Google Home bug op iPad
14 november 2021 - 09:26   
geplaatst door: orange
Na de update van drie dagen geleden is het instel-menu van mijn 'Routines' in Google Home compleet vernaggeld op de iPad.

Op de smartphone is deze prima in orde, maar op de iPad is het nogal een vreemde pagina geworden.

Meer mensen hier last van?

iPad 2020
iOS 15.1
Google Home 2.46.106

Schermafbeelding 2021-11-14 om 09.21.36.jpgGoogle Home bug op iPad
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
14 november 2021 - 17:08    reactie #1
geplaatst door: orange
Al geprobeerd:
- App verwijderen
- Opnieuw installeren
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
16 november 2021 - 09:02    reactie #2
geplaatst door: orange
Natuurlijk geven we het hier niet graag toe. ;)

Maar ik zal toch niet helemaal de enige gebruiker van een iPad met Google Home integratie zijn?!

Nog even ter vergelijk hoe het normale beeld ongeveer moet zijn:

Screenshot_20211116-090041.jpgGoogle Home bug op iPad
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
17 november 2021 - 09:03    reactie #3
geplaatst door: orange
En hij begint steeds harder en vaker te buggen.
Sinds gisteravond wil de iPad ook niet altijd meer de Hue-lampen bedienen via Google Home. Daar wil hij gewoon niet 100% van de tijd compleet mee syncen.

In de Hue-app en op de smartphone in Google Home wederom geen enkel probleem.

(Alles met ... is van Hue, en wordt - vaak - niet geactiveerd)

Schermafbeelding 2021-11-17 om 09.02.42.jpgGoogle Home bug op iPad
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
17 november 2021 - 09:47    reactie #4
geplaatst door: nnsa
Hue software up to date ?
Hue bridge al eens herstart ?
Dit, als laaghangend fruit…
Google Home bug op iPad
17 november 2021 - 09:56    reactie #5
geplaatst door: orange
Ja, en ja.

Hue geeft ook nergens problemen, behalve in de google Home app op de iPad.
Op de andere devices is er niets aan de hand.

Maar het begon dus eigenlijk met bugje 1. :)
Zie bovenaan. Die is ook super irritant.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
17 november 2021 - 16:54    reactie #6
geplaatst door: nnsa
Heeft / had het (n)iets te maken met de globale Google storing van gisteren 16/11 ?
Google Home bug op iPad
18 november 2021 - 08:07    reactie #7
geplaatst door: orange
Nee, die 'routines'-bug op de iPad is zeker vanaf 11-11.
En Hue bugte ook al een dag eerder.

Bovendien is er op de Android telefoon niets aan de hand (geweest).
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
18 november 2021 - 09:06    reactie #8
geplaatst door: catmen
Ik weet niet of bij mij hetzelfde probleem speelt maar enkele dagen geleden heeft de kleindochter de iPad 2020 software versie bijgewerkt naar versie 15.1….. sindsdien is hij op bepaalde punten zeer traag geworden, moet er gezocht worden naar een server verbinding en app’s  (bvb van Gazet van Antwerpen) als ik op het scherm het icoon kies verschijnt er “informatie word gedownload” en dat duurt en duurt en blijft dat duren, dat stond er voor de upgrade binnen enkele seconden, ik denk dat het geen goede ingreep was van de kleindochter, op haar school iPad stond al wel de laatste versie.
Google Home bug op iPad
18 november 2021 - 09:14    reactie #9
geplaatst door: orange
Citaat
Ik weet niet of bij mij hetzelfde probleem speelt ...
Dat weet ik ook niet. Vertel?  :wink:

Nee, de iPad is zeker niet trager geworden, en er lijkt bij andere apps ook geen probleem te zijn.

Dit probleem gaat dus over de bugs in de Google Home app op de iPad.
En natuurlijk kan dat samenhangen met de update naar 15.1.
Daarom mijn vraag of anderen dit probleem ook hebben.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Google Home bug op iPad
18 november 2021 - 09:16    reactie #10
geplaatst door: nnsa
@catmen: advies, maak nieuw draadje hierover. iPad traag na update naar 15.1. Want dit staat los van het probleem van @orange.