Vervolgens zijn de foto's opgehaald en thuis [na betaling] pas bekeken, dit had ik beter bij de HEMA zelf kunnen doen, want wat zagen ze er uit. Het buiten beschouwing gelaten dat de kleuren van de foto's echt rondom bizar slecht zijn, klopt er van de staande [in iphoto gekantelde] foto's helemaal niks. Hieronder een tweetal foto's, de eerste is zoals hij verstuurd is d.m.v. het Hema programma, de tweede laat zien hoe de afdruk eruit ziet...
De originele door mij aangeleverde foto
De door de HEMA gemaakte afdruk, let op de uitsnede!
De door de HEMA gemaakte afdruk, let op de uitsnede en de uit proporties getrokken foto
Al mijn staande foto's zijn op deze manier afgedrukt, kortom ik heb er geen ruk aan, de kleur is veel te donker en de uitsnedes zijn gewoon niet goed. Na allereerst behoorlijk moeilijk gedrag van de HEMA, lijkt het erop dat de klacht nu toch serieus genomen wordt en dat er iets mee gedaan gaat worden, maar ik vroeg mij zo af, zijn er mede Mac Freakers die dezelfde ervaring hebben met staande foto's die aangeleverd zijn met het HEMA software?
Groet Herwin
Toen ik vandaag de originelen naast de door hun afgeleverde afdrukken gelegd waren ze behoorlijk verbaasd over het verschil en zouden de afdrukken samen met de door mij aangeleverde foto's voorleggen aan de daarvoor verantwoordelijke afdeling. En daar zou ik nog meer over horen, eind deze week hoor ik er meer over en zal dat dan zeker ook hier posten.
Blijft dus wel dat er schijnbaar een hele dikke vervelende bug in de bestelsoftware van de HEMA zit die bestellen van staande foto's onmogelijk maakt
Ik zou niet meer terug gaan, als ik niet serieus genomen werd.
Jammer, want ik had best een goed beeld van de hema, had er altijd goede ervaringen mee, tot nu..
Hier is een voorbeeld van wat ik aanleverde:
..dit is wat de hema ervan maakte:
..en deze ging wèl goed:
(Bewerkt door falleri om 20:48, 12-01-2008) (plaatjes erbij)
(Bewerkt door falleri om 20:50, 12-01-2008) (plaatje te groot, sorry)
(Bewerkt door falleri om 20:51, 12-01-2008)
Zijn er mensen die wel positieve ervaringen met de fotoservice van de HEMA hebben?
In de software die op dit moment dus op de HEMA website wordt aangeboden zit deze fout! het is dus verstandig om deze niet te gebruiken en te wachten op een update van de kant van de HEMA, daar wordt aan gewerkt is mij verteld.
Ik kan mijn foto's in ieder geval terugbrengen en krijg het geld retour, en voor anderen dus het advies, gebruik de huiduige bestelsoftware van de HEMA in ieder geval voorlopig nog even niet!
Dat er wat fout kan gewoon gebeuren is natuurlijk zeer vervelend. Maar dat een Hemafiliaal, zonder verdere navraag te doen, stug volhoud dat jij de debiel bent die verkeerde dingen aanleverd, vind ik persoonlijk erger dan de foute afdrukken. Wees een kerel en geef toe dat er iets fout is gegaan.
Ik laat al jaren mijn foto's afdrukken bij colormailer (uitstekende kwaliteit) en daar ging afgelopen jaar ook iets fout. 20 van de ongeveer 100 foto's op A4 formaat waren niet acceptabel. Eén mailtje en een week later alle 100 foto's keurig zonder kosten én zonder gezeur bij mij thuis afgeleverd. Daarnaast een mailtje met excuus voor de overlast. Kijk, zo hoort het!