Supportvragen iPhone > iPhone - Internet en Connectiviteit  

Geen service op iPhone

(1/3) > >>

jean jacques:
Op mijn Iphone 7 is een update 15.3.1 uitgevoerd waarna ik niet meer kan bellen of sms'en ,noch telefoon of sms ontvangen. In het scherm staat "Geen service". Bij instellingen "mobiel netwerk" de boodschap: "Er is een update vereist om mobiele data op deze iPhone te gebruiken."

En "meer info" link die verwijst naar apple support waar uitgelegd wordt via itunes (ik heb versie 12.8.3.1). update uit te voeren. Dat werkt niet bij mij, de aanwijzingen kloppen niet. Ik krijg niet de melding :"vertrouwt u de computer". Laatse versie van iphone is 15.3.1 en instellingen/algemeen/software update geeft aan dat de iphone up to date is.

Allemaal erg vervelend en tijdrovend, ben al 2 dagen bezig oplossing te zoeken en ik kan bovendien zelfs geen bankzaken doen via iphone of computer omdat er meestal een veiligheidscheck is via een smscode voor transacties. wie kan helpen?

boiing:
https://www.howtoisolve.com/fix-iphone-no-service-after-ios-12-update/

Loop daar eens doorheen, vooral 4, 5 en 6. En anders je provider eens bellen en vragen of er iets mis is met je account. En verder nog deze tips, deels dezelfde als hierboven:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

https://support.apple.com/nl-nl/HT201415

jean jacques:
Dank Booing,
Bij reset komt er "HERSTEL Netwerkinstellingen" met de waarschuwing: hiermee verwijder je alle netwerkinstellingen en worden de fabrieksinstellingen hersteld"
Wat haal ik me daarmee op de hals? moet ik dan bv emailinstellingen van alle providers weer instellen en mogelijk ook andere instellingen? Of kan ik die importeren via itunes reservekopie?

boiing:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iphea1c2fe48/ios

Daar staat het iets uigebreider. Je email instellingen worden niet gewist, wel je WiFi verbindingen, eventueel VPN en dat soort zaken. En je provider instellingen dus. Normaal gesproken is het alleen een kwestie van je WiFi wachtwoord opnieuw invoeren.

jean jacques:
Dank Boiing, ga ik proberen. Ik merkte ook het volgende op:
In het menu instellingen/ algemeen/ info zie ik AANBIEDERVERGRENDELING: geen simkaart.
Dus herkent de iphone de simkaart niet waarschijnlijk. Toch moet ik wel een simcode ingeven bij opstarten van ed iphone.
De provider had ik al eerder benaderd, die stuurt een nieuwe simkaart in de hoop dat het dat is opgelost.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie