Supportvragen iPhone > iPhone - Internet en Connectiviteit  

Iedereen heeft Wi-Fi, behalve ons gezin

(1/4) > >>

justmac:
Ik zit momenteel met ons gezin in een hotel waar we toegang hebben tot WiFi.

Eerste avond werkte alles perfect, maar vanaf de tweede dag niks nada noppie. Wel WiFi verbinding maar geen internet.

Naar de hotel eigenaar gegaan en die zegt dat niemand hier last van heeft en het bij iedereen perfect werkt.

Ik heb het geprobeerd op 3 iPhones een iPad en een MacBook maar nergens krijgen we toegang tot het internet terwijl de WiFi verbinding verbonden is.

Op de iPhone al alle netwerk instellingen hersteld maar nog steeds niets.

Ik vind het heel vreemd allemaal, ook mede omdat het op geen één device bij ons werkt.

Op elke plek krijgen we zonder problemen WiFi verbinding met internet behalve in ons hotel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

nnsa:
Probeer het volgende: druk op de (i) naast de bewuste WiFi verbinding en schakel Prive WiFi adres uit. Voeg ook een DNS server 8.8.8.8 toe (deze is van Google).

Eventueel drukken op vernieuw Lease en bij IPV4 kijken of je een IP adres van de router hebt gekregen.

Hopelijk helpt dit.

P.S. Op de momenten dat ik geen verbinding kreeg met Internet, was het altijd een IP-probleem.

MacFrankie:
Wifi is lokaal, als je wifi hebt, dan zit je op het LAN. Dat zegt nog niks over toegang tot het WAN, het grote internet.

Mogelijk zit daar iets fout.

Maak verbinding met wifi, vergeet het netwerk, en maak opnieuw verbinding.

Flix:
Vreemd verhaal.
Vertel eens meer over hoe het hotel netwerk werkt; heeft het een versleuteling (wachtwoord)? Of kom je langs een inlog pagina waarbij ergens op oké moet klikken, en eventueel een vinkje moet goedzetten?

justmac:

--- Citaat van: nnsa, 15 augustus 2021 - 09:24 ---Probeer het volgende: druk op de (i) naast de bewuste WiFi verbinding en schakel Prive WiFi adres uit. Voeg ook een DNS server 8.8.8.8 toe (deze is van Google).

Eventueel drukken op vernieuw Lease en bij IPV4 kijken of je een IP adres van de router hebt gekregen.

Hopelijk helpt dit.

P.S. Op de momenten dat ik geen verbinding kreeg met Internet, was het altijd een IP-probleem.

--- Einde van citaat ---

Alles geprobeerd, hebben een ip adres ontvangen van de router maar helaas zonder resultaat.


--- Citaat van: MacFrankie, 15 augustus 2021 - 11:54 ---Wifi is lokaal, als je wifi hebt, dan zit je op het LAN. Dat zegt nog niks over toegang tot het WAN, het grote internet.

Mogelijk zit daar iets fout.

Maak verbinding met wifi, vergeet het netwerk, en maak opnieuw verbinding.

--- Einde van citaat ---

Ook dit heb ik meerdere malen geprobeerd, maar krijg het niet werkend.


--- Citaat van: Flix, 15 augustus 2021 - 12:07 ---Vreemd verhaal.
Vertel eens meer over hoe het hotel netwerk werkt; heeft het een versleuteling (wachtwoord)? Of kom je langs een inlog pagina waarbij ergens op oké moet klikken, en eventueel een vinkje moet goedzetten?

--- Einde van citaat ---

Precies, ik vind het ook heel vreemd mede doordat we op geen enkel toestel het aan de praat krijgen behalve de eerste avond. We hadden toen het open netwerk gebruikt zonder wachtwoord en zonder inlogscherm waar we akkoord moesten geven. Internet (WiFi) werkte perfect.

Toen het de volgende dag niet meer werkte kregen we de inloggegevens van het beveiligde netwerk met wachtwoord die de staff zelf ook gebruikt. Deze hebben we nooit aan de praat gekregen en de onbeveiligde ook niet meer. Best frustrerend.


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie