Supportvragen iPad > iPad - Apps
[Opgelost] Geen iCloud Agenda meer
(1/1)
srna513006:
Gisteren heb ik niet geheel vrijwillig op mijn 4 Apple apparaten, Mac Mini, iPad en 2x iPhone XR, het Primaire AppelID omgewisseld met de Alias, zie voor uitleg onderstaande link.
https://www.macfreak.nl/macos-en-osx/appleid-wijzigen-lukt-niet/
Feitelijk werkt daarna alles weer behalve problemen de Agenda.
Voor deze wijziging functioneerde de Agenda uitstekend, zodra ik op één van de Apple apparaten een agendapunt aanmaakte was die ook vrij onmiddellijk op de andere apparaten zichtbaar.
Zelf functioneerde de uitwisseling v.v. met de iPhone van mijn vrouw een ander AppleID gebruikt.
Op mijn Mac schijnt de Agenda normaal functioneren want daar zie ik bij Agenda's zowel de Agenda 'Op mijn Mac' als iCloud staan.
Ook kan ik de Aganda items v.v. met die van de iPhone van mijn vrouw uitwisselen.
Alleen op mijn iPad als iPhone wil dit niet lukken, als ik op één van beide apparaten een agendapunt aanmaak is die nergens anders meer zichtbaar behalve op het apparaat waar het item is aangemaakt.
Het vreemde is dat ik op de Mac bij Agenda's wel de iCloud Agenda zie maar op de iPhone en iPad alleen Gmail maar geen iCloud.
Het zal wel vast iets te maken hebben met de gisteren door mij uitgevoerde bovenstaande acties.
Ik heb geprobeerd om dit weer te herstellen maar ik ben nu de draad volledig kwijt hoe ik de iCloud Agenda weer op mij iPhone en iCloud terug kan krijgen.
Bij Instellingen > Agenda staat bij Standaardagenda ....@gmail.com terwijl op mijn Mac daar 3 Accounts staan, bovenaan iCloud, dan Google gevolgde door die van mijn vrouw.
Dus graag weer jullie advies hoe dit te herstellen.
nnsa:
Begin eens bij het begin (Op de Mac):
Controleer of op alle devices met jouw AppleID, bij iCloud > het vinkje staat bij Agenda's*:
[Opgelost] Geen iCloud Agenda meer
Ga daarna naar de Agenda's app > Voorkeuren en kijk of de juiste Agenda ingesteld is als standaard Agenda. Zorg ook voor een herkenbare naam en niet alleen Agenda, maar Privé, Werk etc. en geef een kleurcode mee aan jouw agenda (voorbeeld):
[Opgelost] Geen iCloud Agenda meer
Kijk dan of de gewenste (juiste) accounts zijn ingeschakeld:
[Opgelost] Geen iCloud Agenda meer
Kijk daarna of je je (hoofd) agenda met iemand wil delen:
[Opgelost] Geen iCloud Agenda meer
Ga nu naar je iPad en open de Agenda app. Klik links boven op het Agenda-icoon en kijk of per account (iCloud, Gmail, etc.) je agenda's verschijnen. Vink de Agenda's aan, die je op je iPad wilt weergeven. Die zouden dan "in sync" moeten blijven voortaan:
[Opgelost] Geen iCloud Agenda meer
Herhaal deze stappen eventueel op jouw iPhone.
Zorg eerst dat dit goed werkt en ga pas later over op het delen van agenda's met partner of anderen.
Dan nog even voor de begripsvorming:
Er zijn:
● Lokale agenda’s (alleen op het unieke device, kunnen meerdere zijn);
● Gesynchroniseerde agenda’s (iCloud, Gmail, Outlook) tussen devices met zelfde AppleID;
● Gedeelde agenda’s, tussen devices met ander AppleID en met alleen lezen, of ook kunnen wijzigen;
● Agenda’s waar je een abonnement op kan nemen (weer, sport, evenementen etc.);
(*) In dit voorbeeld wordt hoofdzakelijk een iCloud Agenda getoont, maar dit werkt ook met Gmail Agenda(s) of Outlook Agenda's etc.
srna513006:
@nnsa,
Bedankt voor het gegeven en vooral uitgebreide antwoord... :thumbs-up:
Ik was van mening dat ik de genoemde instellingen wel had gecheckt maar op een gegeven moment ben je wel de draad kwijt en weet je niet meer welke instellingen nu wel en niet juist zijn.
Ik zag jouw antwoord pas vanmorgen.
Gisteren ben ik natuurlijk ook bezig geweest en heb ik het probleem waarschijnlijk zelf al gevonden, alhoewel ik dan niet goed begrijp waarom dat dan wel helpt.
Toen ik eergisteren volstrekt ongewild mijn vorige Alias Apple ID ...@gmail.com had gewisseld met mijn primaire Apple ID ...@iCloud.com is het Agenda probleem waarschijnlijk ontstaan.
Ik was in de veronderstelling dat ik mij altijd met het primaire Apple ID moest inloggen en niet met een Alias Apple ID, inmiddels weet ik wel beter.
Dus terwijl ik mij voordien met ...@iCloud.com ging inloggen deed ik dat daarna met ...@gmail.com want dat is immers nu het primaire Apple ID.
Gisterenavond ben ik op alle apparaten ingelogd met het Alias Apple ID...@iCloud.com en daarna functioneerde de Agenda weer zoals vanouds.
Of dit nu echt het probleem heeft opgelost weet ik niet zeker maar het werkt weer.
Dit allemaal n.a.v. het feit dat de Berichten niet goed werkten en als je dan verkeerde handelingen / wijzigingen uitvoert kom je tot dit soort problemen.
Nu zal mijn leeftijd hier ook vast een negatieve rol in spelen.
nnsa:
Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de feed-back.
:thumbs-up:
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie