- Schade (put) in de achterzijde- Randen voorkant glas links en rechts op sommige plaatsen gekarteld/beschadigd en klein kiertje tussen- Oude IOS versie
Ik heb dus gewoon een refurbished (hoezo zgan?) gekregen. Voor de 2e keer. Slordig van Apple wat mij betreft. Ik krijg dus nu een derde iPad.........zal mij benieuwen.
(Bewerkt door lions193 om 7:57, 21-09-2011)
die service provider is een eigen onderneming, bij hen moet je dus je beklag doen, niet apple.
(Bewerkt door Brinky om 20:12, 14-09-2011)
En volgens mij jetskyer gelijk dat lions193 hier wat van de Service Provider krijgt en dan die dus verantwoordelijk is dat er een goede iPad geleverde wordt. En dat Apple hier via de SP probeert om een refurbished iPad in iemands maag te splitsen is inderdaad niet netjes, maar aangezien lions193 in dit geval niet met Apple maar met de SP van doen heeft is het naar Apple bellen nu eenmaal niet de juiste weg...
Ik reageerde dus niet zozeer op de faux pas van Apple (die er wel degelijk is in dit geval) maar op de faux pasvan lions193.
Voor de goede orde: ik heb regelmatig kritiek op Apple. Als het om garantiezaken gaat, vind ik dat de standaard Apple garantie van 1 jaar naar 3 jaar moet. Apple maakt meestal superieure producten, en dat mag je terug zien in een standaard lange garantie.
ps helemaal met MacFrankie eens, daarom moet je Apple producten bij Mycom kopen die geven drie jaar garantie.
(Bewerkt door Brinky om 20:38, 14-09-2011)
Brinky om 20:36, 14-09-2011...ps helemaal met MacFrankie eens, daarom moet je Apple producten bij Mycom kopen die geven drie jaar garantie...
Laten we nu niet weer in de stereotiepe flame war vervallen of Apple producten nu onfeilbaar zijn of niet.
Feit is dat lions193 bij een service provider (winkelier) in Rotterdam zijn iPad heeft gekocht.D.w.z. dat de overeenkomst, inclusief garantie etc., gewoon door het Nederlands recht wordt beheerst.
Als blijkt dat er iets mis mee is dat bij normaal gebruik van de iPad niet op die termijn had mogen gebeuren, dan kan hij dit bij de winkelier claimen die of een nieuwe of een gratis gerepareerde, dan wel een gelijkwaardige iPad dient te verstrekken.Of die winkelier de kosten van de reparatie of vervanging al dan niet op Apple kan verhalen, mogen de winkelier en Apple onderling uitvechten en heeft niets te maken met de overeenkomst tussen lions173 en de winkelier. Voor lions173 geldt gewoon: 'niet goed, geld terug of een nieuwe/gelijkwaardige'.
Kleine hint voor lions173: als je dit: http://www.youtube.com/watch?v=664H5FQPCCk&feature=player_embedded met je iPad hebt gedaan dan valt het niet onder de definitie van 'normaal gebruik'
Maar dan geldt evengoed, bij een 3 weken oude iPad, dat het ding zelfs naar Amerikaans recht nooit zo snel die gebreken had mogen tonen en je nog steeds recht hebt op een nieuwe of gelijkwaardige iPad. Alleen moet je nu even de pijlen op Apple richten. Stukje ingewikkelder, maar ja de keerzijde is dat je er ook minder voor betaald hebt omdat je hem in de VS gekocht hebt.
(En nu geen flame war over 'goedkoop/duurkoop' of 'zielige Nederlandse Apple dealers die business mislopen door de zwakke dollar' beginnen )
(Bewerkt door Hildo om 21:05, 14-09-2011)
Ik heb dus ook Apple NL gesproken, zelf met een supervisor en die zei dat een dode pixel op zich mag...ik zei: wat zou u er zelf van vinden. Hij gaf me gelijk maar verwees me weer naar de ASP. Ik zei wederom...als ik een iPad inlever met fouten dan verwacht ik een goede terug en zeker 1 die NAGEKEKEN is op fouten. Hij heeft het wel goed verder afgehandeld en zei dat ik contact met hem kan opnemen mocht het met de ASP niet meer lukken.
Enough said: we wachten de volgende iPad gewoon af.
(Bewerkt door lions193 om 21:15, 14-09-2011)
Kun je een "print screen" maken van het scherm, waarbij de zwarte stip duidelijk zichtbaar is, en op het forum zetten?
Groeten, Hans
Deze wanprestatie komt hier natuurlijk op het conto van Apple. Het is Apple die uiteindelijke de iPad inneemt en een ander levert. De AASP is hier slechts een doorgeefluik en voert de richtlijnen van Apple uit. Daar waar de AASP niet schadeloos gesteld zal gaan worden door Apple trekt lions aan het kortste eind. De AASP is in deze geen partij.
Ik ben het met lions eens in dit specifieke geval: shame on you Apple.Het is pas correct wanneer dit snel met een spiksplinternieuwe iPad afgehandeld wordt. Geen dode pixels, krasje, kieren of wat dan ook. Een kadobon voor de App Store lijkt mij nu ook wel op zijn plaats. Dit hou je toch niet voor mogelijk?
mick de ruiter om 21:45, 14-09-2011@Wink10: Dat zal lastig gaan. Een echte foto zou nog kunnen.@lions: Jammer dat dit zo moet lopen. Heel erg jammer dat jij tussen die ASP en Apple in komt te zitten. Ik hoop dat dit nog goed afloopt. De 'refurbished' iPad zoals je die nu hebt gekregen is natuurlijk een wanprestaties.Deze wanprestatie komt hier natuurlijk op het conto van Apple. Het is Apple die uiteindelijke de iPad inneemt en een ander levert. De AASP is hier slechts een doorgeefluik en voert de richtlijnen van Apple uit. Daar waar de AASP niet schadeloos gesteld zal gaan worden door Apple trekt lions aan het kortste eind. De AASP is in deze geen partij.Ik ben het met lions eens in dit specifieke geval: shame on you Apple.Het is pas correct wanneer dit snel met een spiksplinternieuwe iPad afgehandeld wordt. Geen dode pixels, krasje, kieren of wat dan ook. Een kadobon voor de App Store lijkt mij nu ook wel op zijn plaats. Dit hou je toch niet voor mogelijk?
Dank! By the way er stond nog een oude versie van IOS op....zet je ook wel aan het nadenken. Ik wacht nu de derde af en ga er maar vanuit dat 3 x scheepsrecht is.
(Bewerkt door lions193 om 21:50, 14-09-2011)
Maar je wilt zeggen dat Apple een iPad speciaal voor jou opstuurt uit de VS? En dat dat een refurbished is? Lijkt me sterk. Het ding kom gewoon uit de voorraad van die ASP; en dus komt daar ook het 'foute' exemplaar vandaan.
Ten eerste heeft Apple geen refurbished iPad uit de VS laten komen....hoe kom je daarbij? Ten tweede komt deze NIET uit de voorraad van de ASP maar via Apple NL. Conclusie: Apple levert een foute iPad en de ASP is idd zoals Mick het zegt een doorgeefluik. Fout van Apple dus. Simpel.
Ik wens je oprecht een goede en nieuwe iPad toe.(Overigens is dat geen wettelijk vereiste in NL.)
... Volgens mij kan ik via apple.nl genoeg bestellen.
Misschien had jij het moeten doen...