UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
geplaatst: 14 september 2011 - 19:54
Ik had dus stof en dode pixel onder mijn eerste iPad. Vandaag "nieuwe" opgehaald bij de service provider in Rdam. Ik denk ik check hem meteen even. Zie ik dus weer een zwarte stip in het scherm! Ik daar mijn beklag gedaan en ze konden alleen via de chat met de VS bepalen of ik nog recht had op een ander. Zelf ook Apple gebeld (45 min) a 10 cent en verhaal gedaan. Zij zeggen wij kunnen niks doen?? Dit moet de service provider doen aangezien zij de service hebben verleend in eerste instantie. Zelf de iPad nog verder bekeken...diverse mankementen erop:

- Schade (put) in de achterzijde
- Randen voorkant glas links en rechts op sommige plaatsen gekarteld/beschadigd en klein kiertje tussen
- Oude IOS versie

Ik heb dus gewoon een refurbished (hoezo zgan?) gekregen. Voor de 2e keer. Slordig van Apple wat mij betreft. Ik krijg dus nu een derde iPad.........zal mij benieuwen.

(Bewerkt door lions193 om 7:57, 21-09-2011)

geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #1 geplaatst: 14 september 2011 - 20:01
slordig van apple?? apple heeft hier niks mee te maken.

die service provider is een eigen onderneming, bij hen moet je dus je beklag doen, niet apple.

geplaatst door: jetskyer
MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #2 geplaatst: 14 september 2011 - 20:04
Titel dan maar veranderen in 'lions193 shame on you'?
geplaatst door: Robert
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #3 geplaatst: 14 september 2011 - 20:07
?? Die service provider heeft van Apple een nieuwe iPad gekregen...deze is dus geleverd door Apple. Die service provider kan er niks aan doen dat deze is beschadigd, want ik heb geen gebruik gemaakt van hun voorraad. Ik vroeg ook: geef dan een iPad uit jullie voorraad, maar zo werkt dat niet. Deze wordt via Apple geleverd..maar ok blijkbaar is het allemaal normaal gezien de reacties.
geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #4 geplaatst: 14 september 2011 - 20:10
Nee hoor, is niet normaal, maar je zit hier op een Mac forum daar mag je Apple niet zomaar de schuld ergens van geven. Sterker nog het ligt hier 'bijna' nooit aan Apple.  :wink:

(Bewerkt door Brinky om 20:12, 14-09-2011)

geplaatst door: Brinky
 
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #5 geplaatst: 14 september 2011 - 20:27
Wat een flauwekul. Je geeft maar af wat je wil, als het maar met een goede reden is of klopt (dus smaad e.d. zijn niet toegestaan, maar dat geldt echt niet alleen voor Apple).

En volgens mij jetskyer gelijk dat lions193 hier wat van de Service Provider krijgt en dan die dus verantwoordelijk is dat er een goede iPad geleverde wordt. En dat Apple hier via de SP probeert om een refurbished iPad in iemands maag te splitsen is inderdaad niet netjes, maar aangezien lions193 in dit geval niet met Apple maar met de SP van doen heeft is het naar Apple bellen nu eenmaal niet de juiste weg...

Ik reageerde dus niet zozeer op de faux pas van Apple (die er wel degelijk is in dit geval) maar op de faux pasvan lions193.

geplaatst door: Robert
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #6 geplaatst: 14 september 2011 - 20:30
Maar hoe moet ik nu jouw reactie "lions193 shame on you" lezen? Het is niet netjes van Apple, maar om daar over te schrijven is ook niet netjes?
geplaatst door: Brinky
 
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #7 geplaatst: 14 september 2011 - 20:32
Heel simpel: Apple legt de bewijslast voor eventuele mankementen bij de winkel / service provider. Van dat heen en weer gekissebis hoor jij als klant niks te merken, dat is tussen de winkel en Apple. Jij doet zaken met de winkel!

Voor de goede orde: ik heb regelmatig kritiek op Apple. Als het om garantiezaken gaat, vind ik dat de standaard Apple garantie van 1 jaar naar 3 jaar moet. Apple maakt meestal superieure producten, en dat mag je terug zien in een standaard lange garantie.

geplaatst door: MacFrankie
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #8 geplaatst: 14 september 2011 - 20:36
Ik meen dat TS iPad in Amerika heeft gekocht en naar een ASP in Nederland is gestapt vanwege de wereldwijde garantie die Apple op de iPad geeft. Dus de ASP is tussenpersoon in deze. We hebben het dus over fabrieksgarantie! Correct me if I'm wrong.

ps helemaal met MacFrankie eens, daarom moet je Apple producten bij Mycom kopen die geven drie jaar garantie.

(Bewerkt door Brinky om 20:38, 14-09-2011)

geplaatst door: Brinky
 
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #9 geplaatst: 14 september 2011 - 20:43

Citaat
Brinky om 20:36, 14-09-2011
...
ps helemaal met MacFrankie eens, daarom moet je Apple producten bij Mycom kopen die geven drie jaar garantie...

Dat doe ik dus ook, om die reden!
geplaatst door: MacFrankie
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #10 geplaatst: 14 september 2011 - 20:49
ja in de Vs gekocht en nogmaals: wie levert er wederom een slechte iPad: Apple en niet de service provider. Waar is de supportlijn van Apple dan voor. Misschien vond ik het slim om dit ook te melden bij Apple zelf. Ik heb niks aan opmerkingen dat ik het met de service provider moet afhandelen: zij zeiden namelijk...wij zijn afhankelijk wat Apple USA zegt en dat ging via een chat. Apple NL zei...je hebt recht op een ander (pluspunt van Apple) maar dat moest met de ASP worden geregeld. Kan ik mee leven...maar het blijft een feit dat de levering door Apple is gedaan en die leveren een bij elkaar geraapt refurbished exemplaar. Mijn iPad was 3 weken oud en dan wil ik dus een goede terug! Vreemd he?
geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #11 geplaatst: 14 september 2011 - 20:53
Kom op mensen,

Laten we nu niet weer in de stereotiepe flame war vervallen of Apple producten nu onfeilbaar zijn of niet.  :mad:

Feit is dat lions193 bij een service provider (winkelier) in Rotterdam zijn iPad heeft gekocht.
D.w.z. dat de overeenkomst, inclusief garantie etc., gewoon door het Nederlands recht wordt beheerst.

Als blijkt dat er iets mis mee is dat bij normaal gebruik van de iPad niet op die termijn had mogen gebeuren, dan kan hij dit bij de winkelier claimen die of een nieuwe of een gratis gerepareerde, dan wel een gelijkwaardige iPad dient te verstrekken.
Of die winkelier de kosten van de reparatie of vervanging al dan niet op Apple kan verhalen, mogen de winkelier en Apple onderling uitvechten en heeft niets te maken met de overeenkomst tussen lions173 en de winkelier. Voor lions173 geldt gewoon: 'niet goed, geld terug of een nieuwe/gelijkwaardige'.

Kleine hint voor lions173: als je dit: http://www.youtube.com/watch?v=664H5FQPCCk&feature=player_embedded met je iPad hebt gedaan dan valt het niet onder de definitie van 'normaal gebruik'  :wink:

geplaatst door: Hildo
Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #12 geplaatst: 14 september 2011 - 20:54
Hij heeft hem dus in Amerika gekocht....
geplaatst door: Brinky
 
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #13 geplaatst: 14 september 2011 - 20:56
LOL....maar ik heb hem niet bij die ASP gekocht maar in de VS. Bij problemen ga je naar een ASP en Rdam voor mij dus. Daar lever ik een foute iPad in en dan verwacht ik een goede terug....geen beschadigde. Wie zijn schuld dit is.....nou eerder Apple die levert deze beschadigde iPad. De  ASP kan niet zien wat er verzonden wordt. Ok de ASP mag het wel verder afhandelen dat dan weer wel.
geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #14 geplaatst: 14 september 2011 - 21:05
OK, terwijl ik mijn vorige reactie zat te typen bleek dus dat lions173 zijn iPad in de VS had gekocht.

Maar dan geldt evengoed, bij een 3 weken oude iPad, dat het ding zelfs naar Amerikaans recht nooit zo snel die gebreken had mogen tonen en je nog steeds recht hebt op een nieuwe of gelijkwaardige iPad. Alleen moet je nu even de pijlen op Apple richten. Stukje ingewikkelder, maar ja de keerzijde is dat je er ook minder voor betaald hebt omdat je hem in de VS gekocht hebt.

(En nu geen flame war over 'goedkoop/duurkoop' of 'zielige Nederlandse Apple dealers die business mislopen door de zwakke dollar' beginnen :wink: )

(Bewerkt door Hildo om 21:05, 14-09-2011)

geplaatst door: Hildo
Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #15 geplaatst: 14 september 2011 - 21:12
Ik heb met Apple store in Denver gesproken via de telefoon en zei zeiden...je heb recht op een nieuwe iPad. Wereldwijde garantie en dan kom je uit bij een ASP in Holland. Ik ben alleen benieuwd hoe de mensen die hier kritisch zijn zelf zouden reageren als het hun zou overkomen.......tja

Ik heb dus ook Apple NL gesproken, zelf met een supervisor en die zei dat een dode pixel op zich mag...ik zei: wat zou u er zelf van vinden. Hij gaf me gelijk maar verwees me weer naar de ASP. Ik zei wederom...als ik een iPad inlever met fouten dan verwacht ik een goede terug en zeker 1 die NAGEKEKEN is op fouten. Hij heeft het wel goed verder afgehandeld en zei dat ik contact met hem kan opnemen mocht het met de ASP niet meer lukken.

Enough said: we wachten de volgende iPad gewoon af. :wacko:

(Bewerkt door lions193 om 21:15, 14-09-2011)

geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #16 geplaatst: 14 september 2011 - 21:30
@lions193
Heel vervelend allemaal.

Kun je een "print screen" maken van het scherm, waarbij de zwarte stip duidelijk zichtbaar is, en op het forum zetten?

Groeten, Hans

geplaatst door: Wink10
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #17 geplaatst: 14 september 2011 - 21:45
@Wink10: Dat zal lastig gaan. Een echte foto zou nog kunnen.
@lions: Jammer dat dit zo moet lopen. Heel erg jammer dat jij tussen die ASP en Apple in komt te zitten. Ik hoop dat dit nog goed afloopt. De 'refurbished' iPad zoals je die nu hebt gekregen is natuurlijk een wanprestaties.

Deze wanprestatie komt hier natuurlijk op het conto van Apple. Het is Apple die uiteindelijke de iPad inneemt en een ander levert. De AASP is hier slechts een doorgeefluik en voert de richtlijnen van Apple uit. Daar waar de AASP niet schadeloos gesteld zal gaan worden door Apple trekt lions aan het kortste eind. De AASP is in deze geen partij.

Ik ben het met lions eens in dit specifieke geval: shame on you Apple.Het is pas correct wanneer dit snel met een spiksplinternieuwe iPad afgehandeld wordt. Geen dode pixels, krasje, kieren of wat dan ook. Een kadobon voor de App Store lijkt mij nu ook wel op zijn plaats. Dit hou je toch niet voor mogelijk?

geplaatst door: mick de ruiter
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #18 geplaatst: 14 september 2011 - 21:49

Citaat
mick de ruiter om 21:45, 14-09-2011
@Wink10: Dat zal lastig gaan. Een echte foto zou nog kunnen.
@lions: Jammer dat dit zo moet lopen. Heel erg jammer dat jij tussen die ASP en Apple in komt te zitten. Ik hoop dat dit nog goed afloopt. De 'refurbished' iPad zoals je die nu hebt gekregen is natuurlijk een wanprestaties.

Deze wanprestatie komt hier natuurlijk op het conto van Apple. Het is Apple die uiteindelijke de iPad inneemt en een ander levert. De AASP is hier slechts een doorgeefluik en voert de richtlijnen van Apple uit. Daar waar de AASP niet schadeloos gesteld zal gaan worden door Apple trekt lions aan het kortste eind. De AASP is in deze geen partij.

Ik ben het met lions eens in dit specifieke geval: shame on you Apple.Het is pas correct wanneer dit snel met een spiksplinternieuwe iPad afgehandeld wordt. Geen dode pixels, krasje, kieren of wat dan ook. Een kadobon voor de App Store lijkt mij nu ook wel op zijn plaats. Dit hou je toch niet voor mogelijk?


Dank! By the way er stond nog een oude versie van IOS op....zet je ook wel aan het nadenken. Ik wacht nu de derde af en ga er maar vanuit dat 3 x scheepsrecht is.

(Bewerkt door lions193 om 21:50, 14-09-2011)

geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #19 geplaatst: 14 september 2011 - 21:54
Je weet in ieder geval waar je bij afhalen op moet letten :biggrin:
Ik zie dit (uiteindelijk) wel goedkomen hoor. . . . :sneaky2:
geplaatst door: mick de ruiter
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #20 geplaatst: 14 september 2011 - 21:56
Wat weer laat zien dat je beter niet een draadje kunt starten met veel geschreeuw en bombarie, maar gewoon ff wat feiten en dan de problemen op een rijtje zetten.
Het is dat Bricnky uit een ander draadje wist dat het ding uit een Apple Store in de USA kwam. Belangrijk feit wat je in dit J'accuse draadje had gehoord.

Maar je wilt zeggen dat Apple een iPad speciaal voor jou opstuurt uit de VS? En dat dat een refurbished is?
Lijkt me sterk. Het ding kom gewoon uit de voorraad van die ASP; en dus komt daar ook het 'foute' exemplaar vandaan.

geplaatst door: Flix
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #21 geplaatst: 14 september 2011 - 22:18
@Flix,

Ten eerste heeft Apple geen refurbished iPad uit de VS laten komen....hoe kom je daarbij? Ten tweede komt deze NIET uit de voorraad van de ASP maar via Apple NL. Conclusie: Apple levert een foute iPad en de ASP is idd zoals Mick het zegt een doorgeefluik. Fout van Apple dus. Simpel.

geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #22 geplaatst: 14 september 2011 - 22:25
Simpel?!
Apple NL heeft geen voorraden, en levert niks.
Maar goed, zalig zijn de ... (vul zelf maar in)

Ik wens je oprecht een goede en nieuwe iPad toe.
(Overigens is dat geen wettelijk vereiste in NL.)

geplaatst door: Flix
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #23 geplaatst: 14 september 2011 - 22:27
Ik heb gevraagd of ik een exemplaar uit de voorraad van de ASP kon krijgen: NEE....die zal worden geleverd door Apple was het antwoord. Apple heeft geen voorraad zei je? Volgens mij kan ik via apple.nl genoeg bestellen.
geplaatst door: lions193
iMac 27", iPhone 8 Plus, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
reactie #24 geplaatst: 14 september 2011 - 22:31

Citaat
... Volgens mij kan ik via apple.nl genoeg bestellen.

Misschien had jij het moeten doen...   :cool:

geplaatst door: sebastien