Supportvragen iPhone > iPhone - Internet en Connectiviteit  

iPhone 8 - Wifi problemen

(1/1)

McHenri:
Problemen met de wifi op de iPhone 8 van mijn echtgenote.

Die valt namelijk uit en je kan hem ook niet meer aanzetten.

Herstarten iPhone is geen oplossing.

De netwerkinstellingen her initialiseren kijkt te werken.
Je kan dan wel weer op wifi, maar na enkele minuten is het terug naar af.

iemand enig idee ?

nnsa:
Is het een probleem met WiFi of met verbinding met Internet. Dit zijn twee verschilende zaken.

Hoe zien de instellingen bij de (i) naast de WiFi verbinding er uit ?

Je kunt wel verbinding hebben met WiFi, maar geen verbinding hebben met Internet. Dan staat dit er meestal in het oranje onder, bij de WiFi instellingen.

Je beschrijving lijkt op een IP-conflict, of verkeerde settings, vandaar mijn vraag.

Een IP-conflikt kan je meestal voorkomen door de Router te herstarten.
Er vanuitgaande dat je probleem een ‘thuis-probleem’ is en niet een openbaar WiFi probleem of een gedeeld WiFi probleem o.i.d.

En herstarten zal het niet oplossen, maar mogelijk wel een soft-reset:

Snel achter elkaar volume up, volume down en dan aan/uit knop net zo lang ingedrukt houden tot witte appeltje weer verschijnt.

McHenri:

--- Citaat van: nnsa, 16 juli 2022 - 19:50 ---Is het een probleem met WiFi of met verbinding met Internet. Dit zijn twee verschilende zaken.

Hoe zien de instellingen bij de (i) naast de WiFi verbinding er uit ?

Je kunt wel verbinding hebben met WiFi, maar geen verbinding hebben met Internet. Dan staat dit er meestal in het oranje onder, bij de WiFi instellingen.

Je beschrijving lijkt op een IP-conflict, of verkeerde settings, vandaar mijn vraag.

Een IP-conflikt kan je meestal voorkomen door de Router te herstarten.
Er vanuitgaande dat je probleem een ‘thuis-probleem’ is en niet een openbaar WiFi probleem of een gedeeld WiFi probleem o.i.d.

En herstarten zal het niet oplossen, maar mogelijk wel een soft-reset:

Snel achter elkaar volume up, volume down en dan aan/uit knop net zo lang ingedrukt houden tot witte appeltje weer verschijnt.

--- Einde van citaat ---

Het is een toestel gerelateerd probleem.

Ik was heden in de GSM winkel en hij deed net hetzelfde op hun wifi.

Toestel is buiten garantie en ik had 2 opties :
  - Toestel binnen sturen voor herstelling
  - Nieuw toestel kopen.....

MacFrankie:
Jouw conclusie is een beetje kort door de bocht! De kans is aanwezig dat het een hardware probleem is, maar jouw test is beperkt.

Heb je het toestel al eens een factory reset gegeven? Let op, zorg eerst voor een goede backup!

nnsa:
Als het toestel recent fors gevallen is, dan kan het een hardware storing zijn. En/of anders @MacFrankie’s raad opvolgen…

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie