Vul hieronder je gebruikernaam en wachtwoord in.

Uitleg over batterijen iPhone, excuses en goedkoop vervangen

005

Toen Apple begin van het afgelopen jaar zag dat veel oudere iPhones moeite hadden bij piekbelastingen werd er in iOS 10.2.1 een nieuwe manier van omgaan met wat oudere batterijen geïntroduceerd. Probleem was dat dit niet naar buiten gebracht werd, Apple is ook onder Tim Cook kennelijk soms nog teveel in zichzelf gekeerd.

De storm die opstak toen dit allemaal recent naar buiten kwam zal als een verrassing gekomen zijn binnen Apple, maar inmiddels ligt het antwoord daarop klaar in de vorm van een open brief. Dat document bestaat vooral uit een uitleg waarom Apple zo hiermee omgegaan is, maar begint met een excuus voor het feit dat sommigen van ons zich misschien teleurgesteld voelen door deze aanpak, en het gebrek aan communicatie er omheen.

Hieronder de complete brief, die is ook te vinden op deze pagina. Daarin kan je lezen dat Apple voor iedereen met een iPhone 6 of later de batterij door Apple zelf kan laten vervangen voor 29 dollar, op dit moment is nog niet bekend hoeveel dat bij ons gaat kosten. Zodra dat wel zo is dan is dan natuurlijk ook hier te lezen.

Verder komt er in het begin van 2018 een update van iOS 11 waarin het gedeelte over de batterij in Instellingen aangepast zal worden, zodat wij zelf meer inzicht kunnen krijgen in de staat daarvan.

Citaat:

December 28, 2017

A Message to Our Customers about iPhone Batteries and Performance

We've been hearing feedback from our customers about the way we handle performance for iPhones with older batteries and how we have communicated that process. We know that some of you feel Apple has let you down. We apologize. There's been a lot of misunderstanding about this issue, so we would like to clarify and let you know about some changes we're making.

First and foremost, we have never - and would never - do anything to intentionally shorten the life of any Apple product, or degrade the user experience to drive customer upgrades. Our goal has always been to create products that our customers love, and making iPhones last as long as possible is an important part of that.

How batteries age

All rechargeable batteries are consumable components that become less effective as they chemically age and their ability to hold a charge diminishes. Time and the number of times a battery has been charged are not the only factors in this chemical aging process.

Device use also affects the performance of a battery over its lifespan. For example, leaving or charging a battery in a hot environment can cause a battery to age faster. These are characteristics of battery chemistry, common to lithium-ion batteries across the industry.

A chemically aged battery also becomes less capable of delivering peak energy loads, especially in a low state of charge, which may result in a device unexpectedly shutting itself down in some situations.

To help customers learn more about iPhone's rechargeable battery and the factors affecting its performance, we've posted a new support article, iPhone Battery and Performance.

It should go without saying that we think sudden, unexpected shutdowns are unacceptable. We don't want any of our users to lose a call, miss taking a picture or have any other part of their iPhone experience interrupted if we can avoid it.

Preventing unexpected shutdowns

About a year ago in iOS 10.2.1, we delivered a software update that improves power management during peak workloads to avoid unexpected shutdowns on iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, and iPhone SE. With the update, iOS dynamically manages the maximum performance of some system components when needed to prevent a shutdown. While these changes may go unnoticed, in some cases users may experience longer launch times for apps and other reductions in performance.

Customer response to iOS 10.2.1 was positive, as it successfully reduced the occurrence of unexpected shutdowns. We recently extended the same support for iPhone 7 and iPhone 7 Plus in iOS 11.2.

Of course, when a chemically aged battery is replaced with a new one, iPhone performance returns to normal when operated in standard conditions.

Recent user feedback

Over the course of this fall, we began to receive feedback from some users who were seeing slower performance in certain situations. Based on our experience, we initially thought this was due to a combination of two factors: a normal, temporary performance impact when upgrading the operating system as iPhone installs new software and updates apps, and minor bugs in the initial release which have since been fixed.

We now believe that another contributor to these user experiences is the continued chemical aging of the batteries in older iPhone 6 and iPhone 6s devices, many of which are still running on their original batteries.

Addressing customer concerns

We've always wanted our customers to be able to use their iPhones as long as possible. We're proud that Apple products are known for their durability, and for holding their value longer than our competitors' devices.

To address our customers' concerns, to recognize their loyalty and to regain the trust of anyone who may have doubted Apple's intentions, we've decided to take the following steps:


    • Apple is reducing the price of an out-of-warranty iPhone battery replacement by $50 - from $79 to $29 - for anyone with an iPhone 6 or later whose battery needs to be replaced, starting in late January and available worldwide through December 2018. Details will be provided soon on apple.com.

    • Early in 2018, we will issue an iOS software update with new features that give users more visibility into the health of their iPhone's battery, so they can see for themselves if its condition is affecting performance.

    • As always, our team is working on ways to make the user experience even better, including improving how we manage performance and avoid unexpected shutdowns as batteries age.


At Apple, our customers' trust means everything to us. We will never stop working to earn and maintain it. We are able to do the work we love only because of your faith and support - and we will never forget that or take it for granted.


Lijkt ons een erg duidelijk verhaal, en goed om te zien hoe Apple hiermee omgaat. We hebben ook nog een tip: als jouw iPhone helemaal geen problemen met de batterij heeft, dan is het misschien een goed idee om in je agenda te zetten om eind komend jaar toch nog even bij Apple langs te gaan. Want dit is natuurlijk wel een uitgelezen kans om jouw iPhone erg goedkoop van een nieuwe batterij te voorzien, nota bene eentje van Apple zelf, dus honderd procent zeker geen goedkope namaak.



met dank aan forumlid 'iEscape', die dit nieuws als eerste meldde op ons forum

Reacties

29 december 2017 MacFreak Verslaafde

Ik ervaar de laatste tijd een opmerkelijke
zwenking in de 'costumer policy' van Apple.

Daar waar vroeger op de departementen 'support'
of 'helpdesk' het er al eens bot en arrogant aan toe kon
gaan, al was het maar omdat je net buiten een bepaalde
periode viel, of omdat je niet 100 % over het exacte
apparaat beschikte, rolt men nu al van
verre af de rode loper uit.

En alhoewel ik deze wending ten zeerste
kan waarderen, ervaar ik het een beetje als
geslinger van het ene uiterste naar het andere.

Daarmee doel ik vooral op de conversaties,
zowel schriftelijk als mondeling, die tegenwoordig
van Apple's kant stijf staan van overdreven beleefdheid.
Op de rand van het potsierlijke af.

Het mist ten langen leste zijn 'naturel'.
Neigt bij mij de bedenking :

' Doe toch eens gewoon Vlaams, of Hollands '.
Zal even zeer, of zelfs meer gewaardeerd worden.

Dit batterij-verhaal sluimert een beetje in dezelfde sfeer.

In tegenstelling met wat het ooit was,
uit Apple zich in verregaande verontschuldigingen
Dat zouden ze vroeger niet gedaan hebben.
Bovendien is de tegemoetkoming echt fair.

Al bij al een goeie evolutie, die al veel langer
in gang had gezet mogen worden.

Maar, Apple, aub, laat die dikke, zoete suikerlaag achterwege ...
Ik hou iets meer van spontaan en echt.

- -



29 december 2017 Een ware MacFreak!

Ik ben al lang blij dat ik niet geterroriseerd wordt met een tevredenheids-onderzoekje. (Ooit dat moeten doen na aankoop van een potje jam bij de supermarkt?)

05 januari 2018 Een ware MacFreak!

Ondertussen lees ik dat Apple NL zou hebben bevestigd naar “de buren” dat de prijs in Nederland ook 29 euro bedraagt. Is dat algemeen bekend, Robert?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Als je nog geen lid bent van MacFreak kan je je hier registreren.