iPad synchroniseren lukt niet
3 maart 2021 - 22:27   
geplaatst door: Marja_be
Ik wil mijn nieuwe iPad 8e generatie synchroniseren met mijn macmini Big Sur 11.2
Maar ik krijg steeds deze melding "Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (7005)"
Wat gaat er mis?
iPad synchroniseren lukt niet
3 maart 2021 - 22:36    reactie #1
geplaatst door: puk1980
Ben je op beide apparaten ingelogd in iCloud met hetzelfde account?
iPad synchroniseren lukt niet
3 maart 2021 - 23:47    reactie #2
geplaatst door: Flix
Op welke manier synchroniseer je? Draadje of WiFi? Via iTunes of Finder?
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 11:21    reactie #3
geplaatst door: Marja_be
Op welke manier synchroniseer je? Draadje of WiFi? Via iTunes of Finder?

Met een draadje en via de Finder (via iTunes kan niet meer met Big Sur?)
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 11:22    reactie #4
geplaatst door: Marja_be
Ben je op beide apparaten ingelogd in iCloud met hetzelfde account?

Ja zelfde account
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 11:30    reactie #5
geplaatst door: boiing
Heb je een (fysiek) andere kabel geprobeerd? In Big Sur gaat het inderdaad via de Finder, dat klopt.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 11:48    reactie #6
geplaatst door: Marja_be
Heb je een (fysiek) andere kabel geprobeerd? In Big Sur gaat het inderdaad via de Finder, dat klopt.

Net geprobeerd, maar maakt niet uit
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 12:12    reactie #7
geplaatst door: boiing
Kun je dit vinkje aanzetten als je de iPad geselecteerd hebt in de Finder? Zo ja: daarna kabel loskoppelen en via WiFi proberen te synchroniseren. Lukt dat zonder foutmelding? Je iPad heeft de laatste update (14.4) neem ik aan.

Screenshot 2021-03-04 at 12.10.12.jpgiPad synchroniseren lukt niet



Hier (https://discussions.apple.com/thread/252251017) loste het zich vanzelf op zie ik, misschien is een simpele herstart van Mac én iPad voldoende om het weer te laten werken. Als je hetzelfde ziet als in die link kom je ook niet in bovenstaand scherm denk ik, dan is de boel herstarten sowieso het eerste om te proberen :wink:.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 12:28    reactie #8
geplaatst door: Marja_be
Bedankt alvast voor het meedenken :)
Ik heb beide apparaten al verschillende keren ge-herstart maar dat maakt niet uit.
Ik krijg steeds deze melding
Schermafbeelding 2021-03-04 om 12.26.54.pngiPad synchroniseren lukt niet
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 12:35    reactie #9
geplaatst door: boiing
Mm, zelfde probleem als in de link dus. Hopelijk lost het zich bij jou ook vanzelf op :withstupid:.. Maar tot die tijd blijven we proberen! Een Finder herstart, helpt dat?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201276

Citaat
U kunt ook de Finder geforceerd stoppen als die niet meer reageert. Selecteer 'Finder' in het venster 'Forceer stop' en klik op 'Start opnieuw'.
Kans lijkt me klein omdat je de Mac al herstart hebt, maar je weet het maar nooit. Volgende opties zijn eens opstarten in veilige modus (dat duurt langer dan een gewone start) en daarna weer normaal starten. En een NVRAM reset.

Verder zou je als test een schoon gebruikersaccount kunnen aanmaken en kijken of het daarin wél lukt. Klik op de linkjes voor meer uitleg bij die tips.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 13:10    reactie #10
geplaatst door: gipsman
Krijg je niet een melding (op de iPad) dat de iPad de mac moet vertrouwen? ( vertrouw/ vertrouw niet) Waarna je dus de inlogcode moet invullen op de iPad voor je verder kan.
Is het een nieuwe iPad uit de winkel, of gekocht van een vorige eigenaar? in dit laatste geval zijn de iClouddata van die vorige e8genaar misschien niet of maar deels verwijderd.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 13:20    reactie #11
geplaatst door: gipsman
Gebruik je een hub voor de aansluiting? Zo ja, sluit de ipad dan eens rechtstreeks aan. Eerst zorgen dat Mac en iPad genoeg accu hebben.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 13:54    reactie #12
geplaatst door: boiing
Goeie tips gipsman, en minder werk om even na te kijken dan die van mij :wink:. Over die 'vertrouw' melding, die kun je ook resetten mocht je 'm per ongeluk eerder hebben geweigerd:

https://support.apple.com/nl-nl/HT202778

Het zou wel heel onvriendelijk zijn van Big Sur om dan zo'n foutmelding te geven maar misschien is dat 't.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 18:14    reactie #13
geplaatst door: Flix
(via iTunes kan niet meer met Big Sur?)
Daarom vroeg ik het ook, want dat zou een verklaring voor het 'niet kunnen' kunnen zijn. :happy:
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 19:52    reactie #14
geplaatst door: Marja_be
Bedankt allemaal voor het meedenken  :worship:

Ondertussen is het gelukt, via de app "Muziek"  :satisfied: (macmini is ook behoorlijk nieuw dus ik had die app nog niet geopend...)

Maar ik heb geprobeerd te synchroniseren, en het lijkt erop dat dat ook gebeurd alleen al mijn boeken worden niet gesynchroniseerd. Heel vreemd....  en ondertussen behoorlijk frustrerend na heeeeeel lang van alles proberen.   :wacko:
 
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 20:05    reactie #15
geplaatst door: gipsman
Sync kan wel even duren als het veel items zijn hoor.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 20:06    reactie #16
geplaatst door: gipsman
DRM beveiliging kan in de weg zitten.
iPad synchroniseren lukt niet
4 maart 2021 - 21:46    reactie #17
geplaatst door: boiing
Maar ik heb geprobeerd te synchroniseren, en het lijkt erop dat dat ook gebeurd
Ok, de Muziek app staat los van het Finder synchroniseren maar ik begrijp dat dat nu wél werkt? (boeken is weer een ander verhaal).

Je hebt dus niet meer die foutmelding in de Finder met de iPad aangesloten?
iPad synchroniseren lukt niet
6 maart 2021 - 13:32    reactie #18
geplaatst door: Marja_be
@boiing

Het is helemaal gelukt, geen foutmeldingen meer, en de boeken staan er ondertussen ook op.  :thumbs-up:
iPad synchroniseren lukt niet
6 maart 2021 - 13:55    reactie #19
geplaatst door: boiing
Fijn! Oorzaak onbekend, resultaat telt :thumbs-up:.