Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 12:26   
geplaatst door: LaPasta
Hallo allemaal

Ik heb even gezocht met de zoekfunctie, maar kon niets vinden.
Sinds vandaag klapt mijn Outlook express elke keer als ik mijn mail wil ophalen
met een fout van type 2 eruit. :thumbs-down: Dammit, wat een zin! Alles al geprobeerd. Opnieuw
installeren. Voorkeuren weggooien. Niets helpt. Enige hulp is nu wel nodig.

Alvast bedankt, LaPasta

Ooh ja, werk met OS 9.2.2. Helaas

Groet, Peter iMac 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo,  El Capitan | Macbook Pro 2,5 Ghz i5, Catalina | iPad 7th 32 Gb | iPhone SE 2016 32 Gb | Apple Watch SE 🍅
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 12:52    reactie #1
geplaatst door: PeterT
Hoeveel geheugen heb je Outlook toegekend?

Toen je Outlook opnieuw installeerde, heb je toen ook de gekeken naar de map waar Outlook zijn bestanden neerzet. Meestal is dit in de map Documenten. Hier kan de fout zich eventueel bevinden.
De ervaring leert mij dat Outlook Express nog welleens hikt op een te grote database met mails. Als hierin een fout optreedt dan zijn de rape zuur.

Je zou eens kunnen experimenteren met deze map. Wel een backup maken.

MacBook Pro (medio 2010)
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 12:57    reactie #2
geplaatst door: Stove Jebs
Ik zou proberen de applicatie meer geheugen toe te kennen (bijv. 20 MB)  Eventueel een compleet verse installer downloaden of upgraden naar 5.0.6 (E) ("This latest version—version 5.0.6—includes support for MSN Web mail accounts and resolves all security vulnerabilities in previous versions of Outlook Express 5")
L i v e  f r o m  T u p e r c i n o
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 13:14    reactie #3
geplaatst door: matt
Is 20Mb niet een beetje overdreven veel!? :tounge:
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 13:39    reactie #4
geplaatst door: PeterT
Door ruim geheugen toe te kennen, kan je het probleem wel uitsluiten.
Bestaat het dan nog, dan zou ik toch eens naar de map documenten kijken en naar de 'identiteiten map?'
Een van de bestanden die daarin staat, veroorzaakt vaak een probleem.
MacBook Pro (medio 2010)
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 14:15    reactie #5
geplaatst door: LaPasta
Even een update.

Niets van dat alles heeft geholpen. Uiteeindelijk alles weggegooid wat van Outlook is. Opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mag niet baten. Krijg nog steeds een melding van een fout van type 2.
Geheugen ook vergroot tot 15 Mb, maar ook dat was het niet. We gaan weer verder. Blijf er vrolijk onder. Gelukkig. En nu..... ga ik naar mijn zoon toe, want die wil uit bed. :happy:

I'll keep you posted.

LaPasta

Groet, Peter iMac 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo,  El Capitan | Macbook Pro 2,5 Ghz i5, Catalina | iPad 7th 32 Gb | iPhone SE 2016 32 Gb | Apple Watch SE 🍅
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 18:45    reactie #6
geplaatst door: Stove Jebs
Wat je verder nog kan proberen: Finder-voorkeuren weggooien en herstarten. Als dat niet helpt, zou ik een verse Systeemmap* installeren.

* ik hoop dat je daar een back-up van hebt

L i v e  f r o m  T u p e r c i n o
Outlook Express 5.02
27 februari 2004 - 19:49    reactie #7
geplaatst door: leonardo61
Wat je ook kan/kon doen is Outlook opstarten met de alt-toets ingedrukt. Je krijg dan de keuze om de
database opnieuw op te bouwen. Probeer het eerst met de eenvoudige, daarna met de uitgebreide.
De oorspronkelijke database krijgt de extentie .old mee. Die mag je (nadat je zeker weet dat outlook
weer werkt!) weggooien. Als het goed is, zie je dat de nieuwe database een heel stuk kleiner is geworden dan de oude.Kweet alleen niet of 't nou nog zal werken,omdat je alles? al vervangen heeft van OE.

Normaal gesproken hoef je alleen maar de voorkeuren weg te gooien van een progje als die niet meer goed werkt.Helemaal opnieuw installeren is eigenlijk overbodig.

Outlook Express 5.02
28 februari 2004 - 13:26    reactie #8
geplaatst door: LaPasta
Nou, ik begin een beetje boos te worden.
Hij download ± 25 mailtjes en dan klap..... ligt hij er uit.

:angry:
Fout van het type 2.

@Stove Jebs: Zou het echt aan de systeem kunnen liggen? Vind het nogal rigoreus.
Zo een klein k.. programmaatje dat ik nu een nieuwe systeemmap moet hebben.

Ik ga het denk eens maar met Eudora proberen.

LaPasta

Groet, Peter iMac 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo,  El Capitan | Macbook Pro 2,5 Ghz i5, Catalina | iPad 7th 32 Gb | iPhone SE 2016 32 Gb | Apple Watch SE 🍅
Outlook Express 5.02
28 februari 2004 - 14:33    reactie #9
geplaatst door: rhbrgn
Is pas nog een draadje over geweest. draadje
Deze was ook type 2 en die gold ook voor Explorer.
Verwijder "Internet Preferences" uit de map voorkeuren.

Dan denk ik dat 'ie het wel weer doet.

Succes!

(link toegevoegd)

(Bewerkt door rhbrgn om 14:38, 28-02-2004)

* Doorhalen wat niet van toepassing is.
rhbrgn: Bob Rhebergen online
Outlook Express 5.02
28 februari 2004 - 16:33    reactie #10
geplaatst door: LaPasta
En jawel, hoor. Dankzij rhbrgn is hij er weer.
@rhbrgn: Ik wist dat ik dat draadje afgelopen week had gezien.  :thumbs-up:
Mijn dank is groot. Had nog gezocht, maar kon niets vinden. Had misschien even wat uitgebreider moeten zoeken.

LaPasta

P.S.: En de anderen ook hartelijk bedankt voor jullie tips.

het wordt tijd om donateur te worden

Groet, Peter iMac 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo,  El Capitan | Macbook Pro 2,5 Ghz i5, Catalina | iPad 7th 32 Gb | iPhone SE 2016 32 Gb | Apple Watch SE 🍅