iPad naar reparatie
24 november 2010 - 17:21   
geplaatst door: macsiem
Kort geleden nog ergens gelezen, maar kan het helaas niet meer vinden.
Hoe te handelen bij reparatie van mijn iPad?
Mijn iPad doet het niet goed en wordt onder garantie vervangen door en nieuwe. Hoe moet ik nu handelen om de aangekochte Apps weer terug te zetten op de nieuwe iPad?
Ik heb nu een laatste synchronisatie gedaan en zal op HERSTEL klikken in iTunes om de oude iPad "leeg" te maken i.v.m. privé gegevens.
Hoe krijg ik deze gegevens die nu op mijn iMac staan in iTunes weer terug op een nieuwe machine met ander serienummer?
Wie heeft ergens de link van het al eerder vermelde verhaal?
Dank.

(Bewerkt door macsiem om 23:56, 24-11-2010)

iPad naar reparatie
24 november 2010 - 17:23    reactie #1
geplaatst door: Pieterr
Heel simpel. Gewoon syncen straks met je nieuwe iPad.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iPad naar reparatie
24 november 2010 - 17:25    reactie #2
geplaatst door: Kapotlood
2 opties:

De iPad aansluiten, iTunes opstarten en op "herstel" klikken.
Dat brengt de laatste settings en apps terug op je iPad.

De iPad aansluiten, en alle apps synchroniseren met je iPad.
Verdere persoonlijke settings van de iPad zelf even opnieuw
instellen.

Da's meestal alles wat je hoeft te doen... heb het pas
zelf gedaan toen ik een probleempje had met m'n iPhone
en iOS 4.2, en 't werkte prima :-)

Mvg,
Joram

iPad naar reparatie
24 november 2010 - 19:12    reactie #3
geplaatst door: macsiem
Geldt dat ook wanneer je een andere iPod er aan hangt met een geheel ander serienummer?
iPad naar reparatie
24 november 2010 - 23:44    reactie #4
geplaatst door: macsiem
Vreemd dat het zo makkelijk gaat.
Ik koop een aantal Apps en kan die gratis op een andere iPad zetten. Is er geen limiet? Moet er niet eerst en iPad (serienummer) " uitgeschreven" worden? Anders kan ik de hele straat van Apps voorzien. Zo stom zal Apple niet zijn.
Hoe zit dit nu precies?
iPad naar reparatie
24 november 2010 - 23:56    reactie #5
geplaatst door: Wink10
Ik heb wel eens ergens op dit forum gelezen dat de limiet 5 (vijf) iPod's (cq iPads, iPhones) is.
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 09:24    reactie #6
geplaatst door: macsiem
Juist daarom mijn vraag. Nu heb ik 3 toestellen aan iTunes hangen (iPad, iPhone,iPod). Dus nog 2 vrije plaatsen. Wanneer nu mijn iPad wordt omgeruild door Apple (service, heel mooi) moet ik de nieuwe iPad weer aansluiten. Daar ik niet weet hoe de oude iPad "uit te schrijven" heeft iTunes dan 4 toestellen aan zich, maar de de oude iPad is er niet meer. Straks een nieuwe iPhone en alles is vol. daarna alle Apps opnieuw kopen lijkt mij niet zo leuk. (dure routeplanners enz)
Mijn vraag is dan ook hoe kan je een toestel dat je niet meer gebruikt "uitschrijven" bij iTunes zodat er plaats blijft voor toekomstige toestellen aan iTunes?
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 09:36    reactie #7
geplaatst door: JH
Pas als je aan je limiet zit (5 stuks dus) kan je de lijst van gemachtigde computers opschonen.

(edit)

(Bewerkt door JH om 10:48, 25-11-2010)

Mac-musician
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 10:39    reactie #8
geplaatst door: Macgek
Van http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL

De machtigingen intrekken voor alle computers die zijn gekoppeld aan uw account
Als u het maximum van vijf machtigingen hebt bereikt, kunt u het aantal gebruikte machtigingen resetten met de optie 'Trek alle machtigingen in' in het venster Accountgegevens.

iPad naar reparatie
25 november 2010 - 10:44    reactie #9
geplaatst door: Pieterr

Citaat
macsiem om 9:24, 25-11-2010
 Nu heb ik 3 toestellen aan iTunes hangen (iPad, iPhone,iPod). Dus nog 2 vrije plaatsen.

De limiet van 5 geldt voor het aantal computers waar iTunes op geinstalleerd is die de gekochte content kunnen gebruiken of syncen naar iDevices, niet voor het aantal iPods. Zie de link van Macgek.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 11:52    reactie #10
geplaatst door: macsiem
Dat is duidelijk dus betreffende computers. Maar zit er ook een beperking aan het aantal iDevices die je kan gebruiken? Hierover heb ik nog niets kunnen vinden.
Wie weet hierover nog wat te vinden?
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 12:06    reactie #11
geplaatst door: Pieterr
Nee zo'n beperking is er niet. Is ook niets over te vinden op de Apple website. Het is wel een veelgestelde vraag op het Apple discussieforum.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 12:07    reactie #12
geplaatst door: BartjeGossen
Je maakt je mijns inziens druk om een probleem wat er niet is en als het er is, dit verholpen kan worden. Je content heb je en hou je. Kom je aan de limiet (die dus niet echt bekend is voor het aantal apparaten) dan trek je dan alle machtigingen in en sluit je dan je apparaten weer aan.
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 12:09    reactie #13
geplaatst door: Pieterr
Als jij 100 iDevices hebt aangeschaft vindt Apple het waarschijnlijk al lang best. Maar het zal niet de bedoeling zijn dat jij de iDevices van iedereen in de straat gaat vullen.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 12:12    reactie #14
geplaatst door: Macgek
Volgens mij is de machtiging op gekochte apps gekoppeld aan je iTunes account. Dus kun je bij het synchroniseren gewoon de contant overzetten op een grote hoeveelheid idevices. Dat merk je bijvoorbeeld op het moment dat je een app verwijdert op de iPhone of iPad waarvoor al reeds betaald is en je hem opnieuw in de Appstore wilt downloaden hij aangeeft 'reeds gekocht' of iets dergelijks.
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 12:13    reactie #15
geplaatst door: Macgek
Volgens mij is de machtiging op gekochte apps gekoppeld aan je iTunes account. Dus kun je bij het synchroniseren gewoon de contant overzetten op een grote hoeveelheid idevices. Dat merk je bijvoorbeeld op het moment dat je een app verwijdert op de iPhone of iPad waarvoor al reeds betaald is en je hem opnieuw in de Appstore wilt downloaden hij aangeeft 'reeds gekocht' of iets dergelijks.
iPad naar reparatie
25 november 2010 - 15:52    reactie #16
geplaatst door: Flix
Zoiets ja.
Je kunt app's idd overal op zetten (bij de buren, je neefje, etc), maar als zij 'm weer willen downloaden na bv een herstel, moeten ze betalen. Ook update's werken niet, als ze werken op een iDevice met een ander iTunes Store account. Dus vroeg of laat loop je toch tegen die beperking op.