MacBook Pro 15 valt steeds uit
10 november 2015 - 19:50    reactie #25
geplaatst door: Van Steenbergen
Ik kan alleen aanvinken naar "Alleen toegeweid" en "Wissel dynamisch".

Als ik kies voor "Alleen geintegreerd" krijg ik de melding : Can'tSwitchToIntegratedOnlySingular.

MacBook Pro 15 valt steeds uit
10 november 2015 - 21:11    reactie #26
geplaatst door: Van Steenbergen
Zal voorlopig maar zo verder werken.

Allen bedankt voor het helpen.

JP

(Bewerkt door Van Steenbergen om 21:13, 10-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
11 november 2015 - 02:17    reactie #27
geplaatst door: HEXDIY
Probeer die "wissel dynamisch" af te zetten begod, "only singular" is wellicht perfect!
Ik ga je handleiding toch niet schrijven; tracht gewoon het principe te vatten, en experimenteer wat!
Je Macje dient gewoon op de interne Intel GPU te blijven.

(Bewerkt door HEXDIY om 2:26, 11-11-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
11 november 2015 - 09:25    reactie #28
geplaatst door: wolly
Beste allemaal,

Het melden van dit probleem heeft mijn grote verbazing (en interesse) gewekt. Ik constateer een zelfde probleem op mijn MB pro 17" uit de zelfde tijd. Ook deze valt plotseling uit als deze niet op de netspanning is aangesloten. Dit probleem is rond dezelfde tijd gaan optreden als bij Van Steenbergen.

Om het nog iets wonderlijker te maken, een collega van mij is bij mij langs gekomen met hetzelfde probleem (MB pro 15" ook 2010) wat ook een week of drie geleden is ontstaan.

Ik geloof best in toevalligheden maar het zou me niet verbazen als er een onderliggend verband is. Leeftijd zou kunnen, maar het gebruik van de MB tussen de drie casus is waarschijnlijk wel verschillend genoeg.

Verwondert u mee?

Groeten,
Wolly

UNOX, the worst Operating System
Ceterum censeo, Windowsinem delendam esse
MacBook Pro 17" (2010), 13" (2014) - OSX 10.9.x, iPhone4/16Gb - iOS 7.0.1
MacBook Pro 15 valt steeds uit
11 november 2015 - 20:56    reactie #29
geplaatst door: Van Steenbergen
Ik kan alleen aanvinken naar "Alleen toegeweid" en "Wissel dynamisch".
Als ik kies voor "Alleen geintegreerd" krijg ik de melding : Can'tSwitchToIntegratedOnlySingular.

Staat nu op "Wissel dynamisch" en werkt tot hier toe prima.
Had het veranderd naar "Alleen toegeweid"en binnen de seconde starte de pc terug op bij het scrollen.

(Bewerkt door Van Steenbergen om 21:01, 11-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
11 november 2015 - 22:32    reactie #30
geplaatst door: HEXDIY
OK, ik zal hier nog eens zoeken. Maar ik kan het niet zelfs testen, verdorie: heb enkel single GPU Macs.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
11 november 2015 - 22:49    reactie #31
geplaatst door: HEXDIY
Welke OSX versie gebruik je? Klik eens op het appeltje links bovenaan om dat te weten. Dankjewel!
Sorry, ik zie het alweer (lang topic): Yosemite 10.10.5 Ik kijk verder, gfxCardStatus is blijkbaar een experimenteel eenmansproject, met echter enorm veel volgers.

(Bewerkt door HEXDIY om 22:56, 11-11-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
12 november 2015 - 00:09    reactie #32
geplaatst door: HEXDIY
Update: eindelijk een mogelijke fix voor de melding "Can'tSwitchToIntegratedOnlySingular":
Quit eens alle programma's, en probeer nogmaals te switchen naar "integrated only", of "Wissel dynamisch" af te vinken. Dat zou nu moeten werken. Start dan pas de benodigde programma's weer op.
Bron:
http://forums.macrumors.com/threads/heat-issue-on-15-rmbp-late-2013.1737855/
Als dat werkt, is het mooi, maar eigenlijk omslachtig: je zou dan in Systeemvoorkeuren alle Login Items moeten afzetten, en ook bij afsluiten moeten verklaren dat je geen open vensters meer wil oproepen bij de volgende opstart.
Zoals ik zei, GitHub levert érg mooie software, maar wél experimentele. Nu ja, als je daar je Macje een gratis 2de leven kan mee geven is dat meegenomen, toch?
Anderzijds, als alles nu goed werkt kan je best blijven draaien tot het misloopt, en dan pas bovenstaande stappen toepassen.
Spijtig dat je je Mac OSX loopbaan moet beginnen met een probleemgeval. Maar een crashcursus is het in ieder geval. Erg leerrijk, ook voor mij.
Wens je verder te experimenteren: hier een scriptje om gfxCardStatus te activeren bij login:
https://github.com/joachimroeleveld/switchGPU
Als dat script wil werken op Yosemite hoef je verder niks meer te doen om op je goed werkende geïntegreerde Intel GPU te blijven... Dat is namelijk een zgn. "shellscript" dat automatisch gfxCardStatus " als eerste opstart, zodat je Macje steeds op de interne GPU blijft.
Ziezo, beter kan ik nu niet, hoor!

(Bewerkt door HEXDIY om 0:10, 12-11-2015)

(Bewerkt door HEXDIY om 0:15, 12-11-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
12 november 2015 - 00:48    reactie #33
geplaatst door: HEXDIY

Citaat
wolly om 9:25, 11-11-2015
Beste allemaal,

Het melden van dit probleem heeft mijn grote verbazing (en interesse) gewekt. Ik constateer een zelfde probleem op mijn MB pro 17" uit de zelfde tijd. Ook deze valt plotseling uit als deze niet op de netspanning is aangesloten. Dit probleem is rond dezelfde tijd gaan optreden als bij Van Steenbergen.

Om het nog iets wonderlijker te maken, een collega van mij is bij mij langs gekomen met hetzelfde probleem (MB pro 15" ook 2010) wat ook een week of drie geleden is ontstaan.

Ik geloof best in toevalligheden maar het zou me niet verbazen als er een onderliggend verband is. Leeftijd zou kunnen, maar het gebruik van de MB tussen de drie casus is waarschijnlijk wel verschillend genoeg.

Verwondert u mee?

Groeten,
Wolly


Ik verwonder me mee. Noteer wel dat Van Steenbergens MBP ook uitvalt wanneer de netspanning is aangesloten en dat diens MBP een gecertifiëerd (bijna) kapotte NVidia M 330 GPU heeft.
Wat testjes voor jou en je collega: download
- Unigine Heaven
https://unigine.com/products/benchmarks/heaven/
- Maxon Cinebench
http://www.maxon.net/products/cinebench/overview.html
-Prime 95/ GIMPS
http://www.mersenne.org/download/

Dit zijn bij mijn weten de meest gebruikte stresstests voor Mac. Van Steenbergen meldde het al: zelfs de reparatiedienst van Switch heeft Heaven geïnstalleerd om zijn GPU te testen.
Heaven test de GPU, Cinebench zo je wil GPU én CPU, Mersenne prime denk ik ook zowel GPU als CPU rekenkracht.
Probeer of jullie Macjes die rotzakjes aankunnen op netspanning/ adapter zonder eruit te klappen. Doen ze dat wél, hebben jullie idd. een hardwareprobleem, met name wellicht de GPU. En dan wellicht de externe GPU.
Houden ze stand op netvoeding,maar niet op batterij, dan ligt het wellicht aan de batterij van jullie Macjes. Want deze beulen van apps gaan onmiddellijk naar maximum rekenkracht en daarom ook naar maximum stroomverbruik.
Hopelijk kan dit jullie raadsel wat ontrafelen...

(Bewerkt door HEXDIY om 0:53, 12-11-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
12 november 2015 - 09:35    reactie #34
geplaatst door: Xinix
Ik heb een mbp 17" early 2011 en had dezelfde problemen.
Gemeld op dit forum ; http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/14806/10//
Thermo plast vervangen en al mijn problemen opgelost!

Op ifixit staat uitgelegd hoe je dit doen moet.

                                  <><
Toeval bestaat niet!
MacBook Pro 15 valt steeds uit
12 november 2015 - 18:08    reactie #35
geplaatst door: Van Steenbergen
@HEXDIY,

QUOTE "OK, ik zal hier nog eens zoeken. Maar ik kan het niet zelfs testen, verdorie: heb enkel single GPU Macs."

Als je wil mag je er eens een week op testen, dan breng ik hem wel even, buurman.
ik zou niet willen dat je gefrustreerd zou rondlopen.  :wink:

(Bewerkt door Van Steenbergen om 18:14, 12-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
12 november 2015 - 21:57    reactie #36
geplaatst door: wolly
Hartstikke dank voor de reactie! Ik ga er van het wekend mee aan de slag.
UNOX, the worst Operating System
Ceterum censeo, Windowsinem delendam esse
MacBook Pro 17" (2010), 13" (2014) - OSX 10.9.x, iPhone4/16Gb - iOS 7.0.1
MacBook Pro 15 valt steeds uit
14 november 2015 - 19:48    reactie #37
geplaatst door: Van Steenbergen
Als je natuurlijk niets meer te verliezen heb kun je dit eens proberen:

MacBook Pro 17" hersteld in de oven op 190°C![/b]


http://www.webdots.be/nl/macbook-pro-17-hersteld-de-oven-op-190c

MacBook Pro 15 valt steeds uit
15 november 2015 - 00:55    reactie #38
geplaatst door: HEXDIY
Don't try this at home! :music:
If all else fails, tja, valt het te proberen. Maar hoogstwaarschijnlijk gaat het probleem terugkeren. Zoek eens op "reball", dat is een zekerder techniek. In sommige gevallen is echter de chip in kwestie stuk/ aan het uiteenvallen, en dan helpt enkel het vervangen van de chip zelf. Bv: de onzalige NVidia 8600 M GT.
En in dit specifiek geval is er een workaround die moet werken.
Check je PM, beste Van Steenbergen.

(Bewerkt door HEXDIY om 1:14, 15-11-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
15 november 2015 - 01:41    reactie #39
geplaatst door: HEXDIY
Beste Van Steenbergen: lees eens aandachtig dit topic door ( vooral pagina 3 en 4):
http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/14907/mbp-early-2011-start-niet-meer-door/30/
En ga dringend op zoek naar je aankoopfactuur.
Zoals ik al meldde en zoals Boni hier gelukkig heeft kunnen ondervinden deze week, had jij van Switch een gratis reparatie behoren te krijgen! Probeer eens een andere Apple Dealer. Switch sucks & men zegge dat voort!
Ik hoop op het beste!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
15 november 2015 - 12:06    reactie #40
geplaatst door: Van Steenbergen
Dit is weer binnen de garantie die begint zoals je weet vanaf 2011!
Ik kom 6maanden te kort, kan eens bellen naar die winkel in Wolvertem en horen wat ze te zeggen hebben.
Dat ze ergens een lijn moeten trekken kan ik wel begrijpen.


Heb je PM ontvangen.

(Bewerkt door Van Steenbergen om 12:08, 15-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
16 november 2015 - 10:30    reactie #41
geplaatst door: Van Steenbergen
In de eerste topic heb ik gezegd dan de laptop niet van mij persoonlijk is maar van mijn zoon.
Heb hem gevraagd om het aankoopfactuur maar die heeft hij nooit gezien omdat de aankoop is gebeurd via zijn vorige werkgever.
Ik mag die verlopig gebruiken om Apple beter te leren kennen.

Wat de garantie betreft van "boni" is de datum 10-8-2011, dus die valt nog net binnen de garantie want die was vanaf 2011 begonnen tot 2013 aanvullend programma loopt tot 27 februari 2016.

(Bewerkt door Van Steenbergen om 10:39, 16-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
27 november 2015 - 22:37    reactie #42
geplaatst door: Van Steenbergen
Nog een kleine update.

@HEXDIY, heeft langst geweest (dank daarvoor buurman) en heeft een paar settings gedaan waardoor de laptop niet meer op hoge toeren ventileert.
Wat ik nog wel ondervind is dat als ik Spotify open gaat de NVIDIA het weer overnemen.
Anders werkt de Macbook op INTEL.

Nog naar een paar winkels geschreven om eventueel een ander moederbord te laten plaatsen. Kreeg als antwoord:

Ik heb even nagekeken, een moederbordje zou snel 500€ zijn voor eentje met NVIDIA kaart, dit zonder plaatsing.. waarschijnlijk niet de moeite?

Een andere schrijft mij terug dat het toestel VINTAGE en er geen stukken of onderdelen meer te vinden zijn?

Een andere schrijft dat hij de NVIDIA kan vervangen tussen de 150 à 200€
Dit had ik nog eventueel kunnen doen?

Het plotseling herstarten is zo goed als verdwenen, dit op zich vind ik al een grote verbetering.
Dus met wat geluk kan ik nog een paar jaartjes van de MBPro genieten.

JP

(Bewerkt door Van Steenbergen om 22:41, 27-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
27 november 2015 - 23:04    reactie #43
geplaatst door: VwVanFan
 :wacko:

Ik snap het even niet meer,je geeft aan dat hij onder de garantie valt van een algemeen bekend probleem,dan laat je iemand langs en hoop je dat je nog even van het ding kunt genieten.
Je vraagt reparatie kosten op enz.

:woot:

Laat hem gewoon ergens testen bij een Apple service provider,dan weet je gelijk hoe of wat.
Als het ding onder de garantie valt heb je de factuur niet nodig.
Het is snel februari als de termijn verloopt en dan heb je de boot gemist als je niks doet.
Wie wil er nu met en brakke machine werken,pffff.

:crazy:  :crazy:

MacBook Pro 15 valt steeds uit
28 november 2015 - 04:54    reactie #44
geplaatst door: HEXDIY
@VwVanFan: even samenvatten: Switch beweert dat Van Steenbergen's MBP met de brakke Nvidia GT 330 M niet meer onder de extended warranty periode valt.
Op een hint van mij contacteert Van Steenbergen de firma in Wolvertem (be) die forumlid Boni zo goed heeft geholpen met het verkrijgen van een extended warranty op een MBP met hetzelfde probleem, en krijgt te horen dat het voor zijn MBP niet kan omdat de faktuurdatum verlopen is.
Wat rest er dan nog? Een case # aanvragen via Apple Support? Of, wat vroeger ultiem hielp: een email naar de CEO van Apple, nu Tim cook?
https://www.quora.com/Will-Tim-Cook-be-as-responsive-to-personal-emails-as-Steve-Jobs
tcook@apple.com
Alle suggesties welkom, maar als er geen extended warranty komt lijkt me de enige manier om Van Steenbergens MBP enigszins werkend te houden, is om ervoor te zorgen dat diens MBP via gfXCardStatus op de interne Intel GPU blijft. gfXCardStatus is een eenmansproject en vrij bugsy, maar het werkt met de meeste apps. Sommige apps echter blijven ondanks de optie "Internal Only" toch steeds doorstoten naar "Dedicated", ondanks dat de optie "Dynamic switching" is afgeschakeld.
Dat is een lopende discussie op het GitHub forum...
https://gfx.io/switching.html

@ Van Steenbergen: probeer nogmaals die uitgebreide garantie te verkrijgen, ditmaals bij alle mogelijke Authorized Apple Service Providers met eerst de professionele en meest klantvriendelijke zoals Easy-M in o.a. Leuven, Lab9 in o.a. Aalst en Kortrijk. Wellicht vergeet ik er een paar...
En laat niet op je kop zitten! Je hebt volgens mij nog recht op die uitgebreide garantie! Noteer een link naar dit topic voor de service. Meteen duizenden forumleden op hun kop, ten goede of kwade...

In tussentijd, or if all else fails: wil je Spotify gebruiken, of een ander programma dat de Nvidia toch wil gebruiken:
- laat dat programma open
- open Unigine Heaven
- ga naar Finder en kies in je Finder menubalk "i" terug voor "internal only/ Intel"
- ga terug naar Spotify of het nukkige programma en kijk of de Intel "i" blijft staan in de menubalk.
Zoja, weeral een loopgraaf verder. De rotte NVidia speelt niet meer mee.
Ik vermoed namelijk dat het louter opstarten van Unigine Heaven een bug in gfxCardStatus die je niet toelaat (terug) te schakelen naar "Internal only" kan oplossen.
Je hoeft Heaven niet te laten lopen, laat gewoon diens opstartscherm maar aan. Of quit die, en zie wat er gebeurt.
Succes!

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
28 november 2015 - 09:39    reactie #45
geplaatst door: VwVanFan
Op een gegeven moment moet je stoppen met de hobbyclub en op zoek gaan naar een pro met dit
soort problemen.
Er is duidelijk aanleiding om aan te nemen dat dit onder garantie valt.
Wat deze of gene beweert kun je alleen staven met bewijzen,cq laten testen door Apple service provider.
Twee maanden geleden ben ik met de 17" mbp 2011 van mijn partner naar http://icteam.nl/ geweest
en koste 10 minuten van hun om te zien dat het garantie was ivm soldeer problemen.
Geen factuur hoeven overleggen,Apple weet precies welke serie het is en wanneer het ding in
gebruik is genomen.

Na 4 dagen het ding weer werkend terug met nieuw logicboard,kosten enkel de porto voor
terugzenden.
Als je blijft pionieren en geen beslissing durft te nemen aangaande wat te doen,koop dan een nieuwe
met Apple care ,dan komen ze aan huis of halen het op als er wat is komende 3 jaar.

Verhaaltjes als " vintage" etc moet je niet geloven,er is meen ik tot 10 jaar na dato fabriceren nog
onderdelen levering,en degene die het zegt " vintage " moeten ze buiten stampen,absoluut
geen reclame voor dat bedrijf leugens vertellen.

Succes ermee met dit verhaal,komt geen eind aan zo,pfff.


:cool:


(Bewerkt door VwVanFan om 9:46, 28-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
28 november 2015 - 19:41    reactie #46
geplaatst door: KarelT
Hallo Van Steenbergen,

Ik zag toevallig jouw melding over dat jouw MacBook Pro 15 inch steeds uit valt. Zelf had ik hier ook last van en zag aan het binnen van deze discussie dat jij precies hetzelfde model hebt, namelijk de MacBook Pro 15 inch i5 2,4GHZ uit 2010. Aanvankelijk dacht ik dat het ook te maken had met iets grafisch, want elke keer dat ik photoshop startte, gebeurde het. Hiermee ben ik bij de AppleStore geweest, maar begreep toen dat dit probleem niet viel onder het serviceprogramma van de MacBook Pro 15 inches, omdat dat geldt voor MacBook Pro's vanaf model 2011 tot 2013.
Dus wat VwVanFan hier schrijft heeft te maken met een model 2011 wat blijkbaar wel onder het serviceprogramma viel, maar die van Van Steenbergen en die van mij waren uit 2010.

Ik hoorde toen van Reflowen en Reballen en heb dit laten uitvoeren bij een bedrijf in Amsterdam, maar het probleem was daarmee uiteindelijk nog niet opgelost. Toen heb ik de moed opgegeven en de Mac verkocht via de site http://www.macdefect.nl voor 200 euro en een tweedehands MacBook Pro 13 inch Retina bij hen gekocht van maar 6 maanden oud.


Overigens voor 2011-2013 MacBook Pro 15 inch modellen:
https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

En voor die 2010 modellen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT203554

(Bewerkt door KarelT om 20:01, 28-11-2015)

MacBook Pro 15 valt steeds uit
29 november 2015 - 08:55    reactie #47
geplaatst door: HEXDIY

Citaat
VwVanFan om 9:39, 28-11-2015
Op een gegeven moment moet je stoppen met de hobbyclub en op zoek gaan naar een pro met dit
soort problemen.
Er is duidelijk aanleiding om aan te nemen dat dit onder garantie valt.
Wat deze of gene beweert kun je alleen staven met bewijzen,cq laten testen door Apple service provider.
Twee maanden geleden ben ik met de 17" mbp 2011 van mijn partner naar http://icteam.nl/ geweest
en koste 10 minuten van hun om te zien dat het garantie was ivm soldeer problemen.
Geen factuur hoeven overleggen,Apple weet precies welke serie het is en wanneer het ding in
gebruik is genomen.

Na 4 dagen het ding weer werkend terug met nieuw logicboard,kosten enkel de porto voor
terugzenden.
Als je blijft pionieren en geen beslissing durft te nemen aangaande wat te doen,koop dan een nieuwe
met Apple care ,dan komen ze aan huis of halen het op als er wat is komende 3 jaar.

Verhaaltjes als " vintage" etc moet je niet geloven,er is meen ik tot 10 jaar na dato fabriceren nog
onderdelen levering,en degene die het zegt " vintage " moeten ze buiten stampen,absoluut
geen reclame voor dat bedrijf leugens vertellen.

Succes ermee met dit verhaal,komt geen eind aan zo,pfff.


:cool:


(Bewerkt door VwVanFan om 9:46, 28-11-2015)

De "hobbyclub" komt er enkel aan te pas als de AASP's het zelf opgeven, en ik hen niet geloof.
De job van de AASP's bestaat erin ons niet te geloven.
Van Steenbergen ondervindt hevig spervuur vanaf officiële kringen, ik probeer hem wat voort te helpen.
Volgens mij heeft hij ook nog steeds recht op uitgebreide garantie voor zijn MBP.
Maar ja, als je zelf het loodje wil leggen, zoals eens per week antwoorden bv...  
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro 15 valt steeds uit
29 november 2015 - 09:42    reactie #48
geplaatst door: GeorgeM
Nooit beginnen aan reflowen en reballen, de mensen die dat doen weten niet waar de klepel hangt.

Gewoon volhouden bij Apple, want bijna zeker gaat het hier om een fabricagefout, alleen eentje waar Apple geen verantwoording voor wilt nemen.

Want jammer genoeg doen ze dat in Cupertino alleen als een derde partij (zoals Nvidea, etc.) voor de pegels zorgt. Terwijl het volgens mij gewoon verantwoordelijkheid zouden moeten nemen voor dit soort gevallen.  :confused:

MacBook Pro 15 valt steeds uit
29 november 2015 - 12:07    reactie #49
geplaatst door: VwVanFan

Citaat
HEXDIY om 8:55, 29-11-2015

Citaat
VwVanFan om 9:39, 28-11-2015
Op een gegeven moment moet je stoppen met de hobbyclub en op zoek gaan naar een pro met dit
soort problemen.
Er is duidelijk aanleiding om aan te nemen dat dit onder garantie valt.
Wat deze of gene beweert kun je alleen staven met bewijzen,cq laten testen door Apple service provider.
Twee maanden geleden ben ik met de 17" mbp 2011 van mijn partner naar http://icteam.nl/ geweest
en koste 10 minuten van hun om te zien dat het garantie was ivm soldeer problemen.
Geen factuur hoeven overleggen,Apple weet precies welke serie het is en wanneer het ding in
gebruik is genomen.

Na 4 dagen het ding weer werkend terug met nieuw logicboard,kosten enkel de porto voor
terugzenden.
Als je blijft pionieren en geen beslissing durft te nemen aangaande wat te doen,koop dan een nieuwe
met Apple care ,dan komen ze aan huis of halen het op als er wat is komende 3 jaar.

Verhaaltjes als " vintage" etc moet je niet geloven,er is meen ik tot 10 jaar na dato fabriceren nog
onderdelen levering,en degene die het zegt " vintage " moeten ze buiten stampen,absoluut
geen reclame voor dat bedrijf leugens vertellen.

Succes ermee met dit verhaal,komt geen eind aan zo,pfff.


:cool:


(Bewerkt door VwVanFan om 9:46, 28-11-2015)

De "hobbyclub" komt er enkel aan te pas als de AASP's het zelf opgeven, en ik hen niet geloof.
De job van de AASP's bestaat erin ons niet te geloven.
Van Steenbergen ondervindt hevig spervuur vanaf officiële kringen, ik probeer hem wat voort te helpen.
Volgens mij heeft hij ook nog steeds recht op uitgebreide garantie voor zijn MBP.
Maar ja, als je zelf het loodje wil leggen, zoals eens per week antwoorden bv...  

Met de hobbyclub heb ik de dozenschuivers in de winkelstraten voor ogen,niet de experts hier,mocht daar
een misverstand over zijn.

Uiteindelijk is er iedereen bij gebaat als hier een goede database komt van ervaringen etc.
Maw ,laat je niks wijsmaken door de "winkels" maar ga gelijk naar de goede partij.
Wat je beweert dat ze je niet moeten geloven staat haaks op de service verlening van degenen
die het wel goed doen.


:reading: