geplaatst door: Ziegler
Ik ben sinds ik het verdienmodel van de bezorgdienst ken in ieder geval mild over achtergelaten pakjes in papiercontainers e.d.
geplaatst door: Flix
Het is daar een privé firma die de trajectcontroles uitbaat. Dus gegarandeerd wordt je beboet. 0,0 met veiligheid te maken, puur voor de kassa, maar das een ander topic.
(Ach, topic gaat toch al vooral over trajectcontrole en hoe hier mee om te gaan.)

Interessante gedachte. Is het niet zo dat de overheid, bv het gemeentebestuur hierover beslist, en zij wegen wel verschillende belangen af, zoals veiligheid, maar het kunnen ook geluid of uitstoot limieten zijn die dit afdwingen. En dan wordt die controle ingesteld; wie dat verder uitvoert is niet van belang, want het moet opgevolgd, dus afgedwongen worden. En als een 3e partij dat efficient kan, dan doet deze dat maar.

Ik ben vooral heel blij dat wij nooit de kant van de VS zijn uitgegaan met autogebruik, maar op tijd de auto veel beperkingen hebben opgelegd (in NL gelukkig nog veel meer dan in België), want small town America is volledig verwoest door die auto. Dus heel goed, die 30 km beperkingen.
geplaatst door: JPZ
Flitsmeister heeft zichzelf, los van het absurde batterijgebruik, aardig uit de markt gewerkt sinds vorige week Carplay in het pro pakket zit. Prima dat ze wat willen verdienen, maar voor een app die draait op de data en meldingen van de gebruikers is het achter een betaalmuurtje stoppen van Carplay wel heel sneu.
Ik ben dus voorgoed terug bij Waze, die veel minder vraagt van de batterij ook.
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
geplaatst door: raverke95
Tezamen met de start van dit topic had ik de crew van Flitsmeister een mailtje gestuurd met mijn bezorgdheden over de onvolledigheid van de app in België.
Ze zijn er zich van bewust en zullen in de toekomst een systeem proberen te bouwen waarbij men foutieve flitspalen,... kan doorgeven a la Waze.
Nog niet voor direct, want klein bedrijf, weinig mensen enz.

Het is inderdaad erg jammer voor een app die zo donders populair is in Nederland dat ze hem toch een beetje in de verdoemnis gaan helpen op die manier. Ik hoorde dat van de week trouwens ook in een Nederlandse podcast. Zij waren er ook van overtuigd dat velen alternatieven zouden zoeken.

Inmiddels maar wat testen en zien wat me bevalt. Die gemiddelde snelheden in beeld brengen is écht iets unieks lijkt me.
geplaatst door: PS-MacGek
De TomTom app toont de gemiddelde snelheid bij trajectcontroles.

TomTom GO Navigation (iOS) - pagina 67 (PDF)
Citaat
Trajectcontrole - flitsers van dit type meten je
gemiddelde snelheid tussen twee punten. Je
ontvangt een waarschuwing aan het begin en het
einde van de trajectcontrole.
Als je in een zone met trajectcontrole rijdt, wordt
je gemiddelde snelheid weergegeven en niet je
huidige snelheid.
De afstand tot het einde van de
zone wordt op de routebalk getoond.
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
geplaatst door: raverke95
Dit wou ik toch ook even toevoegen: sinds ik iOS 17.5 op m'n iPhone heb, doet hij bij gebruik van Waze een pak langer op een batterijlading. Ik ben al elke dag thuisgekomen met nog dik 70% batterij na een hele dag navigeren.

Blijkbaar zit er tussen iOS 17.4.1 en Waze toch ergens een bugje.

Ik ben eens even aan het kijken naar RadarBot. Wellicht komende week eens een maandabbotje afsluiten en zien wat dat geeft. Zit ook wat speciaals in voor bedrijfswagens, per slot van rekening rijd ik daar altijd mee rond. We gaan het merken
geplaatst door: MacSjaak
Ik gebruik zelf Magic Earth. Heeft zelfs een vrachtauto modus. Weet alleen niet zeker of er een gemiddelde snelheid binnen een trajectcontrole wordt weergegeven. Niet zo op gelet. Kaart kan van te voren gedownload worden. Gebruikt daardoor misschien ook wel minder batterij. Ik ben geen expert.