Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 13:52   
geplaatst door: Axhill
Ik krijg één van mijn hoortoestellen niet meer gekoppeld met mijn iPhone SE (1e gen.). Het betreft de Resound LiNX Quattro.
Het rechtertoestel kreeg ik vandaag terug van reparatie en wilde ik koppelen.
Helaas krijg ik nu óf het linkertoestel gekoppeld óf het rechtertoestel, maar niet beiden!

Ik heb een aantal keer het geprobeerd door:
1. de beide apparaten te vergeten
2. Resound app verwijderd
3. Resound app opnieuw geïnstalleerd
4. iPhone opnieuw gereset

Dan Instellingen > Toegankelijkheid > Hoortoestellen
Beide hoortoestellen  zijn beschikbaar.
Ik kies een toestel (bijvoorbeeld rechts) en krijg een koppelverzoek.
OK.
Het toestel wordt gekoppeld, maar er komt géén verzoek om het tweede toestel te koppelen!

Zoals gezegd heb ik het een aantal malen geprobeerd. De audicien kan me helaas nu ook even niet helpen. De toestellen deden het altijd probleemloos met de iPhone.

Wat doe ik fout?? Heeft iemand een advies voor mij?
Don't believe everything you think
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 15:17    reactie #1
geplaatst door: Flix
Heb je in de tussentijd soms iOS 14 op de SE gezet?
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 15:25    reactie #2
geplaatst door: ouwemac
Ik lees in de app store dat meer mensen verbindingsproblemen hebben met de app die jij noemt.
Heb je het al via BT geprobeerd?
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 15:28    reactie #3
geplaatst door: Axhill
Heb je in de tussentijd soms iOS 14 op de SE gezet?

Nee, er staat nog 13.6.1 op.
Don't believe everything you think
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 15:33    reactie #4
geplaatst door: Axhill
Ik lees in de app store dat meer mensen verbindingsproblemen hebben met de app die jij noemt.
Heb je het al via BT geprobeerd?

In het Bluetooth overzicht worden de toestellen niet genoemd. Omdat de iPhone slechts één toestel wil koppelen, staat er ook maar één toestel in de Resound-app.
Ik vind het zo vreemd dat óf het rechter- óf het linkertoestel te koppelen is. En het maakt niet uit welke ik in eerste instantie kies.

Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik 13.6.1 erop heb gezet. In ieder geval kort na dat die versie uitkwam. Mijn defecte hoorapparaat heb ik drie weken geleden laten opsturen en toen werkte alles nog naar behoren.
Don't believe everything you think
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 16:51    reactie #5
geplaatst door: Flix
Dan is de voor de hand liggende conclusie dat er iets niet goed is met betreffende toestel. Blijkbaar is er onderling ook een soort koppeling, en die lijkt niet tot stand gebracht.

Maar probeer het eens op een andere iPhone of iPad; er zal er licht wel eentje in de buurt zijn, toch?
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 17:21    reactie #6
geplaatst door: boiing
Dan is de voor de hand liggende conclusie dat er iets niet goed is met betreffende toestel. Blijkbaar is er onderling ook een soort koppeling,
Zeker als er één van de twee gerepareerd is lijkt me dat ook aannemelijk. Als het ook op een ander apparaat niet lukt die audicien nog eens bevragen?
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 17:37    reactie #7
geplaatst door: Axhill
@Flix en Boing

Dat van die koppeling is een hele goede suggestie. Ik kreeg namelijk een toestel terug dat niet mijn eigen toestel is.
Wel uiteraard hetzelfde type, maar ik kreeg een zwart toestel, terwijl de mijne huidkleurig is.
De audicien zou een nieuwe huidkleurige behuizing aanvragen en dan mijn toestel aanpassen.
Hij weet kennelijk niet dat de twee oorspronkelijke toestellen een eenheid lijken te zijn, dus geen nieuwe behuizing maar moet mijn eigen apparaat terug.
Ik laat wel weten of daarmee het probleem is opgelost.
Don't believe everything you think
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
29 september 2020 - 19:08    reactie #8
geplaatst door: Axhill
Nou het verhaal ligt toch iets anders. Een toestel wat teruggestuurd wordt, gaat gewoon de shredder in en je krijgt een nieuw toestel. De toestellen worden dan opnieuw geprogrammeerd en waarschijnlijk is dat vandaag bij mij dus fout gegaan.
Don't believe everything you think
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
30 september 2020 - 12:17    reactie #9
geplaatst door: Axhill
Het werkt allemaal weer naar behoren. De beide toestellen zijn opnieuw geprogrammeerd en de iPhone koppelt beiden nu weer netjes.
Don't believe everything you think
antw: Hoortoestel wil niet koppelen met iPhone
30 september 2020 - 13:55    reactie #10
geplaatst door: boiing
Goed om te lezen Axhill, en een mooie hint van Flix!