2 drie maanden AIR stuk uit coulance verholpen (coulance komt over alsof je er geen recht op zou hebben en daarom kan hij teleurgesteld zijn)
3 De SSD vervangen is zeer kostbaar niet zoals bij andere, waar hij voor een paar tientjes iets kan repareren. Om die reden is dat ook een stukje frustratie bij de TS.
4 Inmiddels twijfelde hij aan de betrouwbaarheid van de Apple.
Vanuit die 4 zaken geeft hij aan een teleurgestelde APPle-gebruiker te zijn waarbij je kan concluderen?Punt 1 is niet aan Apple is goed opgelostPunt 2 is niet aan de orde is gewoon garantie en de miscommunicatie kan zijn ontstaan bij een verkopende partij die niets met de firma Apple te maken heeft?Punt 3 is nu eenmaal zoals het gemaakt wordt en daarom is alles ook zo klein is jammer maar een keuze die gemaakt wordt door Apple en waar je als je stukken aan krijgt inderdaad teleurgesteld in kan zijnPunt 4 is niet van toepassing als de vorige 3 punten niet juist zijn
Belangrijkste punt in het hele verhaal is dat de TS een probleem heeft wat is ontstaan omdat een verkopende /reparerende Partij half werk heeft geleverd. De reparatie moet altijd zodanig zijn dat jij als klant verder kunt met een restore. Kan echter ook gewoon zijn dat er iets fout zit in het maken van de BU en dat de restore fout gaat daardoor. Nogmaals vele verhalen weinig info
De TS heeft zich door de winkelier laten afschepen. Het is triest dat winkels (en vooral als het APR's zijn) hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Er is niks "magisch" aan Apple, het is een gewoon bedrijf dat spullen maakt die (helaas) kapot kunnen gaan. Het gebeurt niet veel (behalve dan bij de TS), maar het kan gebeuren. Hopelijk gebeurt dat binnen 2 jaar, en dan moet de winkel daar een passende oplossing voor bieden. Geen coulance, gewoon garantie. Niks meer en niks minder.
Geen coulance, gewoon garantie. Niks meer en niks minder.
(Bewerkt door HEXDIY om 0:59, 23-06-2015)
De iPhone ging kapot in het buitenland, daarvoor had ik de AppleCare afgesloten. Zodat je dan ook elders op de planeet snel weer een werkende iPhone hebt. Niks verkopende partij dus, Apple biedt deze verzekering aan, daar heb ik 'm ook afgesloten.
De verkopende partij is bereid de reparatiekosten van de Air op zich te nemen. Dat is prima, tot de twee jaar zijn verstreken en het probleem hoogstwaarschijnlijk niet is opgelost. Van alle producten die ik heb kan alleen mijn monitor (niet van Apple) niet gerepareerd worden, daarbij moet ook de volledige printplaat worden vervangen. Dat is nog niet aan de orde geweest (gelukkig).
Apple verwacht bij een kapotte bougie dat de klant een nieuwe motor met aandrijflijn besteld. Ik hoop dat de AppleAuto er nooit komt. Ik koop 'm iig niet.
(Bewerkt door anneappel om 1:27, 23-06-2015)
Met de relatie Apple-verkoper heb jij als klant niks te maken. Dus daar kan je teleurstelling ook niet in zitten.Jij hebt niks bij Apple zelf gekocht, en toch klaag je over Apple.
Ik vind dat niet eerlijk.
Kijk, ik vind Apple soms ook een ka u tee bedrijf, maar in dit geval moet jij toch echt de verkoper van je spullen bij de stropdas pakken.
Meteen hier in je eerste post met "Apple deugt niet" beginnen in plaats van - oplossingsgericht - ons je echte probleem voor te leggen vind ik ook niet netjes t.o.v. deze community. Mij motiveert het niet om behulpzaam te zijn met zo'n binnenkomer. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Plus een gevoel dat hier ergens iets niet klopt aan dit verhaal van een 'IT profesional.' Alsof we hier getest worden door een student marketing ofzo.Sorry, maar dit moet er echt even uit.
(Bewerkt door MacMiep om 4:19, 23-06-2015)
anneappel om 1:26, 23-06-2015Ik hoop dat de AppleAuto er nooit komt. Ik koop 'm iig niet.
Ga jij nou maar een DellWagen aanschaffen. Kun je op betreffende forum je gram spuien, te zijner tijd. Hebben we daar ook geen last meer van...
anneappel om 1:26, 23-06-2015Ik werk al zeven jaar met Dell, Asus, Canon en Sigma, nog nooit een discussie over een reparatie gehad. Product opsturen = binnen 14 dagen retour.
anneappel om 1:26, 23-06-2015In alle gevallen gaf Apple niet thuis en deed men moeilijk.
anneappel om 1:26, 23-06-2015Volgens de winkel moeten zij vaak ook binnen het eerste jaar de reparatiekosten betalen.
Zo hoort het tussen winkel en klant.
anneappel om 1:26, 23-06-2015Doch, gezien de hoge reparatiekosten, vind ik het treurig.
Ik ben nu wel heel benieuwd wie die slechte winkel is. En wat voor pechvogel jij bent dat jij zoveel kapotte Apple spullen hebt.
anneappel om 1:26, 23-06-2015knipDe verkopende partij is bereid de reparatiekosten van de Air op zich te nemen. Dat is prima, tot de twee jaar zijn verstreken en het probleem hoogstwaarschijnlijk niet is opgelost. knip daarbij moet ook de volledige printplaat worden vervangen. Dat is nog niet aan de orde geweest (gelukkig). knip(Bewerkt door anneappel om 1:27, 23-06-2015)
De verkopende partij is bereid de reparatiekosten van de Air op zich te nemen. Dat is prima, tot de twee jaar zijn verstreken en het probleem hoogstwaarschijnlijk niet is opgelost. knip daarbij moet ook de volledige printplaat worden vervangen. Dat is nog niet aan de orde geweest (gelukkig). knip(Bewerkt door anneappel om 1:27, 23-06-2015)
Wat een onzin reactie en blijkbaar lees je niet wat er gezegd wordt over consumenten garantie en fabriek garantie dus is het lastig je te overtuigen dat je niet gelijk hebt?
1 als de problemen na 2 jaar nog niet zijn opgelost (is knap dat je dit nu al weet terwijl de MBA net 8 maanden jong is?) Is dit een probleem van de verkopende partij die heeft dan iets verkocht wat blijkbaar niet voldoet aan de eisen die je mag verwachten en moet de verkopende partij dit oplossen en als je al vaker dit probleem hebt moeten je gewoon je aankoopbedrag terug geven.Dat de verkopende partij de kosten van reparatie op zich neemt is niet prima dat is gewoon zoals dit geregeld is in de wet.
2 de monitor hoeft niet te worden gerepareerd maar vervolgens praat je over de printplaat? ik neem aan dat je dan weer praat over de MBA. Dan is het knap dat je nu al kunt vertellen dat er problemen mee kunnen komen? Dat kan zeker maar of dit interessant is om daar over te speculeren?
MacMiep om 4:12, 23-06-2015En toch klopt hier iets niet. Je sloot een verzekering af voor je iPhone die alleen schade dekt en geen fabricagefout. Jij had een kapotte CPU: verkoper verantwoordelijk. Dus dat is 1 klacht die niet opgaat.
Spreek ik Arabisch? AppleCare is een verzekering voor o.a. een defect dat optreedt in het buitenland, zodat je dan weer snel een goed werkende iPhone hebt. Deze verzekering heb ik bij Apple Nederland afgesloten. De Time Capsule, die mogelijk verband houdt met de problemen op de Air, komt eveneens bij Apple Nederland vandaan.
De verkopende partij stuurt het product (de Air) op naar Apple Nederland en Apple Nederland bericht mij hierover. Ik heb dus zéér zeker wel met Apple Nederland te maken, (weggefilterd).
(Bewerkt door anneappel om 21:16, 23-06-2015)
(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)
(Bewerkt door anneappel om 21:20, 23-06-2015)
anneappel om 21:15, 23-06-2015CitaatMacMiep om 4:12, 23-06-2015En toch klopt hier iets niet. Je sloot een verzekering af voor je iPhone die alleen schade dekt en geen fabricagefout. Jij had een kapotte CPU: verkoper verantwoordelijk. Dus dat is 1 klacht die niet opgaat.Spreek ik Arabisch? AppleCare is een verzekering voor o.a. een defect dat optreedt in het buitenland, zodat je dan weer snel een goed werkende iPhone hebt. Deze verzekering heb ik bij Apple Nederland afgesloten. De Time Capsule, die mogelijk verband houdt met de problemen op de Air, komt eveneens bij Apple Nederland vandaan. De verkopende partij stuurt het product (de Air) op naar Apple Nederland en Apple Nederland bericht mij hierover. Ik heb dus zéér zeker wel met Apple Nederland te maken, (weggefilterd).(Bewerkt door anneappel om 21:16, 23-06-2015)(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)
Ik begrijp niet wat geloof hier mee te maken heeft en zeker vloeken niet.Ik zeg het dan ook,het blijft een raar verhaal voor een "IT-pro".
anneappel is een Apple gebruiker en teleurgesteld, niks mis met de topic titel.
Het is gewoon klote als een duur device kapot gaat en kan teleurstelling opleveren. Als iedereen nu probeert te helpen in plaats van afzeiken komen we een stuk verder.
Heb je al geprobeerd wat ik opperde Anneappel? via afp dan wel smb verbinden of het dan wel goed gaat?
snip...Ik zeg het dan ook,het blijft een raar verhaal voor een "IT-pro".
Ik zeg het dan ook,het blijft een raar verhaal voor een "IT-pro".
een IT-Pro hoeft niet alles van IT te weten, zo heb ik collega's die echte pro's zijn maar geen zak van hardware begrijpen, beetje vreemde redenatie VwVanFan
(Bewerkt door HEXDIY om 0:27, 24-06-2015)