iPhone synchroniseert niet
25 mei 2019 - 23:55   
geplaatst door: Chargergirl
Hoi,

Mijn iPhone SE kan niet synchroniseren met iTunes. Ik heb hem van iemand gekregen, dus hij is niet nieuw, maar voor mij wel.
De melding die ik krijg:

'iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone. Er kan geen bericht naar het apparaat worden gestuurd.'

Er zit (nog) geen simkaart in de telefoon. Voor zover ik heb kunnen vinden, zou dit geen probleem moeten zijn.

Opstarten met/zonder iPhone aangesloten, etc. heb ik geprobeerd, maar dat leverde niets op.

Groetjes,

Peggy

iphone foutmelding.tiffiPhone synchroniseert niet
antw: iPhone synchroniseert niet
26 mei 2019 - 00:30    reactie #1
geplaatst door: HEXDIY
Wat meer details graag: hoe heb je die SE aangesloten aan je Mac? Met een Lightning > USB kabel?

Zoja, is het 1ste wat we moeten weten of je die iPhone ziet in "Over deze Mac" > Systeemrapport > USB.

Als je in dat stuk van je rapport géén spoor van een iPhone vindt is ofwél je Lightning > USB kabel stuk, ofwél de Lightning contactbus van je SE vuil, ofwél je SE zelf stuk.

Bij foutzoeken met externe apparaten is altijd het eerste wat je moet weten of Mac OS (X) contact maakt met het aangesloten apparaat. En dat zie je allereerst in Systeemrapport.

Zonee is er wellicht een sprake van een hardware falen (kabel of toestel).
Zoja gaat het meestal om een softwarematig of gebruikersprobleem ( zo bv. in dit geval een iTunes probleem).

Zie je een iPhone in je Systeemrapport of niet? Vandaar kunnen we de flowchart verder afgaan.

Graag tot je volgende post!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: iPhone synchroniseert niet
26 mei 2019 - 00:58    reactie #2
geplaatst door: HEXDIY
Je stelt hier een interessante vraag trouwens. Ik heb het nogmaals getest met een super oude LG Android foon met vernietigde/verlopen simkaart (!)

Welnu, Mac OS El Capitan herkent die onmiddellijk, net zoals mijn in gebruik zijnde iPhone 3 GS. Beide met hun eigen (getest werkende) USB kabeltjes dienen ze zich met de nodige details aan in Systeemrapport.

Ergo: verbinding met extern apparaat geslaagd.

Nu ja, dat wist ik al: beide apparaten werken nog met al hun beperkte kunnen op mijn Mac, gezien de juiste software.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: iPhone synchroniseert niet
26 mei 2019 - 10:48    reactie #3
geplaatst door: PS-MacGek
Welke MacOS/OS X versie en welke iTunes versie heb je?
Als ik de foutmelding zo zie, dan is de kans vrij groot dat je een versie van iTunes gebruikt die de iPhone SE nog niet (her)kent?
Je zult dan eerst iTunes moet updaten.
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
antw: iPhone synchroniseert niet
27 mei 2019 - 00:32    reactie #4
geplaatst door: Chargergirl
Hoi HEXDIY, bedankt dat je me wilt helpen!
Helaas kwam ik niet veel verder (zie beneden).
Ik weet inmiddels ook dat de telefoon een bedrijfstelefoon was en er nog restricties op zitten van de systeembeheerder daar.
Moet ik naar een telefoonwinkel oid om de restricties te laten opheffen? Zo ja, waar moet ik dan specifiek om vezoeken?


Wat meer details graag: hoe heb je die SE aangesloten aan je Mac? Met een Lightning > USB kabel?

Met een usb-kabel. Er staat geen appeltje op, betekent dat dat hij niet origineel is?

Zoja, is het 1ste wat we moeten weten of je die iPhone ziet in "Over deze Mac" > Systeemrapport > USB.

'Systeemrapport' kan ik niet vinden onder 'Over deze Mac'. Ik heb nog Snow Leopard (10.6.8). *bloos*
Wel gekeken onder andere dingen zoals 'USB' en 'Synchronisatievoorzieningen', maar daar zie ik niks wat te maken zou kunnen hebben met de iPhone SE.

 

Als je in dat stuk van je rapport géén spoor van een iPhone vindt is ofwél je Lightning > USB kabel stuk, ofwél de Lightning contactbus van je SE vuil, ofwél je SE zelf stuk.

Bij foutzoeken met externe apparaten is altijd het eerste wat je moet weten of Mac OS (X) contact maakt met het aangesloten apparaat. En dat zie je allereerst in Systeemrapport.

Zonee is er wellicht een sprake van een hardware falen (kabel of toestel).
Zoja gaat het meestal om een softwarematig of gebruikersprobleem ( zo bv. in dit geval een iTunes probleem).

Zie je een iPhone in je Systeemrapport of niet? Vandaar kunnen we de flowchart verder afgaan.

Graag tot je volgende post!
antw: iPhone synchroniseert niet
27 mei 2019 - 00:35    reactie #5
geplaatst door: Chargergirl
Wat leuk dat de oude apparaten, en ook nog van een verschillende soort met elkaar kunnen communiceren!
antw: iPhone synchroniseert niet
27 mei 2019 - 00:37    reactie #6
geplaatst door: Chargergirl
Welke MacOS/OS X versie en welke iTunes versie heb je?
Mac OS 10.6.8
iTunes 11.4 (18)


Als ik de foutmelding zo zie, dan is de kans vrij groot dat je een versie van iTunes gebruikt die de iPhone SE nog niet (her)kent?
Je zult dan eerst iTunes moet updaten.
Dat kan niet meer op mijn machine helaas.

antw: iPhone synchroniseert niet
27 mei 2019 - 00:42    reactie #7
geplaatst door: Chargergirl
HEXDIY en PS-MacGek:

Ik ga een kleine 2 weekjes op vakantie. Dus dan reageer ik hoogstwaarschijnlijk niet, omdat ik dan niets kan doen qua probeersels. Daarna weer wel natuurlijk. Na de vakantie krijg ik een 'nieuwe' iMac, met El Capitain (dat is de hoogste versie die daarop past). Misschien lost dat eea op. Of kan het zijn zijn dat die mijn oude iPhone 4S, die ik nu nog in gebruik heb, niet herkent/niet wil synchroniseren?

Dank voor jullie hulp,
Groetjes, Peggy



antw: iPhone synchroniseert niet
27 mei 2019 - 02:00    reactie #8
geplaatst door: HEXDIY
Hoi HEXDIY, bedankt dat je me wilt helpen!
Helaas kwam ik niet veel verder (zie beneden).
Ik weet inmiddels ook dat de telefoon een bedrijfstelefoon was en er nog restricties op zitten van de systeembeheerder daar.
Moet ik naar een telefoonwinkel oid om de restricties te laten opheffen? Zo ja, waar moet ik dan specifiek om vezoeken?


Dat verandert de zaak enorm, Peggy.
Wellicht is de iPhone niet naar behoren afgelogd geweest van Apple ID Diensten zoals iCloud  en dergelijke.

Maar, feit dat het een bedrijfsfoon was, betekent ook dat ie wellicht onder extern beheer was via MDM (Mobile Device Management).
Om dat op te heffen dien je het bedrijf te contacteren onder wiens management die SE stond, desnoods via zijn vorige gebruiker.

Indien er geen sprake is van fraude of diefstal (bv: de foon was gewoon afgeschreven en de laatste gebruiker mag die gewoon hebben, iets wat met mijn bedfrijfsfoon binnen minder dan 2 jaar ook gaat gebeuren) zal dat bedrijf die foon gerust willen afloggen van die MDM diensten.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: iPhone synchroniseert niet
27 mei 2019 - 02:37    reactie #9
geplaatst door: HEXDIY
Citaat
Met een usb-kabel. Er staat geen appeltje op, betekent dat dat hij niet origineel is?
Maakt niet uit, als die kabel werkt, dan werkt ie.
Heb je nog een andere kabel om de test nog eens mee over te doen?

Citaat
'Systeemrapport' kan ik niet vinden onder 'Over deze Mac'. Ik heb nog Snow Leopard (10.6.8). *bloos*
Wel gekeken onder andere dingen zoals 'USB' en 'Synchronisatievoorzieningen', maar daar zie ik niks wat te maken zou kunnen hebben met de iPhone SE.

Niks te blozen, hoor! Enne: onder het Appeltje van 10.6 Snow Leopard heet "Systeemrapport" eigenlijk "Systeemprofiel".

Zie je in diens Systeemprofiel > USB niets opduiken van die SE? In dat geval zou PS-MacGek wel eens gelijk kunnen hebben:

Citaat
Citaat van: PS-MacGek, gisteren 10:48

    Welke MacOS/OS X versie en welke iTunes versie heb je?
    Mac OS 10.6.8
    iTunes 11.4 (18)

    Als ik de foutmelding zo zie, dan is de kans vrij groot dat je een versie van iTunes gebruikt die de iPhone SE nog niet (her)kent?
    Je zult dan eerst iTunes moet updaten.

Als ik wat tijd heb probeer ik die upward compatibility nog wel eens op een Snow Leopard Macje van me, Peggy.

Maar een verouderde versie van iTunes verandert niks aan mijn aanvankelijke hardware test:
IMHO zou een iPhone SE ook nog zichtbaar moeten zijn als stukje aangesloten hardware in Systeemprofiel > USB van Snow Leopard.

Dat er niks werkt, ook al is die SE daar zichtbaar is dan een software kwestie (iTunes), de 2de stap in de flowchart.

Citaat
Wat leuk dat de oude apparaten, en ook nog van een verschillende soort met elkaar kunnen communiceren!
Ja, maar daar zijn nog andere truukjes voor nodig!

Geniet nou maar eerst eens van je vakantie!



If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: iPhone synchroniseert niet
16 juni 2019 - 00:09    reactie #10
geplaatst door: Chargergirl
Hallo, hier ben ik weer. Update: ik heb nu een iMac met El Capitain en iTunes 12.8.2.3.
De telefoon heb ik teruggezet naar fabrieksinstellingen ('telefoon opnieuw instellen' oid), en synchroniseren is ook gelukt.
Wanneer ik in iTunes 'zet reserverkopie terug' aanklik, dan vraagt hij om een wachtwoord.  Dat is niet het wachtwoord wat ik als ontgrendelingscode heb ingesteld op de telefoon, en ook niet het wachtwoord dat ik gebruik om wijzigingen door te voeren in mijn systeem.

Is er een manier om dit wachtwoord te achterhalen, of te resetten?

PS ik heb de simkaart nog niet in de telefoon gedaan. Daar heeft de telefoon ook nog niet om gevraagd, dus ik neem even aan dat dat niet het euvel is.

Groetjes, Peggy
antw: iPhone synchroniseert niet
16 juni 2019 - 07:36    reactie #11
geplaatst door: Sypie
Het lijkt me heel logisch dat dit te maken heeft met:
Citaat
Ik weet inmiddels ook dat de telefoon een bedrijfstelefoon was en er nog restricties op zitten van de systeembeheerder daar.
antw: iPhone synchroniseert niet
18 juni 2019 - 20:20    reactie #12
geplaatst door: HEXDIY
Ik ben het eens met Sypie. Neem contact op met de vorige eigenaar, en laat hem bij zijn bedrijf informeren of zij de MDM restricties kunnen opheffen.

Of laat die eens proberen zijn vroeger wachtwoord in te voeren.

Mogelijk ook is die foon niet naar behoren afgelogd geweest van iCloud, appstore en andere diensten.

Succes!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: iPhone synchroniseert niet
21 juni 2019 - 00:35    reactie #13
geplaatst door: Chargergirl
MDM-restricties, check!
Dankjewel :-)
antw: iPhone synchroniseert niet
23 juni 2019 - 01:23    reactie #14
geplaatst door: Chargergirl
Goed nieuws, de telefoon doet het! Wat bleek: het terugzetten van een reservekopie was niet mogelijk via iTunes, maar wel via iCloud (daarmee kon ik het moeten invoeren van een wachtwoord omzeilen).
Happy camper hier, ik ben weer in 2016 beland (meer up-to date dan 3 jaar oud zal ik nooit raken ;-)
antw: iPhone synchroniseert niet
23 juni 2019 - 05:14    reactie #15
geplaatst door: HEXDIY
Happy camper, you bet! Proficiat!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.