Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 13:51    reactie #50
geplaatst door: pjottervmr
DE TS is niet tevreden omdat:
1 een ipod problemen gaf en apple niet thuis gaf (ook logisch is een probleem van de verkoper die het goed heeft opgelost door terug te betalen)

2 drie maanden AIR stuk uit coulance verholpen (coulance komt over alsof je er geen recht op zou hebben en daarom kan hij teleurgesteld zijn)

3 De SSD vervangen is zeer kostbaar niet zoals bij andere, waar hij voor een paar tientjes iets kan repareren. Om die reden is dat ook een stukje frustratie bij de TS.

4 Inmiddels twijfelde hij aan de betrouwbaarheid van de Apple.

Vanuit die 4 zaken geeft hij aan een teleurgestelde APPle-gebruiker te zijn waarbij je kan concluderen?
Punt 1 is niet aan Apple is goed opgelost
Punt 2 is niet aan de orde is gewoon garantie en de miscommunicatie kan zijn ontstaan bij een verkopende partij die niets met de firma Apple te maken heeft?
Punt 3 is nu eenmaal zoals het gemaakt wordt en daarom is alles ook zo klein is jammer maar een keuze die gemaakt wordt door Apple en waar je als je stukken aan krijgt inderdaad teleurgesteld in kan zijn
Punt 4 is niet van toepassing als de vorige 3 punten niet juist zijn  :biggrin:

Belangrijkste punt in het hele verhaal is dat de TS een probleem heeft wat is ontstaan omdat een verkopende /reparerende Partij half werk heeft geleverd. De reparatie moet altijd zodanig zijn dat jij als klant verder kunt met een restore. Kan echter ook gewoon zijn dat er iets fout zit in het maken van de BU en dat de restore fout gaat daardoor. Nogmaals vele verhalen weinig info
:biggrin:

Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 17:27    reactie #51
geplaatst door: MacFrankie
Wat ik hier zie, is een winkel (APR???) die onder z'n plichten naar de consument probeert uit te komen. Verwerpelijk!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 20:54    reactie #52
geplaatst door: MacMiep
En daarom vind ik de topic titel 'teleurgesteld in Apple' nogal overdreven.
Dingen gaan nu eenmaal wel eens stuk, en daar hoort de verkoper zijn verantwoording voor te nemen, niet Apple.
Dus pas die titel aan zou ik zeggen, lijkt me eerlijker.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 21:36    reactie #53
geplaatst door: Flix
Behalve als Apple ook de verkoper was (via de Appe Store of de Store online). Dat gold hier echter niet.
Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 21:47    reactie #54
geplaatst door: MacMiep
@Flix: precies.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 22:25    reactie #55
geplaatst door: Brinky
TS klaagt in de eerste post over het feit dat haar Apple spullen kapot gaan. Dat had ze niet verwacht. Dus ze is een teleurgestelde Apple-gebruiker. Lekker laten staan  :wink:
Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 22:30    reactie #56
geplaatst door: VwVanFan
TS beweer 'IT-pro" te zijn.
:woot:
Lijkt me wat overdreven,eerder naief.

:cool:

Teleurgesteld door de winkel
22 juni 2015 - 22:35    reactie #57
geplaatst door: MacFrankie
Geen persoonlijke aanvallen!

De TS heeft zich door de winkelier laten afschepen. Het is triest dat winkels (en vooral als het APR's zijn) hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Er is niks "magisch" aan Apple, het is een gewoon bedrijf dat spullen maakt die (helaas) kapot kunnen gaan. Het gebeurt niet veel (behalve dan bij de TS), maar het kan gebeuren. Hopelijk gebeurt dat binnen 2 jaar, en dan moet de winkel daar een passende oplossing voor bieden. Geen coulance, gewoon garantie. Niks meer en niks minder.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 00:51    reactie #58
geplaatst door: HEXDIY
+1 MacFrankie. Trekken we hier als Mac gebruikers wel degelijk aan hetzelfde touw? Komaan zeg, zoals jij en anderen zeggen: Apple treft hier geen schuld, 1 of andere zogenaamde Apple verdeler heeft duidelijk een bullshit verhaal verkondigd. Dat zij het oplossen, of ze hebben een proces aan hun broek.
Citaat
Geen coulance, gewoon garantie. Niks meer en niks minder.

En ik zal nog iets zeggen: als zo een jonge Mac na een derde maal reparatie in garantie nog niet naar behoren werkt , dien je een volledig nieuwe of refurbished te krijgen van Apple.

(Bewerkt door HEXDIY om 0:59, 23-06-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 01:26    reactie #59
geplaatst door: anneappel
Ik werk al zeven jaar met Dell, Asus, Canon en Sigma, nog nooit een discussie over een reparatie gehad. Product opsturen = binnen 14 dagen retour. In alle gevallen gaf Apple niet thuis en deed men moeilijk. Volgens de winkel moeten zij vaak ook binnen het eerste jaar de reparatiekosten betalen. Apple is inderdaad niet verplicht om deze kosten op zich te nemen. Doch, gezien de hoge reparatiekosten, vind ik het treurig.

De iPhone ging kapot in het buitenland, daarvoor had ik de AppleCare afgesloten. Zodat je dan ook elders op de planeet snel weer een werkende iPhone hebt. Niks verkopende partij dus, Apple biedt deze verzekering aan, daar heb ik 'm ook afgesloten.

De verkopende partij is bereid de reparatiekosten van de Air op zich te nemen. Dat is prima, tot de twee jaar zijn verstreken en het probleem hoogstwaarschijnlijk niet is opgelost. Van alle producten die ik heb kan alleen mijn monitor (niet van Apple) niet gerepareerd worden, daarbij moet ook de volledige printplaat worden vervangen. Dat is nog niet aan de orde geweest (gelukkig).

Apple verwacht bij een kapotte bougie dat de klant een nieuwe motor met aandrijflijn besteld. Ik hoop dat de AppleAuto er nooit komt. ;) Ik koop 'm iig niet.

(Bewerkt door anneappel om 1:27, 23-06-2015)

Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 04:12    reactie #60
geplaatst door: MacMiep
En toch klopt hier iets niet.
Je sloot een verzekering af voor je iPhone die alleen schade dekt en geen fabricagefout. Jij had een kapotte CPU: verkoper verantwoordelijk.
Dus dat is 1 klacht die niet opgaat.

Met de relatie Apple-verkoper heb jij als klant niks te maken. Dus daar kan je teleurstelling ook niet in zitten.
Jij hebt niks bij Apple zelf gekocht, en toch klaag je over Apple.

Ik vind dat niet eerlijk.

Kijk, ik vind Apple soms ook een ka u tee bedrijf, maar in dit geval moet jij toch echt de verkoper van je spullen bij de stropdas pakken.

Meteen hier in je eerste post met "Apple deugt niet" beginnen in plaats van - oplossingsgericht - ons je echte probleem voor te leggen vind ik ook niet netjes t.o.v. deze community. Mij motiveert het niet om behulpzaam te zijn met zo'n binnenkomer.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Plus een gevoel dat hier ergens iets niet klopt aan dit verhaal van een 'IT profesional.' Alsof we hier getest worden door een student marketing ofzo.
Sorry, maar dit moet er echt even uit.

(Bewerkt door MacMiep om 4:19, 23-06-2015)

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 04:36    reactie #61
geplaatst door: Flix

Citaat
anneappel om 1:26, 23-06-2015
Ik hoop dat de AppleAuto er nooit komt. ;) Ik koop 'm iig niet.

Nou, zou ik ook niet doen! Want je weet nu al zeker dat het absoluut niks kan zijn, toch?!

Ga jij nou maar een DellWagen aanschaffen. Kun je op betreffende forum je gram spuien, te zijner tijd. Hebben we daar ook geen last meer van...

Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 07:46    reactie #62
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
anneappel om 1:26, 23-06-2015
Ik werk al zeven jaar met Dell, Asus, Canon en Sigma, nog nooit een discussie over een reparatie gehad. Product opsturen = binnen 14 dagen retour.

Zo hoort het ook.


Citaat
anneappel om 1:26, 23-06-2015
In alle gevallen gaf Apple niet thuis en deed men moeilijk.

Ja, en? Jij hebt niks met Apple te maken, maar alleen met de winkel waar je je Apple spullen hebt gekocht. Zij hebben met (de nukken van) Apple te maken.


Citaat
anneappel om 1:26, 23-06-2015
Volgens de winkel moeten zij vaak ook binnen het eerste jaar de reparatiekosten betalen.

Binnen het eerste jaar niet, de winkel dikt het graag aan om zichzelf zielig te laten lijken. Wel heb ik het meegemaakt (MacBook van schoonouders, 1,5 jaar oud, kapotte HDD) dat MediaMarkt deze bij Apple heeft laten repareren, en de rekening (ruim 200 euro) heeft betaald, maar niks daarvan heeft doorberekend.

Zo hoort het tussen winkel en klant.


Citaat
anneappel om 1:26, 23-06-2015
Doch, gezien de hoge reparatiekosten, vind ik het treurig.

Dat is het ook, maar, dat is het probleem van de winkelier, niet van jou!

Ik ben nu wel heel benieuwd wie die slechte winkel is. En wat voor pechvogel jij bent dat jij zoveel kapotte Apple spullen hebt.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 07:53    reactie #63
geplaatst door: speedyf
Volgens mij vallen we inmiddels in (vervelende ) herhalingen.
Kennelijk gaan al je andere producten ook kapot dat je zo goed weet dat ze binnen 14 dagen repareren.
Weten we nog steeds niet waar de spullen vandaan komen.
Als Apple een auto bouwt, ben ik er vrij zeker van dat deze geen bougies zal hebben.
MBP - 15" RETINA Mojave -Iphone 11S - Mac Mini I5,16Gb Late 2012 - Mojave. 2xTimeCapsule 1 TB - Airport Express - 2x ATV3 1x ATV2 Jailbreak- Ipod nog wat...een groene.- Ipad air.
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 18:36    reactie #64
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 1:26, 23-06-2015
knip

De verkopende partij is bereid de reparatiekosten van de Air op zich te nemen. Dat is prima, tot de twee jaar zijn verstreken en het probleem hoogstwaarschijnlijk niet is opgelost.
knip daarbij moet ook de volledige printplaat worden vervangen. Dat is nog niet aan de orde geweest (gelukkig).
knip
(Bewerkt door anneappel om 1:27, 23-06-2015)

Wat een onzin reactie en blijkbaar lees je niet wat er gezegd wordt over consumenten garantie en fabriek garantie dus is het lastig je te overtuigen dat je niet gelijk hebt?

1 als de problemen na 2 jaar nog niet zijn opgelost (is knap dat je dit nu al weet terwijl de MBA net 8 maanden jong is?) Is dit een probleem van de verkopende partij die heeft dan iets verkocht wat blijkbaar niet voldoet aan de eisen die je mag verwachten en moet de verkopende partij dit oplossen en als je al vaker dit probleem hebt moeten je gewoon je aankoopbedrag terug geven.Dat de verkopende partij de kosten van reparatie op zich neemt is niet prima dat is gewoon zoals dit geregeld is in de wet.

2 de monitor hoeft niet te worden gerepareerd maar vervolgens praat je over de printplaat? ik neem aan dat je dan weer praat over de MBA. Dan is het knap dat je nu al kunt vertellen dat er problemen mee kunnen komen? Dat kan zeker maar of dit interessant is om daar over te speculeren?

Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 21:15    reactie #65
geplaatst door: anneappel

Citaat
MacMiep om 4:12, 23-06-2015
En toch klopt hier iets niet.
Je sloot een verzekering af voor je iPhone die alleen schade dekt en geen fabricagefout. Jij had een kapotte CPU: verkoper verantwoordelijk.
Dus dat is 1 klacht die niet opgaat.

Spreek ik Arabisch? AppleCare is een verzekering voor o.a. een defect dat optreedt in het buitenland, zodat je dan weer snel een goed werkende iPhone hebt. Deze verzekering heb ik bij Apple Nederland afgesloten. De Time Capsule, die mogelijk verband houdt met de problemen op de Air, komt eveneens bij Apple Nederland vandaan.

De verkopende partij stuurt het product (de Air) op naar Apple Nederland en Apple Nederland bericht mij hierover. Ik heb dus zéér zeker wel met Apple Nederland te maken, (weggefilterd).

(Bewerkt door anneappel om 21:16, 23-06-2015)

(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)

Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 21:17    reactie #66
geplaatst door: anneappel
d

(Bewerkt door anneappel om 21:20, 23-06-2015)

Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 22:10    reactie #67
geplaatst door: DomP
Blow your mind, smoke gunpowder
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 22:15    reactie #68
geplaatst door: VwVanFan

Citaat
anneappel om 21:15, 23-06-2015

Citaat
MacMiep om 4:12, 23-06-2015
En toch klopt hier iets niet.
Je sloot een verzekering af voor je iPhone die alleen schade dekt en geen fabricagefout. Jij had een kapotte CPU: verkoper verantwoordelijk.
Dus dat is 1 klacht die niet opgaat.

Spreek ik Arabisch? AppleCare is een verzekering voor o.a. een defect dat optreedt in het buitenland, zodat je dan weer snel een goed werkende iPhone hebt. Deze verzekering heb ik bij Apple Nederland afgesloten. De Time Capsule, die mogelijk verband houdt met de problemen op de Air, komt eveneens bij Apple Nederland vandaan.

De verkopende partij stuurt het product (de Air) op naar Apple Nederland en Apple Nederland bericht mij hierover. Ik heb dus zéér zeker wel met Apple Nederland te maken, (weggefilterd).

(Bewerkt door anneappel om 21:16, 23-06-2015)

(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)

Ik begrijp niet wat geloof hier mee te maken heeft en zeker vloeken niet.
Ik zeg het dan ook,het blijft een raar verhaal voor een "IT-pro".

:cool:

Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 22:23    reactie #69
geplaatst door: MacFrankie
@DomP: +1!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 23:18    reactie #70
geplaatst door: FanBoy
Wat zijn jullie weer lekker vriendelijk.

anneappel is een Apple gebruiker en teleurgesteld, niks mis met de topic titel.

Het is gewoon klote als een duur device kapot gaat en kan teleurstelling opleveren. Als iedereen nu probeert te helpen in plaats van afzeiken komen we een stuk verder.

Heb je al geprobeerd wat ik opperde Anneappel? via afp dan wel smb verbinden of het dan wel goed gaat?

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 23:21    reactie #71
geplaatst door: FanBoy

Citaat
snip...

Ik zeg het dan ook,het blijft een raar verhaal voor een "IT-pro".

:cool:

een IT-Pro hoeft niet alles van IT te weten, zo heb ik collega's die echte pro's zijn maar geen zak van hardware begrijpen, beetje vreemde redenatie VwVanFan

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Teleurgesteld door de winkel
23 juni 2015 - 23:34    reactie #72
geplaatst door: speedyf
Nog steeds, waar komt het vandaan, ??
En kennelijk gaan haar Dell , Asus en Canon producten ook constant kapot, maar gelukkig worden die wel binnen 14 dagen gerepareerd.
Vraag me af waarom een IT specialist geen on site garantie heeft van Dell btw ?
MBP - 15" RETINA Mojave -Iphone 11S - Mac Mini I5,16Gb Late 2012 - Mojave. 2xTimeCapsule 1 TB - Airport Express - 2x ATV3 1x ATV2 Jailbreak- Ipod nog wat...een groene.- Ipad air.
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 00:07    reactie #73
geplaatst door: anneappel
De Air is weer terug en niet gerepareerd, omdat, er geen defect zou zijn. Inmiddels heb ik helemaal geen beeld meer. De verkopende partij betreft een MediaMarkt. Ik ga de aankoop ontbinden.
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 00:21    reactie #74
geplaatst door: HEXDIY
Ik heb het hier al eens gepost dacht ik: er zijn hier 2 tot 3 problemen door mekaar aan het lopen, waardoor het topic hopeloos verward is geworden en erg veel ruis begint te bevatten.
Anne, zou je zo vriendelijk willen zijn om je problemen eens op te lijsten in 2 of 3 aparte topics, 1 topic per probleem? Je mag dan wel Nederlands spreken ipv. Arabisch, maar de index is hier even zoek...
Sorry hee. Ik probeer enkel even wat productiever te zijn.
Bv:
- Jonge MacBook Air Garantieprobleem
- IPhone & krijg geen gehoor bij AppleCare
- Teleurgesteld in Mediamarkt service

(Bewerkt door HEXDIY om 0:27, 24-06-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.