Supportvragen iPhone > iPhone - Internet en Connectiviteit  

Internet via databundel lukt steeds niet

(1/1)

MacWim:
Ik zit tijdelijk in Curacao en heb een lokale simkaart aangeschaft. Als ik wifi uitschakel (als dat er toch niet is) krijg ik helemaal nooit verbinding via de bundel. Telkens krijg in de melding “Safari kan de pagina niet openen omdat er geen veilige serververbinding mogelijk is.” En in Firefox: “An SSL error has occurred and a secure connection to the server cannot be made.”

Waar in m’n iPhone 13 mini is dan ingeschakeld dat verbindingen veilig moeten zijn? Volgens mij heb ik van alles ‘open ‘ gezet. Van mij hoeft die veiligheid niet altijd.
Of kan de “eis van veiligheid” ook in de gekochte databundel zitten?

nnsa:
Heb je überhaupt verbinding met internet (bijvoorbeeld met de App Store) ?

Bij Mobiel netwerk instellingen:

Staat je netwerkselectie op de juiste provider ?
Is je Mobiele data netwerk goed ingesteld ?

boiing:
Een fysieke of een eSIM MacWim? Ik heb daar vorig jaar een Airalo eSIM gebruikt, werkte perfect.

Ik zou eerst eens controleren of je wel een data-verbinding hebt zoals nnsa zegt, misschien heeft het niets met Safari te maken. Bij een nieuwe fysieke SIM moet vaak de telefoon ook een keer helemaal uit- en weer aangezet.

Verder moet bij de instelling 'Mobiel Netwerk' -> 'Mobiele Data' de APN setting goed staan, dat verschilt per provider. Even navragen wat je daar moet invullen, soms gaat dat niet vanzelf goed.

MacWim:
Opgelost.
De gekochte bundel van Digicell was onvoldoende geactiveerd.
Ik had na een activeringsprocedure kennelijk eerst nog een sms’je moeten krijgen, waarna een reply daarop pas tot echte activering zou leiden. Is nu alsnog geregeld (maar ben wel alvast de helft van m’n geld kwijt omdat ik ‘buiten de bundel’ had gebeld). Dat Papiamentu valt nog niet mee om te begrijpen. 🏖😎

boiing:
Goedzo! En het zonnetje maakt vast veel goed :wink:.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie