iPad backuppen met iTunes lukt niet
12 april 2018 - 20:36   
geplaatst door: HansAnders
Vandaag heb ik eerst mijn iPhone via iTunes lokaal gebackuped en het was zo klaar.

Nu wil ik ook mijn iPad backuppen op de iMac: de iPad werkt als metronoom en laat de bel rinkelen.
iTunes zegt: Do you want to allow this computer to access information on xxx iPad?

Indien ik dan op continue klik komt de bel weer terug en ook de vraag. iTunes is actueel, ook OS X, en natuurlijk iOS ook.

Enig idee hoe ik dat kan forceren?

Sorry voor mijn slecht Nederlands. Wie een tikfout vindt mag het zeggen of hem houden.
antw: iPad backuppen met iTunes lukt niet
12 april 2018 - 21:52    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Metronoom en bel? Als je serieus hulop wilt hebben, dan kun je beter duidelijker en minder mysterieus zijn!

Heb je je iPad wel van het slot gehaald, en heb je daar ook aangegeven dat je je iTunes vertrouwt?
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: iPad backuppen met iTunes lukt niet
13 april 2018 - 00:11    reactie #2
geplaatst door: Robert
iTunes zegt: Do you want to allow this computer to access information on xxx iPad?

Klinkt alsof je op een ander device hier toestemming voor moet geven, waarschijnlijk zijn de veiligheidsinstellingen voor je iPhone anders dan voor je iPad.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
antw: iPad backuppen met iTunes lukt niet
13 april 2018 - 06:13    reactie #3
geplaatst door: HansAnders
Wat Robert zegt lijkt te kloppen: op de iPad zelf wordt ik niet gevraagd om de computer te vertrouwen.

Waar kan ik dat wijzigen?

Twee factor authentificatie staat uit.
Sorry voor mijn slecht Nederlands. Wie een tikfout vindt mag het zeggen of hem houden.
antw: iPad backuppen met iTunes lukt niet
15 april 2018 - 10:01    reactie #4
geplaatst door: HansAnders
Ik heb het probleem gevonden: een van de vier USB ports van de iMac werkt niet meer goed. Ik gebruik nu een USB3.0 hub om mijn hardloop klokje op te laden en de gegevens te uploaden.

Intussen heb ik met succes een backup van de iPad gemaakt.
Sorry voor mijn slecht Nederlands. Wie een tikfout vindt mag het zeggen of hem houden.
antw: iPad backuppen met iTunes lukt niet
15 april 2018 - 10:21    reactie #5
geplaatst door: Robert
@ HansAnders: goed dat je de oplossing gevonden hebt, en natuurlijk ook bedankt dat je het hier nog even laat weten!  :thumbs-up:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.