Supportvragen digitale media > Audio

Desktop Mac ziet mijn BluOS niet meer in het netwerk

(1/2) > >>

Rene Schuite:
Wie weet raad?
Sinds een aantal weken ziet mijn topdesk mac (Sanoma 14.1.2) mijn BluOS niet meer in het netwerk.
De BluOS controller al diverse malen opnieuw gedownload, wordt dan wel gezien maar niet met de content.
Ik denk zelf dat het niet de BluOS is omdat via mijn ipad en iPhone wel te zien zijn.
Wie kan mij dit adviseren op te lossen?
Dan ben ik jullie heel dankbaar.

Groet Rene

nnsa:
En wat is er veranderd in je netwerk, sinds je het device niet meer ziet ?

- Firewall ?
- IP-adres / range ?
- WiFi (zender);

Mac soms op Ethernet én WiFi (kan problemen geven).

Ziet een IP-scanner het device wel ?

Rene Schuite:
Beste,

Wat ik weet is er een Update geweest zowel voor de Mac en BluOS.
Aan het Ip adres en de wifi is niets veranderd.
Mijn mac is bekabeld aangesloten.

Alvast super dank voor uw reactie!

gr Rene

Ziegler:
Mijn iMac ziet de powernode ook niet meer. De powernode/BluOs hadden onlangs een update + MacOs heeft er één gehad. Ik vermoed dat één van die update deze functionaliteit uitgeschakeld heeft. Ik zal straks nog even op mijn laptop kijken, maar verwacht daar hetzelfde aan te treffen.

Het aanzetten van de powernode helpt natuurlijk wel. Hij ziet hem als vanouds.

Heintje:
Ik denk dat de BluOS update hier roet in het eten gooit: daarin is nogal wat veranderd.
Ik update mijn Node2 een maand geleden zelf (naar V4.0 als ik mij niet vergis) en ik kende de interface nauwelijks terug.

Maar waarom wend je je niet tot het Bluesound forum?
Dat is hartstikke levendig en daar staan soortelijke problemen na een maand echt wel op als het aan de BluOS update ligt en zo niet, dan stel je daar toch gewoon die vraag?

En voordat je dat doet: download de BlueOS app eens op je telefoon/tablet, vul je account info in en kijk of je telefoon of tablet wél werkt: dan heb je meteen het antwoord!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie