Als je met die schijf blijft doormodderen, wat ik persoonlijk nooit zou doen, zorg dan wel voor frequente back-ups.
Maar eerlijk is eerlijk; een goede backup is nooit weg, ook al zou smart utility je schijf prima vinden.
vlaflip om 22:18, 16-08-2012Ook wanneer er een blok 'reallocated' is (zeg maar dat een slecht plekje wordt uitgeschakeld) geeft Smart utility aan dat de schijf failing is. In zo'n situatie is dat duidelijke nonsens. Smart reporter en de smart test in schijfhulpprogramma maken daar dan ook geen drama van.
@roel22: Volg de tips van Esquare en Sypie, dan heb je weer een goed en snel systeem!
Sypie om 10:31, 16-08-2012...maar ook aan allerlei zaken binnen het OS.
@MacFrankie, ik weet niet of het nodig is dat ts zijn hd vervangt. Hij weet er nu in ieder geval weer wat meer van en houdt alles goed in de gaten. Lijkt mij een goede handelswijze. De kosten voor het vervangen van een hd in een mb kunnen immers behoorlijk oplopen.
(Bewerkt door roel22 om 7:46, 24-08-2012)
Flix om 1:35, 17-08-2012CitaatSypie om 10:31, 16-08-2012...maar ook aan allerlei zaken binnen het OS.Dan ben ik dan wel weer benieuwd naar welke zaken in het OS...
Er wordt altijd beweerd dat het geen Windows is, maar het verschilt in sommige opzichten niet veel...
En het vervangen van een harde schijf in een MacBook doe je het beste zelf met een goede schroevendraaier. Kind kan de was doen en garantie blijft.
roel22 om 7:44, 24-08-2012Een week later is de HD wederom niet vooruit te branden. Ondanks eerdere plannen heb ik 'm nog niet vervangen. In plaats daarvan heb ik een nieuwe account aangemaakt, die meteen al veel sneller en soepeler aanvoelt. Dus twijfel ik weer of het echt wel de HD is (die ruim een jaar oud is). Hoe kan ik mijn oude account het makkelijkst overbrengen naar de nieuwe?
Ik ben er inmiddels achter.
Roel: als de schijf op Failing staat, vermoed ik dat vroeg of laat toch weer problemen krijgt -ook schijnt SU wel erg streng te zijn. Dat een schijf maar een jaar oud is, wil niet zeggen dat ie niet kapot kan zijn.
Ik weet het even niet meer. De oude account overbrengen naar de nieuwe (via de map Gedeeld) lukte niet ivm ruimtegebrek. Dus maar weer de hele schijf gewist. Vervolgens via de ML-installer de schijf gecontroleerd met Disk Utility, die vervolgens een foutmelding gaf. Na op herstel te hebben geklikt zou alles weer koek en ei moeten zijn: geen foutmeldingen meer! Dus via Time Machine alle data opnieuw geïnstalleerd in een nieuwe account en ik dacht van alle ellende verlost te zijn. Maar nee: het was alsof ik alle problemen ook terug geïnstalleerd had! Alles net zo traag als voorheen. Voor de zekerheid nog een nieuwe account aangemaakt: hierin verloopt alles probleemloos en vlotjes. Evengoed geeft Smart Utility ook in deze nieuwe account aan dat de disk problemen heeft: Failing! Toch vind ik het apart dat alles in die nieuwe account wel goed loopt. Misschien omdat die account nog leeg is, zonder tig gigabytes aan foto's en films?
Ik zou haast met het verwijt willen komen dat ik niet snap waarom je, tegen beter weten in, met die schijf blijft doorrommelen. Maar dat zou niet eerlijk zijn: tien jaar geleden heb ik precies hetzelfde meegemaakt met een splinternieuwe Powerbook. Heel koppig ("Die schijf kan toch niet al na een week stuk zijn?") om de week de boel opnieuw geïnstalleerd en dat zelfs bijna een jaar volgehouden. Hielp allemaal niks.
roel22 om 14:51, 25-08-2012IML opnieuw geïnstalleerd en data teruggezet via Time Machine.
Niet met de Migratie Assistent?