Graag jullie gewaardeerde hulp.
Ik heb ruzie met de scanoptie van mijn printer (“scannen vanaf bedieningspaneel”).
Macmini M4 en MacbookAir 2023, Sequoia 15.7.1, all-in-one printer Canon TS8750, geïnstalleerd als Airprint printer zonder USB aansluiting.
Draadloos scannen vanaf de Mac en vanaf mijn laptop gaat prima, zowel vanuit Fotolader als vanuit Canon IJ Scan Utility Lite. Maar als ik de scanknop op het bedieningspaneel van de printer gebruik, gebeurt er het volgende: ik kies voor de optie “Opslaan naar computer” waarna als enige optie volgt: “Lokaal (USB)”. Er is een knop “opn.zoeken”, maar als ik die aantik, kom ik weer terug bij “Lokaal (USB)”, terwijl er geen USB-verbinding is. De bonjour-verbinding wordt dus niet gevonden. Nog vreemder: als ik een kabel aansluit vindt hij die verbinding ook niet. Hij vraagt “even geduld” en vervolgens gebeurt er niets, er wordt ook niet gescand.
Ik heb daarna alles gelezen in alle hulppagina’s van Canon die hierover gaan en natuurlijk alle suggesties opgevolgd, maar niets helpt. Wel kom ik terecht op eerder gelezen pagina’s en draai dus in een kringetje rond.
Het ligt ook niet aan
deze printer, want het is nummer twee die dit (niet) doet.
De vorige heb ik namelijk van mijn bureau laten donderen (geen flauwe grappen aub, te pijnlijk

).
Wie heeft een suggestie??