geplaatst door: Astrid Johanna
Beste mensen, ivm wisseling provider (glasvezel) heb ik mijn AppleID en wachtwoord moeten veranderen. Dat is allemaal prima gegaan, ook op de iPhone is de nieuwe ID geaccepteerd en in gebruik. Toch blijft er bij Instellingen een halsstarrig bericht staan dat ik mijn AppleID-instellingen moet bijwerken - maar is al gedaan! Op het toestel staan nu 2 ID's, de nieuwe in gebruik, de oude die veranderd wil worden. Wachtwoord al 2x aangepast (op Mac en iPhone), alle apparaten meerdere keren uit- en ingelogd.
Wat zie ik over het hoofd?
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
28 oktober 2018 - 16:44    reactie #1
geplaatst door: boiing
Een AppleID moeten veranderen wegens overstappen van provider? Dat lijkt me stug.. Van wie moest dat? Dat terzijde: is je oude AppleID uitgelogd in iCloud op je device, en in de App Store (zie 'Instellingen' -> 'iTunes Store en App Store')?
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
28 oktober 2018 - 16:49    reactie #2
geplaatst door: Astrid Johanna
..Is niet zo stug hoor, de nieuwe glasvezel wordt bij ons niet via KPN geleverd, maar dat KPNmailadres was wel mijn ID.
En ja, ik was overal uitgelogd.
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
28 oktober 2018 - 16:55    reactie #3
geplaatst door: boiing
Ah ok, ik snap 't. Heb zelf een .me ID dus dat kwam niet meteen in me op :wink:. Op dat 'bijwerken' bericht kun je toch klikken, wat staat er dan precies?

Zie ook deze link voor wat je bij iedere Apple service moet doen nadat je AppleID is veranderd: https://support.apple.com/nl-nl/HT204071
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
29 oktober 2018 - 07:12    reactie #4
geplaatst door: MacFrankie
Mijn tip zou zijn om uit te loggen en daarna opnieuw in te loggen, maar als ik de link van boiing zie, dan is het een grote klus!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
29 oktober 2018 - 10:29    reactie #5
geplaatst door: Astrid Johanna
@Boiing: de bijwerkknop gaat uit van het verkeerde oude mailadres; al proberend ben ik inmiddels drie wachtwoorden verder ;-)
En alle opdrachten uit jouw link, dank je, had ik al gedaan om sowieso te onderzoeken welke ID bij welke functie gebruikt wordt. Alles netjes aangepast, alleen blijft de iPhone erom vragen.. ik denk dat er een bugje zit? Al heb ik ook al een softwareupdate gedaan. (Ik had ook zoiets niet-kloppends met de iclouddrive: ondanks dat er nauwelijks iets op stond bleef hij zeuren om groter abonnement, uiteindeljk verdween het). Ik modder nog maar even door.
@Frankie: uitloggen meerdere keren gedaan...
Bedankt voor het meedenken!
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
29 oktober 2018 - 10:34    reactie #6
geplaatst door: Flix
Ik snap je verhaal niet.
Heb je op je bestaande account (Apple ID) je gebruikersnaam verandert, dus van het oude email adres in het nieuwe, of heb je een nieuw Apple ID aangemaakt?
Je schrijft dat je je ww hebt veranderd, maar in beide gevallen is dat niet nodig; je kunt gewoon hetzelfde ww (blijven) gebruiken.
antw: Ik heb AppleID veranderd, maar iPhone blijft erom vragen
29 oktober 2018 - 10:59    reactie #7
geplaatst door: Astrid Johanna
Dag Flix, het is ook een wat onnavolgbare brei.. Maar het lukte me eerst niet om alleen de ID zelf te veranderen, dus heb ik alles vernieuwd. Maar vervolgens werd steeds gevraagd beide ID’s aan te passen.
>>
Inmiddels voor de derde keer totaal van iCloud uitgelogd - en nu is het gelukt, geen rondspokend oud adres meer...
Merkwaardig, ik weet niet wat ik anders heb gedaan, maar afijn, het is gelukt!
Nogmaals bedankt allemaal.