Verrijkte print naar iPad lukt niet goed
29 maart 2012 - 15:50   
geplaatst door: MacWim
AutoWeek en Veronica Magazine waren er in 2010 snel bij om hun blad 'naar de iPad te brengen'. Hoe dat moest, wist niemand. Het werden pdf's flink verrijkt met foto's, video's en 360-graden presentaties.

Nu blijkt dat deze producties te weinig werden gedownload (2-3000 per week). Dus de stekker gaat eruit.
Maar digitaal produceren blijft. Het wordt nu meer losgezongen van print. Social media gaan belangrijker worden. We zullen zien welke rol er voor de iPad blijft of gaat komen.

Bron: Villamedia

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 12 mini | iPad Pro 11" 2021 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Verrijkte print naar iPad lukt niet goed
29 maart 2012 - 16:48    reactie #1
geplaatst door: Ger Nijkamp
Een logische en goede ontwikkeling. PDF is in feite een formaat om grafische data te kunnen transporteren, maar beperkt qua interactie, mogelijkheden en koppeling aan live data. Apps bieden die mogelijkheden in bijna oneindige mate en al helemaal richting toekomst.

Je kijkt hier in feite naar een stukje papieren industrie die de kanteling van offline naar online en mobile aan het maken is. Dat gaat stapje voor stapje en PDF was een relatief veilige (bekende), eerste optie. Inmiddels is men er achter dat -als je de potentie van online media wilt ontsluiten- je simpel gezegd niet meer moet willen DTP'en maar moet gaan developen. Een mooie stap, want dat betekent dat ze -denk ik- op de goede weg zitten.

[ Ger ]