MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 00:06   
geplaatst door: GoMac
Zoals ik in een eerdere post al aangaf heb ik last van gekraak in mijn speakers van mijn MacBook M1. Ik ben al 15 jaar een Mac gebruiker heel wat Macs en MacBooks gehad. En ik had nooit gekraak in mijn speakers terwijl iemand sprak.

Op aanraden ging ik daarmee naar switch een Apple reseller in België. Ze gingen deze opsturen naar hun technische dienst. Nu beweren ze dat er niks aan de hand is. Terwijl ik dit wel duidelijk hoor.

Nu is mijn vraag is er nog iets wat ik kan doen? zou naar een echte Apple store gaan dit iets kunnen veranderen aan de zaak? We hebben hier maar een in België en dat is enkel in Brussel is een hele eind voor me. Daarom zou ik graag zeker willen weten of dit iets zou veranderen zouden zij het probleem wel erkennen?

Alvast bedankt.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 00:59    reactie #1
geplaatst door: Mac OS X
ga anders eens langs https://www.lab9.be/nl/ dacht dat  switch  Apple reseller  de engste  Apple reseller was in BE dus ik zou daar ook eens langs gaan
mvg Mac OS X, Mac gebruiker vanaf 2014 / 2x iBook G4 (2004) OS X Tiger 1x iBook G3 (2002) OS 9.22 RIP 1x iPod  Shuffle (2005) 1x iMac 27 5K (2017) 1x iPhone 14 128GB 2022 en MacBook Pro 16inch 2021. Old Apple computers never die
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 01:32    reactie #2
geplaatst door: GoMac
ga anders eens langs https://www.lab9.be/nl/ dacht dat  switch  Apple reseller  de engste  Apple reseller was in BE dus ik zou daar ook eens langs gaan
Bedankt voor je reactie wil ik wel eens proberen het probleem is alleen dat ze bij switch geld aanrekenen omdat ze zogezegd niks gevonden hebben. Is dat bij lab ook zo?
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 08:47    reactie #3
geplaatst door: catmen
Ook geen goeie ervaring met switch Belgie, ik vermoed dag ze al graag geld willen als je hun winkel nog maar binnen stapt, zo arrogant.
kocht een nieuwe SE en liet hen er een scherm bescherm folie opdoen, twee maal terug geweest nadat hij aan de zijkant los kwam, was zo gezegd door slechte geleverde afmeting bij hun leverancier, folie is nu nog wat los maar ga niet meer terug. 
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 10:11    reactie #4
geplaatst door: Mondo Cane
Kan iemand mij eens uitleggen waarom die APR's nog bestaan? Apple geeft ze zo weinig marge dat ze al hun opbrengst moeten krijgen van peperdure herstellingen en spulletjes uit de winkel.

Wat ik op die 25 jaar allemaal al heb meegemaakt bij die resellers ging echt van gewone onkunde tot regelrechte oplichterij, allemaal om het hoofd boven water te kunnen houden. Wie begint er in godsnaam met zo'n winkel?

Heeft iemand een idee waarom ze nog bestaan?
Als je niet weet waar je naartoe gaat, zal ieder pad je daar brengen.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 10:20    reactie #6
geplaatst door: Sypie
Bedankt voor je reactie wil ik wel eens proberen het probleem is alleen dat ze bij switch geld aanrekenen omdat ze zogezegd niks gevonden hebben.
Dan zou ik zeggen dat de reparatie niet goed gedaan is en dat ze dit nogmaals moeten bekijken.

Je hebt je met een dikke kluit het riet in laten sturen. Er is een probleem, wat redelijk makkelijk te constateren valt. (laat het de persoon in de winkel die de reparatie aanneemt ook horen én laat het noteren dat dit het geval is dan kunnen ze dat niet meer ontkennen) Neem geen genoegen met "Niks kunnen vinden, dat is dan €50 alstublieft."
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 11:23    reactie #7
geplaatst door: boiing
Zoals ik in een eerdere post al aangaf ...
Welke eerdere post?

... heb ik last van gekraak in mijn speakers van mijn MacBook M1.
Kun je het opnemen met je iPhone en ons laten horen?
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 11:45    reactie #9
geplaatst door: boiing
Ah, dank. Al een tijdje geen contact meer met de buren :biggrin:.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 12:13    reactie #10
geplaatst door: Cesar
Voor de toekomst niet meer bij Switch kopen en dat zeg ik als klant.
Ooit een Mac Pro gehad met random kernel panics. Alles op video gezet als bewijsmateriaal. Bleven ook maar ontkennen. Ettelijke keren mee terug geweest tot vervelends toe. Uiteindelijk hebben ze het moederbord vervangen en het was opgelost.

Dus 2de tip blijven aandringen en laat maar goed van je horen in een volle winkel.
Dat ze geld aanrekenen. Schandelijk maar ze halen daar wel meer praktijken uit in een nieuwsbericht dat ik hier las.

Probeer misschien ook eens Coolblue. Die zijn een Apple Authorized Service Provider.

Ik denk dat ik in de toekomst gewoon rechtstreeks bij Apple ga kopen.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 12:19    reactie #11
geplaatst door: Sypie
Beter koop je via MacFreak, alleen is dat voor Belgische adressen/qwertz gebruikers niet echt een optie.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 13:02    reactie #12
geplaatst door: GoMac
Dan zou ik zeggen dat de reparatie niet goed gedaan is en dat ze dit nogmaals moeten bekijken.

Je hebt je met een dikke kluit het riet in laten sturen. Er is een probleem, wat redelijk makkelijk te constateren valt. (laat het de persoon in de winkel die de reparatie aanneemt ook horen én laat het noteren dat dit het geval is dan kunnen ze dat niet meer ontkennen) Neem geen genoegen met "Niks kunnen vinden, dat is dan €50 alstublieft."
Probleem is dat ze in de winkel er helaas niks van van kennen. Ze het enkel doorgeven aan het technische dienst bij een probleem. Die blijkbaar daar niet is.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 13:05    reactie #13
geplaatst door: Sypie
Dan nog: op je strepen staan en wederom inleveren.

Het enige wat mij opvalt is dat het vooralsnog alleen bij YouTube is een niet bij geluid uit andere bronnen. Dat doet het vermoeden rijzen dat het aan YouTube/de browser ligt en niet zozeer aan de speakers of de aansturing daarvan. Dat zou ik nog eens goed uitsluiten voordat je je claim doorzet.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 13:13    reactie #14
geplaatst door: Tarmac58
Misschien een beetje off-topic, maar ik wil graag even iets zeggen over de oorspronkelijke klacht

Hier een MBP14"
het geluid klinkt behoorlijk goed, beter dan mijn vorige MBP
Behalve bij films. daar hoor ik gekraak en soms een soort tremolo-achtig geluid.
het ligt dus niet aan de speakers
Blijkbaar aan de bron. Films
Ik vermoed, (en dat klopt ook als je via een koptelefoon luistert) dat er behoorlijk diepe bassen door het geluidsspoor gemengd zitten die die piepkleine speakertjes niet aan kunnen
Dus: hier vergelijkbare klachten maar geen reden om terug te gaan naar de verkoper, laat staan op hoge toon reparaties te verlangen
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 13:19    reactie #15
geplaatst door: orange
Krakend geluid bij video's (YouTube en Twitch), en niet bij muziek. Dat is natuurlijk vreemd. Niet elke video zal een zware bas hebben natuurlijk. Dus? Is het bij elke video zo?

Probeer eens wat extra bronnen? Zoals Spotify bijvoorbeeld.

Optie is om een andere browser te proberen. Niet Safari, maar Firefox o.i.d., en dan nog eens naar YouTube luisteren.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 14:21    reactie #16
geplaatst door: GoMac
Dan nog: op je strepen staan en wederom inleveren.

Het enige wat mij opvalt is dat het vooralsnog alleen bij YouTube is een niet bij geluid uit andere bronnen. Dat doet het vermoeden rijzen dat het aan YouTube/de browser ligt en niet zozeer aan de speakers of de aansturing daarvan. Dat zou ik nog eens goed uitsluiten voordat je je claim doorzet.
Ik gebruikte YouTube maar als voorbeeld. Ik heb inderdaad meerdere programma’s en browsers uitgetest. 🙂
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 14:24    reactie #17
geplaatst door: GoMac
Misschien een beetje off-topic, maar ik wil graag even iets zeggen over de oorspronkelijke klacht

Hier een MBP14"
het geluid klinkt behoorlijk goed, beter dan mijn vorige MBP
Behalve bij films. daar hoor ik gekraak en soms een soort tremolo-achtig geluid.
het ligt dus niet aan de speakers
Blijkbaar aan de bron. Films
Ik vermoed, (en dat klopt ook als je via een koptelefoon luistert) dat er behoorlijk diepe bassen door het geluidsspoor gemengd zitten die die piepkleine speakertjes niet aan kunnen
Dus: hier vergelijkbare klachten maar geen reden om terug te gaan naar de verkoper, laat staan op hoge toon reparaties te verlangen
Je bent de eerste die zegt tegen me die ook het probleem heeft. Op andere forums, chat zeggen de mensen steeds helemaal geen last van werkt perfect. Vooral dat doet me dan twijfelen. In ieder geval als dat normaal zou zijn dan vind ik het wel jammer voor zo een duur product. En ik dit nooit had met eerdere iMacs, iPads, MacBooks… Oja met een hoofdtelefoon helemaal geen last van is alles normaal.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
19 februari 2022 - 14:35    reactie #18
geplaatst door: Robert
Beter koop je via MacFreak, alleen is dat voor Belgische adressen/qwertz gebruikers niet echt een optie.
Off-topic, maar toch de moeite om even. te laten weten voor de toekomst: we zijn er nog wel steeds mee bezig om toch weer aan Belgische klanten te verkopen, maar het is (jammer genoeg) nog niet zover.

En in België is azerty standaard, niet qwertz (dat is volgens mij de standaard in Duitsland).
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 11:55    reactie #19
geplaatst door: nnsa
Wat ik nu schrijf is natuurlijk geen (definitieve) oplossing, maar je schrijft dat er geen gekraak is met 'oortjes'. Misschien for-the-time-being een bluetooth speaker achter je scherm zetten ?
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 13:02    reactie #20
geplaatst door: pjottervmr
Probleem is dat ze in de winkel er helaas niks van van kennen. Ze het enkel doorgeven aan het technische dienst bij een probleem. Die blijkbaar daar niet is.
Ze hoeven geen enkele kennis te hebben om iets door te geven aan de technische dienst.
Jij moet gewoon in de winkel het probleem laten horen. Als ze dit niet horen en misschien klanten in de winkel ook niet dan kan het dus een probleem tussen de oren zitten😂 maw als dit echt een probleem is met de speakers dan moeten andere dit ook horen en dat is eenvoudig door te geven aan de td, is geen enkele technische kennis voor nodig , dus terug naar de winkel waar je de reparatie hebt aangeboden. De klacht laten horen en aangeven na reparatie is dit nog steeds een probleem dus los dit maar op.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 13:29    reactie #21
geplaatst door: boiing
Als ze dit niet horen en misschien klanten in de winkel ook niet dan kan het dus een probleem tussen de oren zitten😂 maw als dit echt een probleem is met de speakers dan moeten andere dit ook horen ...
Precies. En daarom zei ik:

Kun je het opnemen met je iPhone en ons laten horen?
Dan luisteren er meteen meerdere mensen naar. Plus het voordeel dat je het op een rustig moment kunt doen, als het daadwerkelijk optreedt. Nog een interessante vraag: gebeurt het in een bepaald stukje muziek altijd op hetzelfde moment, of doet het zich 'at random' voor?
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 14:29    reactie #22
geplaatst door: GoMac
Jij moet gewoon in de winkel het probleem laten horen. Als ze dit niet horen en misschien klanten in de winkel ook niet dan kan het dus een probleem tussen de oren zitten😂

Nogmaals het zijn pure verkopers die op geen enkele vraag kunnen antwoorden. Sinds hun technische dienst weg is, is het enkel doorsturen bij problemen. En ik hoop vooral dat die flauwe grapjes alleen maar tussen jouw oren zit!

Maar terug to the point nu. Ik heb het dit weekend nog wat verder onderzocht en heb ondervonden in de luidere stand heb je er geen last van. Het is vooral als het geluid stiller staat. Zet ik het geluid daarna een stuk luider en verstil ik het terug na een tijdje dan is het gekraak/wind meestal weg. En werkt het perfect.

Bij geluid opnemen is er altijd gekraak dus is moeilijk aantoonbaar dat het daarvan is.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 14:56    reactie #23
geplaatst door: boiing
Ik vind het erg vaag. Eerst gekraak, nu zeg je ook 'wind'. In het eerste bericht zeg je '..terwijl iemand sprak', gaat het nu over stemmen of muziek?

Geen antwoord op de vraag of het steeds op dezelfde plek in een filmpje is of soms ook niet. En als je een iPhone stil houdt moet je gekraak prima kunnen opnemen, ik zie het probleem niet. Maar blijkbaar wil je het niet proberen, tsja dan wordt het lastig om er iets zinnigs over te zeggen.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 15:08    reactie #24
geplaatst door: GoMac
Ik vind het erg vaag. Eerst gekraak, nu zeg je ook 'wind'. In het eerste bericht zeg je '..terwijl iemand sprak', gaat het nu over stemmen of muziek?

Geen antwoord op de vraag of het steeds op dezelfde plek in een filmpje is of soms ook niet. En als je een iPhone stil houdt moet je gekraak prima kunnen opnemen, ik zie het probleem niet. Maar blijkbaar wil je het niet proberen, tsja dan wordt het lastig om er iets zinnigs over te zeggen.

Spreken of stemmen is volgens mij hetzelfde? Ik snap ook niet goed hoe je dan ineens gaat weten wat het probleem is als je het hoort? En ik zou begod niet weten hoe ik audio op een forum plaats.