Toets MacBook Air steeds los
11 mei 2012 - 20:38   
geplaatst door: jasperr
Bij een vrij nieuwe MacBook Air heb ik één toets die steeds losschiet. Heel irritant, je kunt 'm weer terugplaatsen maar binnen een dag ligt ie er weer uit. Nu zit er nog garantie op maar bij een niet nader te noemen APR duurt het weken voordat je reparatie in behandeling wordt genomen en ben 'm dan een paar weken kwijt voor een losse toets (recente ervaring), dus ik los het liever zelf op als dat kan. Heeft iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt en weet hij/zij een permanente oplossing?
Toets MacBook Air steeds los
12 mei 2012 - 10:44    reactie #1
geplaatst door: Robert
Waar woon/werk je in de buurt? Misschien dat we een andere APR kunnen aanraden?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Toets MacBook Air steeds los
12 mei 2012 - 14:17    reactie #2
geplaatst door: Iphonefan123
(je zou toch zeggen dat de APR's zich steeds meer op service zouden richten nu langzaam Apple winkels in elke land neerzet)

laptop hoeft niet bij de apr te ligger terwijl er een nieuw toetsenbord besteld wordt.
winkel die meedenkt snapt dit. alleen monteur moet vooraf bepalen of dit onder de garantie valt.(winkel medewerker loopt ff naar achter en vraagt mening monteur)

sja wat zal ik zeggen
(  mac mini 5.1  airport express v3  airport extreme v5 airport extreme v6  iphone 7  iPad air 2  apple tv3)
Toets MacBook Air steeds los
12 mei 2012 - 19:51    reactie #3
geplaatst door: jasperr
In mijn regio is er maar één APR die alle winkels heeft, de eerstvolgende zit op een uur rijden afstand. De APR hier eist dat je het apparaat inlevert voordat het überhaupt in behandeling wordt genomen. Vervolgens beginnen ze pas na twee weken echt met "repareren", ze stellen dan pas de diagnose, bestellen het onderdeel en met een beetje mazzel heb je je apparaat terug na 3 of 4 weken. Of ze zeggen dat ze het probleem niet hebben kunnen reproduceren, krijg je je apparaat ongerepareerd na 3 weken terug. Je kunt dit proces haarfijn volgen omdat ze je tussentijds updates sturen per mail van de status van je reparatie. Apple denkt dat ze de klanten helpen binnen een week, maar in werkelijkheid is dat al gauw een maand.
Ik heb niet de illusie dat het bij de AppleStore anders is, die besteden volgens mij reparaties ook uit aan andere partijen. Eén van die partijen is nu geloof ik zelfs failliet. Wat overblijft zijn een paar niet-geautoriseerde bedrijven in de regio, maar daar vertrouw ik mijn apparatuur ook niet aan toe, zeker niet binnen de garantietermijn. Gelukkig gaat Apple niet vaak kapot, maar als je een probleem hebt als professional heb je wel meteen echt een probleem omdat je je apparatuur vreselijk lang moet missen. En voor alle duidelijkheid: ook met AppleCare, dat maakt ook niet uit is mijn ervaring.
Toets MacBook Air steeds los
12 mei 2012 - 20:05    reactie #4
geplaatst door: Godfather

Citaat
Iphonefan123 om 14:17, 12-05-2012
(je zou toch zeggen dat de APR's zich steeds meer op service zouden richten nu langzaam Apple winkels in elke land neerzet)

laptop hoeft niet bij de apr te ligger terwijl er een nieuw toetsenbord besteld wordt.
winkel die meedenkt snapt dit. alleen monteur moet vooraf bepalen of dit onder de garantie valt.(winkel medewerker loopt ff naar achter en vraagt mening monteur)

Je zou toch denken dat een specifiek voorbeeld geen standaard is voor alle APR's en dat over een kam scheren dus niet handig is.

Overigens is het innemen van computers vaak verplicht omdat het defecte onderdeel binnen een bepaalde termijn terug gestuurd moet worden naar Apple. Besluit de klant niet binnen de termijn langs te komen dan draait de APR alsnog op voor de kosten van het nieuwe onderdeel.

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Toets MacBook Air steeds los
13 mei 2012 - 09:44    reactie #5
geplaatst door: Iphonefan123
er zijn maar weinig unieke problemen. dit probleem is ook bekend en staat in ene database beschreven....en ook de oplossing.

denk eerder dat deze apr de reparaties opspaart en naar hoofdkantoor stuurd voor centrale reparatie...

sja wat zal ik zeggen
(  mac mini 5.1  airport express v3  airport extreme v5 airport extreme v6  iphone 7  iPad air 2  apple tv3)
Toets MacBook Air steeds los
13 mei 2012 - 22:47    reactie #6
geplaatst door: Godfather
Ik bedoelde met 'dit specifieke voorbeeld' niet dit unieke toets-laat-los probleem maar deze specifieke APR. Dat deze APR mogelijk voor het hoofdkantoor traject kiest betekent dus ook niet dat alle service providers dat doen. Dat bedoelde ik juist te zeggen.
Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Toets MacBook Air steeds los
14 mei 2012 - 08:07    reactie #7
geplaatst door: jasperr
@Godfather Ik lever mijn reparaties juist daarom al in bij het hoofdkantoor, dat levert dus geen vertraging op.