Supportvragen iPad > iPad - Algemeen

[Opgelost] Email adres spook

(1/1)

macsiem:
Ik heb drie verschillende e-mail adressen. Op elk apparaat (iMac, iPhone en iPad) staan deze drie adressen

Omdat ik op één van deze adressen veel spam krijg heb ik op elk apparaat bij Instellingen - Mail dit Spam gevoelige adres (account) verwijderd.
Maar nu echter het gekke.
Wanneer ik een mail verstuur naar dit verwijderde adres als test komt deze mail nog steeds binnen op alle drie de apparaten. Hoe is dat mogelijk?



nnsa:
Dat kan als het geen echt emailadres is, maar een ‘alias’.

En het komt ook voor bij apple emailadressen, zoals @me.com, @icloud.com, @mac.com. Dan maakt het niet uit naar welke string achter @, je de email stuurt.

Het treedt ook op als je email van emailadres A laat door sturen naar emailadres B.

Night (Moderator):
Het is gemakkelijker als je - aangezien je het mailadres toch niet gebruikt, aangezien je het wil verwijderen - in Mail een regel aanmaakt dat mail dat binnenkomt op dat mailadres, direct verwijderd wordt.

okkehel:
Kennelijk is het betreffende emailadres nog steeds een bestaand adres. Dat is ooit een keer aangemaakt en daar waar het aangemaakt is, zal het ook opgeheven moeten worden.

macsiem:
De laatste uren niet meer geprobeerd.
En nu, uren later:
Spook verdwenen.
Wanneer ik nu een bericht zend aan het opgeheven adres komt er niets meer binnen op de iPad enz.
Wel nog steeds bij de webmail van dit account, zoals te verwachten.
Raar maar waar.
Maar uiteindelijk doel bereikt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie