Sinds een poosje stopt steevast het internet op m'n MacBook met werken zodra ik audio wil streamen naar m'n Sonos Beam. Voorheen kon ik via het Audio-knopje in de menubalk, of het audio-output knopje in iTunes, de Sonos kiezen en muziek streamen. En tegelijkertijd kon ik gewoon het internet op op dezelfde MacBook, die bedraad internet heeft en wifi aan heeft staan.
Sinds kort, als ik dit op dezelfde manier als anders doe (dus streamen en tegelijkertijd wil internetten), dan stopt het internet op de laptop compleet met werken. Ik kan mail niet ophalen, de browser doet niets, en ook via Airportconfiguratieprogramma krijg ik te zien dat internet niet meer werkt.
Mijn vraag
Heeft iemand toevallig hetzelfde euvel al eens eerder gehad, of een idee waardoor dit komt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacBook Pro van eind 2016, met OS X Mojave 10.14.6.
- Sonos Beam.
- Standaard modem van Ziggo.
Alledrie met de laatste patches, en ondertussen geen wijzigingen in het netwerk gedaan o.i.d.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Gekeken of er iets bekend is via Google uiteraard, maar niets kunnen vinden.
- Via m'n Android telefoon en m'n iPad gekeken of ik überhaupt wel kan streamen naar de Sonos. Via deze twee apparaten werkt het prima, én kan ik gewoon internetten op hetzelfde apparaat. Dit werkt via de Sonos app, iTunes etc allemaal prima.