Supportvragen iPad > iPad - Algemeen

Garantie na vervanging

(1/2) > >>

fsf:
Ik ben op zoek geweest naar het antwoord op mijn vraag maar kon die niet vinden. Mocht ik niet goed gezocht hebben dan excuses. Mijn vraag is: vandaag een nieuwe iPad Pro 12.9 inch gekregen omdat mijn oude iPad defect was (binnen de garantieperiode).

Gaat er voor de vervangende ('nieuwe') iPad een nieuwe garantietermijn in?

orange:
Nee. Dat zou pas fijn zijn.  :biggrin:


--- Citaat ---Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
--- Einde van citaat ---

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn

Ik heb het bij Wehkamp wel een keer meegemaakt dat ze niet konden repareren en geen vervangend product hadden. Kreeg toen voor 100% (na 23 maanden!) mijn geld terug. Kon toen een nieuwe kopen, en had dus weer de volle garantie.  :thumbs-up:

fsf:
Oke, duidelijk. Bedankt.

boiing:
Er gaat geen nieuwe termijn in voor je oorspronkelijke garantie, maar je krijgt wel garantie op de reparatie! Apple hanteert hiervoor een termijn van 90 dagen (zie hier, artikel 6).

orange:
Een vervanging is geen reparatie.


--- Citaat ---...vandaag een nieuwe iPad Pro 12.9 inch gekregen omdat mijn oude iPad defect was...
--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie