@ iedereen behalve de TS: op alle onduidelijkheden over de aankoop is inmiddels antwoord gegeven, het onderwerp is vanaf hier alleen het oplossen van de problemen.
@ anneappel: voortaan iets meer moeite nemen om antwoord op de vragen te geven s.v.p., dan was het volgens ons hier niet zo snel ontspoord.
Bijvoorbeeld de (al meerdere keren in dit draadje) gegeven tip van HEXDIY graag serieus nemen, want waar dit draadje eigenlijk over gaat is volgens ons voor bijna niemand meer duidelijk.
Verder off-topic wordt zonder commentaar verwijderd.
anneappel om 21:15, 23-06-2015CitaatMacMiep om 4:12, 23-06-2015knip.knipDe verkopende partij stuurt het product (de Air) op naar Apple Nederland en Apple Nederland bericht mij hierover. Ik heb dus zéér zeker wel met Apple Nederland te maken,knip(Bewerkt door anneappel om 21:16, 23-06-2015)(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)
MacMiep om 4:12, 23-06-2015knip.
(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)
Leuk om te merken dat je nog steeds niet door hebt dat je dus niets met Apple te maken hebt.Je verkopende partij is de oplossende partij in deze en het is aan hem om de oplossing te verzorgen. Als hij er voor kiest om dit door Apple te laten oplossen (zou ik als bedrijf ook voor gaan omdat ik als Media Markt namelijk 1 jaar fabriek garantie heb bij Apple) is dat hun keus. Zodra de MBA terug komt en niet werkt zou ik dus voor ontbinding vragen van de koop overeenkomst omdat je een onheuglijk apparaat hebt gekregen van de verkopende partij. In dit geval heb je dus nog steeds niets met Apple te maken en daar helpen sterken uitdrukkingen niet aan.....
Peersie om 19:20, 24-06-2015@pjottervm, jammer van je inspanningen. Jouw reactie wordt natuurlijk snel gewist door de moderator en terecht, want je post is niet gericht op het oplossen van de problemen maar meer op het afzeiken van de TS.
Lees de post van DomP van 2 pagina's geleden nog eens!
Alles kan kapot, dus ook Apple spullen. Alleen dat één persoon al zijn Apple spullen kapot ziet gaan, hoe groot is die kans? En dat de verkoper(s) hiervan weigeren om deze overduidelijke garantiegevallen goed op te lossen, hoe groot schat je die kans in?
Slotje!!!
Wanneer je Applecare hebt, moet je Apple bellen en niet meer naar de winkel.
Ik schreef een teleurgestelde Apple-gebruiker te zijn en vervolgens krijg ik commentaar over het feit dat ik niets met Apple te maken zou hebben, maar met de verkopende partij. Natuurlijk heb ik wel iets met Apple te maken: de producten zijn allemaal afkomstig van Apple Inc.
Dat de telefoon en laptop (andere zaken rechtstreeks bij Apple gekocht) via een reseller zijn aangeschaft is niet relevant. Het is en blijft een product van Apple dat niet doet wat men belooft en na herhaaldelijk ter reparatie aanbieden (bij Apple) nog steeds niet goed functioneert. Als dan ook nog eens blijkt dat men willens en wetens de producten zo in elkaar zet dat duurzaam repareren niet meer mogelijk is ben ik er klaar mee.
Bij veelvuldig gebruik gaan producten wellicht wat sneller 'kapot', repareren is mijn mijn sector heel gebruikelijk. Geheugen vast solderen komt naar mijn weten alleen voor bij mobiele (tablet, sommige ultrabooks) moederborden. Dat is zeker bij de Mac mini echt niet nodig, kijk maar naar de Intel NUC.
Ik hoor morgen wat de MediaMarkt gaat doen om het probleem met de Air op te lossen.
*Bericht verzonden vanaf een gloednieuwe Asus waarbij je zelf snel en goedkoop, duurzaam reparaties kan uitvoeren*
(Bewerkt door anneappel om 23:30, 24-06-2015)
(Bewerkt door HEXDIY om 23:33, 24-06-2015)
(Bewerkt door HEXDIY om 23:43, 24-06-2015)
Inmiddels vinden we ook dat genoeg, vanaf nu alleen over de problemen zelf. We nemen dan ook aan dat dit draadje pas weer doorgaat als de MacBook Air van anneappel weer terug is.
anneappel om 0:07, 24-06-2015De Air is weer terug en niet gerepareerd, omdat, er geen defect zou zijn. Inmiddels heb ik helemaal geen beeld meer. De verkopende partij betreft een MediaMarkt. Ik ga de aankoop ontbinden.
Vandaag zou je bericht krijgen van de Media markt we wachten nog in spanning af Je hebt volkomen gelijk dat de Apple waardeloos is want als je een Laptop terug krijgt waar Apple van zegt dat er niets aan de hand is terwijl je niet eens beeld meer hebt heb je groot gelijk. Misschien een monteur van Apple aan het werk geweest die een broer is van Vincent Bijlo?Gelukkig heb je niets met Apple van doen maar met de media markt dus komt alles goed vandaag. Maar we wachten met spanning af
De Air, de Time Capsule en de usb-adapter om de Air middels een ethernetkabel te verbinden. Alles wordt opgestuurd naar Apple.
Ik wacht af.
anneappel om 0:11, 26-06-2015Dat heb ik inderdaad
HEXDIY om 1:44, 26-06-2015Citaatanneappel om 0:11, 26-06-2015Dat heb ik inderdaad Wat is het antecedent? Ik begin minder en minder van dit draadje te snappen...Als je het over een oudere post hebt, dan misschien toch maar even quoten. Dankjewel!
Het bericht waarop ik reageer staat boven het bericht van mij.
anneappel om 0:11, 26-06-2015Dat heb ik inderdaad, men heeft alle producten ingenomen.De Air, de Time Capsule en de usb-adapter om de Air middels een ethernetkabel te verbinden. Alles wordt opgestuurd naar Apple. Ik wacht af.
Gelukkig is dit draadje totaal niet geloofwaardig aan het worden op deze manier? Eerst geef je aan dat de laptop terug gaat naar de media Markt en dat je ontbinding van de verkoop wilt en dan nu kom je met de opmerking dat ze alles naar Apple gaan sturen waarom? Je ging toch voor ontbinding van de verkoop? Ik zou hier als klant totaal niet mee akkoord gaan en ondanks alle berichten hier wat je moet doen en wie je te maken hebt ga je weer wat anders doen?
Je praat verder over om je Air met een USB adapter middels een ethernet kabel te verbinden. Ook dit is een vreemde optie die totaal niet van toepassing is (of je moet een cross kabel er bij gebruiken maar dat zul je al IT medewerker ook wel weten). Ik doe alles wifi en zou niet weten wat de toegevoegde waarde is van een USB ethernet aansluiting. Is je wifi stuk en wordt ook deze niet gemaakt door media markt en gebruik je daarom een usb adapter? Kortom ik haak af bij zoveel zaken die echt niet te volgen zijn. Succes met de media markt.
Ik had het eerder al in dit draadje gemeld, maar dat was door de moderator verwijderd, en hetzelfde had ik daarvoor al in een bericht naar de moderator gestuurd: ik heb het vermoeden dat de TS onze huistrol is.
Deze keer was de trol in tweevoud teruggekomen, en de helft is al weer verwijderd (er staat reeds een rood vlaggetje bij onze landbouwer).
Het is de TS niet te doen om hulp of advies te krijgen, maar om een (anti-Apple???) discussie op gang te brengen. Wij zijn er niet om hem te helpen, maar om hem te vermaken.
Doe met deze info wat je wilt, maar besteed geen kostbare tijd aan antwoorden.
Vind je de discussie vermakelijk, en heb je tijd: blijf posten, zolang je niemand beledigt.
pjottervmr om 18:49, 26-06-2015Eerst geef je aan dat de laptop terug gaat naar de media Markt en dat je ontbinding van de verkoop wilt en dan nu kom je met de opmerking dat ze alles naar Apple gaan sturen waarom?
Omdat je de leverancier van het product in de gelegenheid moet stellen het defect te verhelpen.
Waarschijnlijk een retour gestuurde Mac en ligt de schuld inderdaad bij de winkel en niet bij Apple.
(Bewerkt door HEXDIY om 3:56, 27-06-2015)