iPad Air mail werkt niet
5 september 2015 - 14:46   
geplaatst door: Olwin
Hagelnieuwe Ipad air werkt perfect dwz op het versturen van mail na. Diverse ziggo accounts die gewoon werken op mijn andere ipads/dragers werken niet op de nieuwe ipad van mijn ouders. Inkomende post gaat prima.
Uitgaande post geeft aan dat de server het email adres niet kent. bv .....@ziggo.nl
Alle settings voor de mail staan exact hetzelfde als in bv mijn iphone...
Apple support weet het niet. :apple: :cool: ik denk dat ik hem anders ga opsturen
iPad Air mail werkt niet
5 september 2015 - 14:59    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Wat heb je als uitgaande mailserver en poortnummer?

Gooi het account eens weg op je iPad, en maak deze opnieuw aan. Voer alleen je mailadres (pietje.puk@ziggo.nl) en je wachtwoord in, verder helemaal niks! Dus geen mailservers (POP en SMTP), geen poortnummers, niks van dat alles, en laat je iPad dat uitzoeken.

Probeer het daarna nogmaals.

Succes!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
iPad Air mail werkt niet
5 september 2015 - 15:02    reactie #2
geplaatst door: aha
mijn zus kwam van vakantie -6 wk weggeweest-
voor vak alles ok na vak geen mailverzending mogelijk
ook ziggo account

heb bij smtp nu ook wachtwoord ingevuld (had ik zelf ook al)
werkte direkt weer

iPad Air mail werkt niet
5 september 2015 - 21:24    reactie #3
geplaatst door: Sypie
Voor instellingen van een mailprogramma wat niet werkt moet je Apple niet bellen maar moet je de provider bellen.

Waar je in ieder geval voor moet zorgen is dat je op een Ziggo netwerk zit wanneer je een Ziggo-SMTP server wilt gebruiken.

* Heeft Ziggo geen SSL ingesteld staan?
* Heeft Ziggo een gebruikersnaam en wachtwoord nodig voor de SMTP-server?
* Heeft Ziggo aangepaste poorten voor de SMTP-server?
* Moet je eventueel nog ergens een domein instellen? (moest ik voor de webmail van mijn school namelijk wel)

iPad Air mail werkt niet
5 september 2015 - 21:47    reactie #4
geplaatst door: bacon
Dat je vanuit het buitenland met je iPad geen mail kunt verzenden met het Apple Mail-programma, weet ik uit ervaring. Dat is me in drie jaar nog nooit gelukt. Apple-store (de...eh...Genius-bar) Amsterdam weet ook niet waar het aan ligt. Tamelijk teleurstellend, want het is een bekend probleem. In het buitenland gebruik ik daarom voor het verzenden van mails mijn Gmail-account. Nooit problemen mee gehad.

(Bewerkt door bacon om 21:55, 5-09-2015)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
iPad Air mail werkt niet
5 september 2015 - 22:19    reactie #5
geplaatst door: MacFrankie
Doe niet ingewikkelder dan noodzakelijk, dat moet iedereen die met Apple producten werkt weten!

Probeer mijn tip eerst. Dat werkt bijna altijd. Alleen zelf met poorten rommelen als het niet anders kan!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
iPad Air mail werkt niet
6 september 2015 - 00:13    reactie #6
geplaatst door: Flix

Citaat
bacon om 21:47, 5-09-2015
Dat is me in drie jaar nog nooit gelukt.

Ik meen me nochtans te herinneren dat je in het betreffende draadje melde dat het was opgelost.
iPad Air mail werkt niet
6 september 2015 - 08:52    reactie #7
geplaatst door: bacon

Je herinnering is uitstekend! Alleen dat probleem deed zich op een gegeven moment in Nederland voor. Daar kwam de Genius-bar toen ook niet uit(!). Ik heb het toen zelf opgelost. Er stond ergens, diep in de krochten van de configuratie iets fout. Waar ik het in deze topic over heb, is dat dit probleem zich altijd in het buitenland voordoet.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
iPad Air mail werkt niet
6 september 2015 - 09:14    reactie #8
geplaatst door: MacFrankie
Misschien ten overvloede: veel SMTP servers van ISP's zijn alleen via het netwerk van die ISP bereikbaar. Dat is eind vorige eeuw gedaan om zo spam terug te brengen.

Dus als je op je eigen wifi router op het netwerk van je eigen provider zit, dan kun je onbeperkt mail sturen met het adres van je provider.

Als je op het wifi netwerk van je buren zit, die een andere provider hebben, dan heb je last van restricties en kun je mogelijk geen mails versturen.

Als je op een ander netwerk dan je eigen netwerk zit, dan moet je altijd authenticatie en versleuteling aanzetten!

Dat doet Apple Mail overigens automatisch tijdens configuratie van een maiaccount, wanneer die optie beschikbaar is.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!