehoopt op een "revange" van Cupertino ... Ach ja, zoals niet alle overheden collectief de tegoeden bevriezen ivm belasting ontwijking ... Kan Apple het nog even volhouden om middels meerdere pogingen iets moois te ontwikkelen ... We wachten intussen af ...

14 november 2017 Een ware MacFreak!

Ik ben het hartgrondig met ardie eens, op een site als MacFreak verwacht ik meer nuance en ervaring.

Apple zet hier voor het eerst sinds de allereerste iPhone weer een revolutionair product in de markt op een grotere schaal dan wie dan ook in de geschiedenis van tech ooit gedaan heeft.

Daarbij komen een paar kinderziektes naar boven, niet meer dan normaal op zo'n grote schaal, en ik neem aan dat het om de uitzonderingen gaat (alle mensen zonder problemen hoor je nu eenmaal altijd minder).

En vooral op MacFreak verwacht ik dat mensen door hebben dat Apple de hoge boom is die veel wind vangt, waardoor op zelfs de kleinste slak een berg zout wordt uitgestrooid.

Andere telefoons hebben minsten net zoveel problemen, die krijgen alleen gaan aandacht. En een lancering in tech van een nieuw apparaat waarbij geen enkel probleem is, die bestaat simpelweg helemaal niet.

@ ardie: juist niet afhaken joh, we hebben stemmen als die van jou en mij hard nodig voor de balans!

@GerogeM. De kritische noot, genuanceerd ën ongenuanceerd zal je juist op een Apple forum tegenkomen. Daar komen alleen mensen die veel interesse, ervaring en kennis hebben van het product, het gebruik, de verwachting en het bedrijf. Het ligt hen allemaal na aan het hart. Vandaar dat men iedere tegenvaller, hoe klein ook, tot in detail bespreekt.
Zo laat juist dit draadje zien dat het hier allemaal Apple fans betreft!

14 november 2017 Een ware MacFreak!

kritiek op een telefoon van 1300 euro omdat deze niet goed werkt is afzeiken?????

14 november 2017 Een ware MacFreak!

Goed nieuws is dat Apple met iOS 11.2 de mogelijkheid biedt om met 7.5W (ipv. 5W nu) de laatste generatie iPhones (de 8, 8+ en X dus) draadloos te kunnen opladen.


14 november 2017 Een ware MacFreak!

Citaat: mayo om 14:16, 14-11-2017
kritiek op een telefoon van 1300 euro omdat deze niet goed werkt is afzeiken?????


Nee, maar als de telefoon een beetje kraakt, Apple al laat weten dat er een oplossing voor komt en er dan een erg groot punt van maken volgens mij wel.

Hetzelfde met groene lijnen in het beeld, als ik nu een Sony FWD-100ZD9501 televisie koop (een slordige 70.000 euro) en daar komt een groene streep in beeld heb ik daar geen probleem mee.

Wel als Sony dan moeilijk zou doen over service of omruilen. Maar laat nu juist Apple daar prima mee omgaan.

15 november 2017 Een ware MacFreak!

Dus jouw voorstel is dit soort berichten liever niet meer te plaatsen op Macfreak? Of er alleen maar positief op te reageren?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Als je nog geen lid bent van MacFreak kan je je hier registreren.