Supportvragen iPad > iPad - Algemeen

Geen updates e-mail

(1/1)

JanSr:
Mijn vrouw werkt met een iPad (7e generatie, IOS 18.1.1).

De iPad toont e-mail berichten tot vele dagen geleden. Op onze iPhones en Macbook loopt alles netjes synchroon. Alle apparaten zitten op hetzelfde netwerk.
Pas na een herstart komen alle recente e-mail berichten weer in beeld.
Het geldt voor alle accounts.

Is daar iets aan te doen?

Flix:
Altijd komt dan de vraag op: hoe zijn de accounts op de iPad ingesteld, POP of IMAP?

nnsa:
- Mail app ?;
- Mailprovider (gedeelte achter @) ?;
- Configuratie POP3 / IMAP ? (IMAP heeft de voorkeur);
- Account Instellingen (overal hetzelfde) ?;
- WiFi verbinding stabiel ?;
- Hoe staat “Nieuwe Gegevens” ingesteld ? > Push of Ophalen en welke interval ? (Push heeft de voorkeur, tweede keus is automatisch);

Dit laatste zou het probleem wel eens kunnen zijn.

Andere vraag: is deze iPad nieuw en zo niet, hoe werkte het vroeger dan ?

[daarnaast zijn we inmiddels bij iPadOS 18.3]

JanSr:
Excuus voor de late reactie, ff weggeweest.

Inmiddels iPadOS 18.3 geïnstalleerd. Het blijft raar, op beide iPhones en de iPad staat "automatische update" aan, alleen gebeurt dat nooit.

Alle mailaccounts zijn (altijd al) IMAP. Alle accounts identiek.  WiFi rotsvast stabiel.

“Nieuwe Gegevens” staat altijd al op Push.

"Andere vraag: is deze iPad nieuw en zo niet, hoe werkte het vroeger dan ?"
Nee, ooit nieuw gekocht, van meet af aan deze instellingen.

Soms gaat het goed, dikwijls niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie