ishock II
9 maart 2003 - 12:50   
geplaatst door: Jurriaan
alle benodigden instelling heb ik op de ishock behalve schieten. hij pakt de muisklik niet  :wacko:
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/18 | Mini6 iPadOS 18 | ATV 4K MKI  TVOS18|
ishock II
9 maart 2003 - 22:12    reactie #1
geplaatst door: Jurriaan
probleem opgelost. ik kwam er achter dat je de instellingen in SoF kuint veranderen.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/18 | Mini6 iPadOS 18 | ATV 4K MKI  TVOS18|
ishock II
10 maart 2003 - 23:44    reactie #2
geplaatst door: TB
Ik dacht dat sof2 niet met joysticks overweg kon, of in ieder geval afgeraden werd?

Goed, ook weer eens proberen. Ik heb nu toch meer joysticks dan spelletjes die ermee om kunnen gaan (iShockII, Logitech FF joystick, Gravis eliminator, Macally gamepad en deze week een FF stuurtje). Hoe kom ik eraan, ik lijk wel een spelletjesfreak.  :biggrin:

Maar aangezien ik sinds gister sof2 in huis heb en de ishockII al een jaar ligt te verstoffen weer iets om uit te proberen.

Enneh, zorgen in 5 dagen zo goed in sof2 te worden dat ik iedereen van de lan party afknal.  :thumbs-up:

Het leven kent geen Appeltje-Z (TB, 2002) en overigens ook geen Command-Z
ishock II
11 maart 2003 - 20:55    reactie #3
geplaatst door: Jurriaan
ik wens je dan de komende 5 dagen succes. ze schieten mij toch nog steeds aan puin. ishock werkt erg gevoelig.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/18 | Mini6 iPadOS 18 | ATV 4K MKI  TVOS18|
ishock II
11 maart 2003 - 21:51    reactie #4
geplaatst door: TB
Ik heb het gisternacht geprobeerd, maar ik ben een uur bezig geweest met typen sof2 starten, stoppen, wijzigen en opnieuw starten.
Maar goed kreeg ik het niet ingesteld...

(en kom nog niet eens door level1, wat een rotspelleke...)

Wil jij die ishockinstellingen naar me toe mailen alsjeblieft?  :smile:

Het leven kent geen Appeltje-Z (TB, 2002) en overigens ook geen Command-Z
ishock II
15 maart 2003 - 20:48    reactie #5
geplaatst door: Jurriaan
ik mail ze door als ze optimaal zijn. nu is o.a. de rechter "stuurknop" nog erg gevoelig, en wil het schieten ook nog niet naar behoren.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/18 | Mini6 iPadOS 18 | ATV 4K MKI  TVOS18|
ishock II
20 juli 2004 - 15:43    reactie #6
geplaatst door: Zorcky
Hallo,

Is er iemand die mij nu eens raad kan geven over een Game Pad die werkt met Force Feedback.

Nu ik heb de iShock 2 gekocht en kom tot het besluit dat dit het niet is wat ik wil (of ik doe iets verkeerd?), Volgens ik nu besluit werkt de Force Feedback bij een iShock 2 alleen maar door op de knop "a" te duwen, als je dat insteld tenminste. Het is dus niet zoals ik dacht, van het ogenblik als je een racespel speelt en je rijdt bijvoorbeeld met je wagen op een voorwerp dat het begint te trillen. Dat is dus het soort interactie dat ik verwacht van een gamepad met Force Feedback. Is dit mogelijk met deze of niet? Ik kan de Force feedback niet eens aanschakelen in het menu van bijvoorbeeld Total Immersion Racing? Zijn er gamepads voor de Mac waarmee dit kan, zoals bijvoorbeeld de laatste logitech gamepads met Mac support. Want dit is niet wat ik zoek, tenzij ik iets verkeerd doe met die iShock. Ik werk dus onder Mac OS X 10.3.4 en heb de laatste iShock manager van Macally hun site gehaald.

Het is te hopen dat ik nu eens iemand vind met ervaring van zo een dingen want die zijn precies ook moeilijk te vinden.

Tot nu toe heb ik dus nog nooit een gamepad voor mac gevonden die mij eens het gevoel geeft zoals een game controller op een playstation of X-Box, en kom aub niet af met de raad koop dan zo een ding, want ik wil eens de idiale mac oplossing kennen.

(Bewerkt door Zorcky om 15:45, 20-07-2004)

ishock II
20 juli 2004 - 16:18    reactie #7
geplaatst door: TB
Die ideale oplossing is er volgens mij niet voor de Mac. De enige spelen die ik werkend heb gekregen met force-feedback zijn F1 championship en X-plane.

En dat is al niet om over naar huis te schrijven (met een logitech ff-stick en stuur). Met de PS2 is het écht veel leuker...

(dus tóch een ...)  :tounge:

Het leven kent geen Appeltje-Z (TB, 2002) en overigens ook geen Command-Z
ishock II
20 juli 2004 - 16:30    reactie #8
geplaatst door: Zorcky
En toch moet er een oplossing zijn  die alle spellen die tot nu toe zijn uitgegeven met force feedback ondersteuning zijn.

Heeft er iemand ervaring met deze?:

http://www.macworld.com/2003/07/reviews/thegameroom/index1.php

ishock II
20 juli 2004 - 17:49    reactie #9
geplaatst door: ElectricCat
iShockmanager:
profiel voor dat bepaalde spel selecteren----> dan modify en dan helemaal rechts onder 'buttons' ->
force feedback op maximum zetten.
ishock II
20 juli 2004 - 17:58    reactie #10
geplaatst door: Zorcky
Ja maar de Force Feedback werkt dan op het ogenblik dat je die knop indrukt en niet wanneer je botst, of ergens in het zand rijdt of dergelijks?

Kijk maar:

Weet ik dat het normaal zo moet lopen maar met een iShock werkt het als volgt:


Alleen in het Tab menu Buttons kun je één knop selecteren zodat het force feedback deel aktief is, maar dan wel bij het indrukken van die knop, dus niet als je botst of zoiets in het spel? Zie ook tweede afbeelding:

Nu als je een spel opstart die Force Feedback ondersteund, en Total Immertion Racing is één dat dit zeker doet, en je gaat naar de instellingen voor je spel dan kun je zelfs je Force Feedback deel niet eens activeren, kijk maar het is inactief en je kunt het zelfs niet eens selecteren:


Is er echt geen oplossing om ons dit een goed gevoel te geven zoals het hoort?

ishock II
20 juli 2004 - 18:14    reactie #11
geplaatst door: ElectricCat
lees ik hier net, laatste regel deze TIR review:

http://macteens.org/more.php?id=165_0_1_0_C

. I also own a Macally iShock II, and t provides nice control support without using a lot of space. One annoyance is that the rumble feature does not work on it, nor any game pad. A patch will later add support for Logitech force feedback.