Nieuwe iPad Pro wil niet updaten
10 oktober 2017 - 14:46   
geplaatst door: x7
Gisteren een gloednieuwe iPad Pro aangeschaft, het grootste model. Vandaag geconfigureerd als 'nieuwe iPad', ging allemaal prima, iCloud etc werkt alemaal en ik kan mijn 'aankopen' uit de App Store downloaden.

De iPad staat echter nog op iOS 10.3.3 en ik wil hem uiteraard meteen even naar 11 upgraden. Ik krijg echter bij herhaling en ook na herstart, de mededeling :

Zoeken naar updates mislukt
Fout tijdens het zoeken naar een
software-update

Mijn oude iPad Air ziet de update wel gewoon. Iemand enig idee waarom de Pro niet wil updaten?

Nieuwe iPad Pro wil niet updaten
10 oktober 2017 - 15:19    reactie #1
geplaatst door: penseel
Al via iTunes geprobeerd? (zoek naar een update) https://support.apple.com/nl-nl/HT203977
Het blijft een gedoe met die computers!
Nieuwe iPad Pro wil niet updaten
10 oktober 2017 - 15:32    reactie #2
geplaatst door: x7
Ja, dat doet 'ie wel. Toch raar dat een maagdelijke iPad met zo'n weinig informatieve melding komt. En lastig als je geen Mac achter de hand hebt.
Nieuwe iPad Pro wil niet updaten
10 oktober 2017 - 18:12    reactie #3
geplaatst door: Sypie
iTunes en iPads werken ook prima met Windows, daar is niet beslist een Mac voor nodig.
Nieuwe iPad Pro wil niet updaten
12 oktober 2017 - 13:22    reactie #4
geplaatst door: x7
Bedoelde eigenlijk 'computer'; was even vergeten dat er ook nog andere computers bestonden...