kreeg net een email aan van een forum waar ik enkel voor windows support ga (onder bootcamp en parallels draaiende).Dit vindt ik wel een mooie dienst.misschien iets voor macfreak?
ontvangen email:
Beste boni,Je hebt op Helpmij.nl de vraag gesteld met als titel cumulatieve beveiligingsupdate voor IE7 mislukt steeds,Het is 14 dagen geleden dat het bericht geplaatst is.Nu vragen we je om de status van je vraag aan te passen indien deze is opgelost.Dat kun je doen op de volgende 2 manieren:ga naar het volgende adres:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=366471en klik daar onderaan de pagina op opgelost;of je kunt ook direct op de onderstaande link klikken, de status wordt dan automatisch aangepast.http://www.helpmij.nl/forum/postings'............' (heb ik dus op geklikt)Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.Waarom is het zo belangrijk om de status aan te passen?Dit doen we om aan te geven aan andere mensen met hetzelfde probleem dat ze daar de oplossing kunnen vinden.Alvast bedankt voor je medewerking.Met vriendelijke groet,Het Helpmij.nl team.
Dat kun je doen op de volgende 2 manieren:
ga naar het volgende adres:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=366471
en klik daar onderaan de pagina op opgelost;
of je kunt ook direct op de onderstaande link klikken, de status wordt dan automatisch aangepast.http://www.helpmij.nl/forum/postings'............' (heb ik dus op geklikt)
Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.
Waarom is het zo belangrijk om de status aan te passen?Dit doen we om aan te geven aan andere mensen met hetzelfde probleem dat ze daar de oplossing kunnen vinden.
Alvast bedankt voor je medewerking.
Met vriendelijke groet,
Het Helpmij.nl team.
(Bewerkt door boni om 0:22, 31-07-2008)
(Bewerkt door boni om 0:48, 31-07-2008)
MacFreak is wat dat betreft anders; het is niet per definitie zo dat elk bericht een vraag is die opgelost moet worden. Er is ook geen manier waarop het forum kan weten of iets wel of niet naar tevredenheid is opgelost.
Het is dus een andere opzet, en niet zo passend in hoe MF nu werkt denk ik.
maar inderdaad, @jpz, als het niet automatisch opgevolgd kan worden is niet te doen.
Wellicht zouden de reeds bestaande, enigszins technische sub-fora een speciale "vraagbaak" status kunnen krijgen. Als je een technische vraag hebt, kun je zo'n als vraagbaar gemarkeerd sub-forum gebruiken en krijg je enige tijd later het verzoek om aan te geven of je vraag afdoende is beantwoord.
Mark
geniet van de zon verder allemaal Maccers.
(Bewerkt door Introducing imacs om 10:23, 5-08-2008)
En ja mensen kunnen op vakantie zijn, maar volgens mij wordt er een hoop vergeten.En dat is gewoon niet leuk! Vraag het dan niet.
Maar hoe het opgelost is is zeker net ff teveel moeite om te vermelden.
En het lijkt me sterk dat ze het hele jaar op vakantie zijn
Sommige topics zullen nooit één oplossing hebben, maar meerdere.Weer andere topics zijn geen vragen, maar tips, opmerkingen, e.d.Om een reminderservice op MF in te voeren, zou je de structuur vande website waarschijnlijk gedeeltelijk moeten aanpassen.
Ik zou het echter wel een heel prettige toevoeging vinden, omdat veelberichten die ik plaats soms (ondanks in mijn ogen goede titels en omschrijvingen)onvindbaar zijn via de zoekfunctie.