UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 22:34    reactie #25
geplaatst door: lions193

Citaat
sebastien om 22:31, 14-09-2011

Citaat
... Volgens mij kan ik via apple.nl genoeg bestellen.

Misschien had jij het moeten doen...   :cool:

Bedankt voor deze goede tip!.....

iMac 27", iPhone 12 Pro Max, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 22:35    reactie #26
geplaatst door: Pshot
.
Bewerkt: 31 maart 2021 - 12:51 door macqintosh
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:06    reactie #27
geplaatst door: karel apple
Zeker weten dat jouw tweede exemplaar geen refurbished Apple iPad is.

Refurbished modellen zijn niet te onderscheiden van nieuw en worden echt nooit met deuken of oude firmware afgeleverd.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze AASP jou een oor heeft proberen aan te naaien met een zelf gerepareerd exemplaar. Goed dat je daar niet ingetuind bent, maar nee, Apple valt hier niets te verwijten. Wel de dealer.

UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:10    reactie #28
geplaatst door: 1rzarector
Refurbished iPad's zijn er overigens wel; http://store.apple.com/us/browse/home/specialdeals/ipad . Alleen worden die geleverd met een nieuwe behuizing.

(Bewerkt door 1rzarector om 23:11, 14-09-2011)

Macbook Pro, Aug '09, 13", 2.53GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB, 250 GB HD
Ipod Touch 2G 8GB
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:13    reactie #29
geplaatst door: lions193

Citaat
karel apple om 23:06, 14-09-2011
Zeker weten dat jouw tweede exemplaar geen refurbished Apple iPad is.

Refurbished modellen zijn niet te onderscheiden van nieuw en worden echt nooit met deuken of oude firmware afgeleverd.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze AASP jou een oor heeft proberen aan te naaien met een zelf gerepareerd exemplaar. Goed dat je daar niet ingetuind bent, maar nee, Apple valt hier niets te verwijten. Wel de dealer.

Ok dat zou kunnen, maar hoe weet ik nu bij de derde iPad dat deze niet afkomstig is uit de voorraad van deze AASP en een gerepareerde is?...maw hoe kan ik dit voorkomen?

Nog vergeten te melden: het serienummer was nog niet benkend toen ik het checkte via apple.nl maar ik weet niet of dat normaal is. Het moest nog worden geregistreerd volgens deze AASP

(Bewerkt door lions193 om 23:15, 14-09-2011)

iMac 27", iPhone 12 Pro Max, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:16    reactie #30
geplaatst door: het ModeratorTeam
@ lions193: Bij deze van ons het nadrukkelijk verzoek om voortaan in je eigen eerste draadje door te gaan, of op zijn minst (als het echt om een ander onderwerp gaat en het dus een ander draadje verdient) naar dat eerdere draadje linken.

Nu waren we bijna twee pagina's verder voordat iedereen wist waar het hier precies om gaat, en dat is een beetje zonde van alle energie.

met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:43    reactie #31
geplaatst door: mick de ruiter
Of je een refurbished apparaat krijgt of niet maakt naar mijn idee helemaal niets uit. Je moet wel letten op de dingen die al eerder zijn aangegeven zodat je niet met een iPad met mankementen thuiskomt.

Daarnaast is mijn idee dat hier simpelweg iets mis is gegaan. Ik kan mij namelijk niet indenken dat de AASP hier van een of andere miskleun heeft proberen af te komen zoals Karel dat oppert. Voor zoiets je reputatie op het spel zetten? Nee, dat kan er bij mij echt niet in.

UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:51    reactie #32
geplaatst door: Efefes
Een refurbished iPad zou inderdaad niet van nieuw te onderscheiden moeten zijn.
Ik ga wel mee in de veronderstelling van Karel, helaas zijn mijn ervaringen bij diverse
Nederlandse service providers niet zodanig positief dat ik dit als onmogelijk beschouw.
(met een positieve uitzondering voor Cardservices in Zwolle).
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
14 september 2011 - 23:56    reactie #33
geplaatst door: mick de ruiter
Harde woorden over een serviceprovider waarvan we dan maar beter niet de naam moeten kennen, anders zou die dit nog als smaad kunnen uitleggen. Of staat dat in dat andere draadje? :shocked:
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
15 september 2011 - 00:04    reactie #34
geplaatst door: Flix

Citaat
lions193 om 22:27, 14-09-2011
Volgens mij kan ik via apple.nl genoeg bestellen.

Apple.nl wordt helemaal niet in NL gerund; het is gewoon een onderdeel van Apple.com.
Die AppleStore ook; misschien zit het wel gewoon in het hoofdkantoor in Cupertino, CA.
En als je iets bestelt bij de online AppleStore, komt het gewoon uit China, zoals de trackrecords laten zien.
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
15 september 2011 - 00:18    reactie #35
geplaatst door: mick de ruiter
Dit is trouwens één van de wapenfeiten van Tim Cook.
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
15 september 2011 - 08:06    reactie #36
geplaatst door: lions193
Nog een probleem ontdekt met de foute iPad: enorme backlight bleeding in de hoeken. Dit was volgens mij een kinderziekte bij de lancering van de iPad 2. Ik heb nu een mail gestuurd naar de ASP dat de komende iPad een nieuwe iPad moet zijn en dat zij hem controleren op deze mankementen voordat ik hem ga ophalen.......zucht.
iMac 27", iPhone 12 Pro Max, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
15 september 2011 - 08:47    reactie #37
geplaatst door: Brinky

Citaat
Efefes om 23:51, 14-09-2011
Een refurbished iPad zou inderdaad niet van nieuw te onderscheiden moeten zijn.
Ik ga wel mee in de veronderstelling van Karel, helaas zijn mijn ervaringen bij diverse
Nederlandse service providers niet zodanig positief dat ik dit als onmogelijk beschouw.
(met een positieve uitzondering voor Cardservices in Zwolle).

Helemaal mee eens.

UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
21 september 2011 - 08:00    reactie #38
geplaatst door: lions193
Zo even een update..ik was blij maar niet meer. Gisteren mijn derde iPad opgehaald. Ik heb hem bekeken en is ook door een service technicus bekeken voordat ik hem zou ophalen. Dat had ik ook gevraagd. In de winkel in het erg licht dus in eerste instantie niks aan de hand. Geen vuil/dode pixels. Bij thuiskomt in een wat donkere kamer dus weer Blacklight bleeding!!! Ik word hier nu erg moe van. Moet ik dit accepteren of heeft elke iPad 2 dit?? Ik zou dan nu voor de 4e keer terug moeten. Dit kan toch niet? Graag advies, want ik wil nu wel eens gaan genieten van een iPad.
iMac 27", iPhone 12 Pro Max, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
21 september 2011 - 17:11    reactie #39
geplaatst door: Robert
Je versterkt mijn (vreemde) theorie dat sommige mensen nooit problemen hebben met Apple-producten omdat andere mensen alle problemen voor hun kiezen krijgen. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Als een derde reparatie niet in een goed product resulteert levert Apple normaal gesproken een nieuw product, maar daar heb jij in deze waarschijnlijk weinig aan omdat ik aanneem dat deze iPad ook nieuw was.

Ik vraag me wel af waarom je steeds moet wachten op een andere, heeft de winkel waar je de eerste kocht geen iPads op voorraad? Zo ja, dan mogen ze je inmiddels wel eentje uit die voorraad leveren (en die je nu niet alleen op pixels nakijkt, maar natuurlijk ook op bleeding).

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
21 september 2011 - 18:03    reactie #40
geplaatst door: Brinky
Die winkel waar hij de iPad kocht zit in Amerika.

aan TS heeft iemand in je omgeving zo'n iPad. Wellicht dat het inderdaad niet anders is???

UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
21 september 2011 - 18:29    reactie #41
geplaatst door: Ziegler
Is dat 'Bleeding' werkelijk een probleem? Of alleen bij een zwarte achtergrond met het licht uit . . .
Je kan 'bleeding' constateren, maar ik heb er niet snel last van.
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
21 september 2011 - 19:40    reactie #42
geplaatst door: lions193
De service provider had 2 opties (goed geholpen door een aardige medewerker). Geld terug, maar dat kan niet aangezien ik hem niet daar heb gekocht. Verder wachten op een batch van Apple die de bleeding oplost (tuurlijk) en dan korting op Apple Care krijgen.

Apple zelf stuurt me weer naar de service provider. Hoezo vreemd? Apple moet zorgen voor een goed produkt en levert nu 3 x een fout artikel. Ik snap ook wel dat je niet 10 x een omruil kan krijgen, maar bleeding (ja idd met zwarte achtergrond bv met film kijken) zou niet mogen. Ik kan nu dus wel Apple bellen of ze hem komen ophalen en dan evt omruilen.

De arrogantie van Apple bevalt me niet en servicegericht zijn ze allerminst. Als bezitter van een iMac, iPhone en iPad ben ik op mijn hoede voortaan. Ik heb denk ik 1,5  uur aan de lijn gezeten met Apple zelf. Ze zeiden: wat wilt u nou eigenlijk dat we voor u doen. Bizar toch?

Laat ik maar gaan genieten van mijn iPad en die bleeding voor lief nemen...al zint me dat niet. Zijn idd ergere dingen in het leven.

De eerste iPad was dus gekocht in de VS op 18 augustus........dus idd gewoon nieuw.

(Bewerkt door lions193 om 19:41, 21-09-2011)

iMac 27", iPhone 12 Pro Max, iPad Air
UPDATE: iPad drama: deel 2: Apple shame on you
22 september 2011 - 09:17    reactie #43
geplaatst door: Jules
Ik zou het moeten zien om te kunnen beoordelen of de mate van bleeding abnormaal is, maar LCD-technologie 'bleed' per definitie. Op sommige schermen merk je er alleen minder van, omdat de fabrikant een truc toepast als er sprake is van donkere passage's in een film: om het contrastbereik kunstmatig op te schroeven, wordt de achtergrondverlichting lager gedraaid met als een van de gevolgen dat je minder last hebt van leklicht.