Langs deze weg wil ik de mede mac'ers en weer eens attent op maken hoe goed en meewerkend ze bij Apple wel zijn.
Op de iTunes Music Store kocht ik onlangs B.O.Y.B van System of a Down maar bij het downloaden bleef de download sessie hangen en heb ik na een tiental minuten het maar onderbroken. iTunes opnieuw opgestart en opnieuw proberen te kopen. Ik kreeg echter de melding dat ik dit al gekocht zou hebben en of ik zeker was dat ik het twee keer wilde kopen. Natuurlijk niet. Ik op zoek naar het liedje in mijn libary, mijn aangeschafte liedjes en via spotligth op mijn hele harde schijf, maar niet te vinden.
In het geavanceerd menu van iTunes op zoek naar aangeschafte muziek maar kreeg de melding dat alles voor mijn account was gedownload.
Ik naar Apple gemaild en na een paar mailtjes met suggesties over mogelijke oplossingen, die niet hielpen, hebben ze me opnieuw autorisatie gegeven om het liedje te downloaden via "zoek naar aangeschafte muziek". Ik heb het liedje dus zonder opnieuw ervoor te moeten betalen kunnen downloaden.
Waarvoor dank aan de Apple medewerker daar in de US wiens naam ik niet weet. Na om en bij de 5 mailtjes heen en weer, bleef hij me verder helpen tot het opgelost geraakte.
Ben ik weer blij Mac gebruiker te zijn!