Mac verliest draadloos netwerk
9 juli 2012 - 23:03   
geplaatst door: Firebird
Hi,

Meteen al een volgend probleempje:

De iMac ( 2012 G5 21" alu series ) is verbonden met het internet via het draadloze netwerk dat opgebouwd is door de Time Capsule. Nu valt het meermaals per dag voor dat de computer geen internet verbinding meer heeft, niettegenstaande het draadloze netwerk nog aanwezig is, want we kunnen het probleemloos verder gebruiken op de iPad en iPhone. Rechtsboven is het ontvangstlogo van draadloos netwerk lichtgrijs geworden ( signaal is nochtans zo goed als 100% ); meer nog als je op dat symbool klikt moet je andere draadloze netwerken kunnen vinden, welke er nog eentje aanwezig is die kan gebruikt worden, maar de computer vindt geen enkel netwerk. Ofwel computer herstarten, lost dit probleem op of gewoonweg na enkele uren wachten herstelt de verbinding zichzelf.
Maar zoals gezegd met iPad en iPhone kan ten allen tijde gewoon verder gewerkt worden op internet.

Iemand een idee wat hiervoor de reden kan zijn?

Alvst bedankt!

Grtz.

Xavier

Mac verliest draadloos netwerk
10 juli 2012 - 08:24    reactie #1
geplaatst door: aha
lijkt mij een hardwareprobleem (airportkaartje niet helemaal ok meer bijv.)
aangezien het een 2012 model is heb je nog applegarantie
ik zou contact opnemen met de store waar je hem kocht

ps je hebt geen G5 maar een intel mac

succes

aha

Mac verliest draadloos netwerk
10 juli 2012 - 23:07    reactie #2
geplaatst door: Firebird
Hi,

Bedankt voor de reactie.
Raar feit is echter dat zowel mijn Mac als die waar mijn vrouw op werkt ( is 6 weken later aangekocht dan die van mij ) het ook voorheeft. Vandaag nog was mijn vrouw op haar Mac aan het werken toen het internet uitviel. Toen startte ze mijn toestel op ( volledige opstart, niet uit sluimerstand), deze had wel internet maar viel even later ook uit. De iPad werkte probleemloos verder.

Rare toestanden me dunkt?

Xavier

Mac verliest draadloos netwerk
11 juli 2012 - 09:19    reactie #3
geplaatst door: Hatetepee
Ik heb hier ook al enkele weken last van met m'n MacbookPro. Nog steeds niet achter wat het is... Ik vermoed dat het softwarematig is en dat het met de communicatie van-en-naar Apple is. Bijvoorbeeld met het puschen in de cloud.

Als ik naar mijn logs kijk heeft het iets te maken met de tijdsynchronisatie van computers en servers (NTP Network Time Servers). Ingewikkeld.

Ik hoop dat het met een volgende update is opgelost. Er hebben overigens veel Macs last van.