Als ik kies voor "Alleen geintegreerd" krijg ik de melding : Can'tSwitchToIntegratedOnlySingular.
Allen bedankt voor het helpen.
JP
(Bewerkt door Van Steenbergen om 21:13, 10-11-2015)
(Bewerkt door HEXDIY om 2:26, 11-11-2015)
Het melden van dit probleem heeft mijn grote verbazing (en interesse) gewekt. Ik constateer een zelfde probleem op mijn MB pro 17" uit de zelfde tijd. Ook deze valt plotseling uit als deze niet op de netspanning is aangesloten. Dit probleem is rond dezelfde tijd gaan optreden als bij Van Steenbergen. Om het nog iets wonderlijker te maken, een collega van mij is bij mij langs gekomen met hetzelfde probleem (MB pro 15" ook 2010) wat ook een week of drie geleden is ontstaan.
Ik geloof best in toevalligheden maar het zou me niet verbazen als er een onderliggend verband is. Leeftijd zou kunnen, maar het gebruik van de MB tussen de drie casus is waarschijnlijk wel verschillend genoeg.
Verwondert u mee?
Groeten,Wolly
Staat nu op "Wissel dynamisch" en werkt tot hier toe prima.Had het veranderd naar "Alleen toegeweid"en binnen de seconde starte de pc terug op bij het scrollen.
(Bewerkt door Van Steenbergen om 21:01, 11-11-2015)
(Bewerkt door HEXDIY om 22:56, 11-11-2015)
(Bewerkt door HEXDIY om 0:10, 12-11-2015)
(Bewerkt door HEXDIY om 0:15, 12-11-2015)
wolly om 9:25, 11-11-2015Beste allemaal,Het melden van dit probleem heeft mijn grote verbazing (en interesse) gewekt. Ik constateer een zelfde probleem op mijn MB pro 17" uit de zelfde tijd. Ook deze valt plotseling uit als deze niet op de netspanning is aangesloten. Dit probleem is rond dezelfde tijd gaan optreden als bij Van Steenbergen. Om het nog iets wonderlijker te maken, een collega van mij is bij mij langs gekomen met hetzelfde probleem (MB pro 15" ook 2010) wat ook een week of drie geleden is ontstaan.Ik geloof best in toevalligheden maar het zou me niet verbazen als er een onderliggend verband is. Leeftijd zou kunnen, maar het gebruik van de MB tussen de drie casus is waarschijnlijk wel verschillend genoeg.Verwondert u mee?Groeten,Wolly
Dit zijn bij mijn weten de meest gebruikte stresstests voor Mac. Van Steenbergen meldde het al: zelfs de reparatiedienst van Switch heeft Heaven geïnstalleerd om zijn GPU te testen.Heaven test de GPU, Cinebench zo je wil GPU én CPU, Mersenne prime denk ik ook zowel GPU als CPU rekenkracht.Probeer of jullie Macjes die rotzakjes aankunnen op netspanning/ adapter zonder eruit te klappen. Doen ze dat wél, hebben jullie idd. een hardwareprobleem, met name wellicht de GPU. En dan wellicht de externe GPU.Houden ze stand op netvoeding,maar niet op batterij, dan ligt het wellicht aan de batterij van jullie Macjes. Want deze beulen van apps gaan onmiddellijk naar maximum rekenkracht en daarom ook naar maximum stroomverbruik.Hopelijk kan dit jullie raadsel wat ontrafelen...
(Bewerkt door HEXDIY om 0:53, 12-11-2015)
Op ifixit staat uitgelegd hoe je dit doen moet.
QUOTE "OK, ik zal hier nog eens zoeken. Maar ik kan het niet zelfs testen, verdorie: heb enkel single GPU Macs."
Als je wil mag je er eens een week op testen, dan breng ik hem wel even, buurman.ik zou niet willen dat je gefrustreerd zou rondlopen.
(Bewerkt door Van Steenbergen om 18:14, 12-11-2015)
MacBook Pro 17" hersteld in de oven op 190°C![/b]
http://www.webdots.be/nl/macbook-pro-17-hersteld-de-oven-op-190c
(Bewerkt door HEXDIY om 1:14, 15-11-2015)
Heb je PM ontvangen.
(Bewerkt door Van Steenbergen om 12:08, 15-11-2015)
Wat de garantie betreft van "boni" is de datum 10-8-2011, dus die valt nog net binnen de garantie want die was vanaf 2011 begonnen tot 2013 aanvullend programma loopt tot 27 februari 2016.
(Bewerkt door Van Steenbergen om 10:39, 16-11-2015)
@HEXDIY, heeft langst geweest (dank daarvoor buurman) en heeft een paar settings gedaan waardoor de laptop niet meer op hoge toeren ventileert.Wat ik nog wel ondervind is dat als ik Spotify open gaat de NVIDIA het weer overnemen.Anders werkt de Macbook op INTEL.
Nog naar een paar winkels geschreven om eventueel een ander moederbord te laten plaatsen. Kreeg als antwoord:
Ik heb even nagekeken, een moederbordje zou snel 500 zijn voor eentje met NVIDIA kaart, dit zonder plaatsing.. waarschijnlijk niet de moeite?
Een andere schrijft mij terug dat het toestel VINTAGE en er geen stukken of onderdelen meer te vinden zijn?
Een andere schrijft dat hij de NVIDIA kan vervangen tussen de 150 à 200Dit had ik nog eventueel kunnen doen?
Het plotseling herstarten is zo goed als verdwenen, dit op zich vind ik al een grote verbetering.Dus met wat geluk kan ik nog een paar jaartjes van de MBPro genieten.
(Bewerkt door Van Steenbergen om 22:41, 27-11-2015)
Ik snap het even niet meer,je geeft aan dat hij onder de garantie valt van een algemeen bekend probleem,dan laat je iemand langs en hoop je dat je nog even van het ding kunt genieten.Je vraagt reparatie kosten op enz.
Laat hem gewoon ergens testen bij een Apple service provider,dan weet je gelijk hoe of wat.Als het ding onder de garantie valt heb je de factuur niet nodig.Het is snel februari als de termijn verloopt en dan heb je de boot gemist als je niks doet.Wie wil er nu met en brakke machine werken,pffff.
@ Van Steenbergen: probeer nogmaals die uitgebreide garantie te verkrijgen, ditmaals bij alle mogelijke Authorized Apple Service Providers met eerst de professionele en meest klantvriendelijke zoals Easy-M in o.a. Leuven, Lab9 in o.a. Aalst en Kortrijk. Wellicht vergeet ik er een paar...En laat niet op je kop zitten! Je hebt volgens mij nog recht op die uitgebreide garantie! Noteer een link naar dit topic voor de service. Meteen duizenden forumleden op hun kop, ten goede of kwade...
In tussentijd, or if all else fails: wil je Spotify gebruiken, of een ander programma dat de Nvidia toch wil gebruiken: - laat dat programma open- open Unigine Heaven- ga naar Finder en kies in je Finder menubalk "i" terug voor "internal only/ Intel"- ga terug naar Spotify of het nukkige programma en kijk of de Intel "i" blijft staan in de menubalk.Zoja, weeral een loopgraaf verder. De rotte NVidia speelt niet meer mee.Ik vermoed namelijk dat het louter opstarten van Unigine Heaven een bug in gfxCardStatus die je niet toelaat (terug) te schakelen naar "Internal only" kan oplossen.Je hoeft Heaven niet te laten lopen, laat gewoon diens opstartscherm maar aan. Of quit die, en zie wat er gebeurt.Succes!
Na 4 dagen het ding weer werkend terug met nieuw logicboard,kosten enkel de porto voorterugzenden.Als je blijft pionieren en geen beslissing durft te nemen aangaande wat te doen,koop dan een nieuwemet Apple care ,dan komen ze aan huis of halen het op als er wat is komende 3 jaar.
Verhaaltjes als " vintage" etc moet je niet geloven,er is meen ik tot 10 jaar na dato fabriceren nogonderdelen levering,en degene die het zegt " vintage " moeten ze buiten stampen,absoluutgeen reclame voor dat bedrijf leugens vertellen.
Succes ermee met dit verhaal,komt geen eind aan zo,pfff.
(Bewerkt door VwVanFan om 9:46, 28-11-2015)
Ik zag toevallig jouw melding over dat jouw MacBook Pro 15 inch steeds uit valt. Zelf had ik hier ook last van en zag aan het binnen van deze discussie dat jij precies hetzelfde model hebt, namelijk de MacBook Pro 15 inch i5 2,4GHZ uit 2010. Aanvankelijk dacht ik dat het ook te maken had met iets grafisch, want elke keer dat ik photoshop startte, gebeurde het. Hiermee ben ik bij de AppleStore geweest, maar begreep toen dat dit probleem niet viel onder het serviceprogramma van de MacBook Pro 15 inches, omdat dat geldt voor MacBook Pro's vanaf model 2011 tot 2013.Dus wat VwVanFan hier schrijft heeft te maken met een model 2011 wat blijkbaar wel onder het serviceprogramma viel, maar die van Van Steenbergen en die van mij waren uit 2010.
Ik hoorde toen van Reflowen en Reballen en heb dit laten uitvoeren bij een bedrijf in Amsterdam, maar het probleem was daarmee uiteindelijk nog niet opgelost. Toen heb ik de moed opgegeven en de Mac verkocht via de site http://www.macdefect.nl voor 200 euro en een tweedehands MacBook Pro 13 inch Retina bij hen gekocht van maar 6 maanden oud.
Overigens voor 2011-2013 MacBook Pro 15 inch modellen:https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/
En voor die 2010 modellen:https://support.apple.com/nl-nl/HT203554
(Bewerkt door KarelT om 20:01, 28-11-2015)
VwVanFan om 9:39, 28-11-2015Op een gegeven moment moet je stoppen met de hobbyclub en op zoek gaan naar een pro met ditsoort problemen.Er is duidelijk aanleiding om aan te nemen dat dit onder garantie valt.Wat deze of gene beweert kun je alleen staven met bewijzen,cq laten testen door Apple service provider.Twee maanden geleden ben ik met de 17" mbp 2011 van mijn partner naar http://icteam.nl/ geweesten koste 10 minuten van hun om te zien dat het garantie was ivm soldeer problemen.Geen factuur hoeven overleggen,Apple weet precies welke serie het is en wanneer het ding ingebruik is genomen.Na 4 dagen het ding weer werkend terug met nieuw logicboard,kosten enkel de porto voorterugzenden.Als je blijft pionieren en geen beslissing durft te nemen aangaande wat te doen,koop dan een nieuwemet Apple care ,dan komen ze aan huis of halen het op als er wat is komende 3 jaar.Verhaaltjes als " vintage" etc moet je niet geloven,er is meen ik tot 10 jaar na dato fabriceren nogonderdelen levering,en degene die het zegt " vintage " moeten ze buiten stampen,absoluutgeen reclame voor dat bedrijf leugens vertellen.Succes ermee met dit verhaal,komt geen eind aan zo,pfff. (Bewerkt door VwVanFan om 9:46, 28-11-2015)
Gewoon volhouden bij Apple, want bijna zeker gaat het hier om een fabricagefout, alleen eentje waar Apple geen verantwoording voor wilt nemen.
Want jammer genoeg doen ze dat in Cupertino alleen als een derde partij (zoals Nvidea, etc.) voor de pegels zorgt. Terwijl het volgens mij gewoon verantwoordelijkheid zouden moeten nemen voor dit soort gevallen.
HEXDIY om 8:55, 29-11-2015CitaatVwVanFan om 9:39, 28-11-2015Op een gegeven moment moet je stoppen met de hobbyclub en op zoek gaan naar een pro met ditsoort problemen.Er is duidelijk aanleiding om aan te nemen dat dit onder garantie valt.Wat deze of gene beweert kun je alleen staven met bewijzen,cq laten testen door Apple service provider.Twee maanden geleden ben ik met de 17" mbp 2011 van mijn partner naar http://icteam.nl/ geweesten koste 10 minuten van hun om te zien dat het garantie was ivm soldeer problemen.Geen factuur hoeven overleggen,Apple weet precies welke serie het is en wanneer het ding ingebruik is genomen.Na 4 dagen het ding weer werkend terug met nieuw logicboard,kosten enkel de porto voorterugzenden.Als je blijft pionieren en geen beslissing durft te nemen aangaande wat te doen,koop dan een nieuwemet Apple care ,dan komen ze aan huis of halen het op als er wat is komende 3 jaar.Verhaaltjes als " vintage" etc moet je niet geloven,er is meen ik tot 10 jaar na dato fabriceren nogonderdelen levering,en degene die het zegt " vintage " moeten ze buiten stampen,absoluutgeen reclame voor dat bedrijf leugens vertellen.Succes ermee met dit verhaal,komt geen eind aan zo,pfff. (Bewerkt door VwVanFan om 9:46, 28-11-2015)De "hobbyclub" komt er enkel aan te pas als de AASP's het zelf opgeven, en ik hen niet geloof.De job van de AASP's bestaat erin ons niet te geloven.Van Steenbergen ondervindt hevig spervuur vanaf officiële kringen, ik probeer hem wat voort te helpen.Volgens mij heeft hij ook nog steeds recht op uitgebreide garantie voor zijn MBP.Maar ja, als je zelf het loodje wil leggen, zoals eens per week antwoorden bv...
Met de hobbyclub heb ik de dozenschuivers in de winkelstraten voor ogen,niet de experts hier,mocht daar een misverstand over zijn.
Uiteindelijk is er iedereen bij gebaat als hier een goede database komt van ervaringen etc.Maw ,laat je niks wijsmaken door de "winkels" maar ga gelijk naar de goede partij.Wat je beweert dat ze je niet moeten geloven staat haaks op de service verlening van degenendie het wel goed doen.