Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
10 november 2016 - 15:13   
geplaatst door: roel22
Ik heb twee maanden geleden een refurbished iPhone 6 gekocht bij Apple. Een paar dagen geleden liet het scherm ineens verschillende kleuren zien, waarna het uitviel. Vervolgens startte het weer op, waarna het opnieuw uitviel. Inmiddels doet de iPhone helemaal niets meer. Een hard reset blijft zonder resultaat. Als ik hem aan de oplader leg gebeurt er niets. Geen idee of er nog garantie op zit: kan ik zelf nog iets proberen voor ik 'm opstuur?
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
10 november 2016 - 16:16    reactie #1
geplaatst door: Pieterr
Ik zou even contact opnemen met Apple support: https://support.apple.com/nl-nl/contact
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
10 november 2016 - 16:46    reactie #2
geplaatst door: roel22
Heb ik gedaan. Die sturen me vervolgens door naar Tele2 (de refurbished verving een iPhone van Tele2). Die sturen me vervolgens een link waarmee ik de iPhone online ter reparatie kan aanbieden. Daarvoor dient de iPhone ontgrendeld te zijn - wat niet lukt ivm kapot. Desgevraagd hebben ze geen idee hoe ik dat online kan doen. Via iCloud zou het moeten lukken, maar geen idee hoe...
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
10 november 2016 - 18:40    reactie #3
geplaatst door: pjottervmr
gelukkig heb je geen probleem omdat je de klacht gewoon bij je leverancier moet leggen die heeft blijkbaar een ander toestel geregeld en die werkt niet meer dus terug naar die verkoper. Hij lost het maar op.
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
10 november 2016 - 19:46    reactie #4
geplaatst door: Gadget
https://support.apple.com/nl-nl/HT201365

en dan alsnog aanmelden voor reparatie bij je leverancier.

Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
11 november 2016 - 10:12    reactie #5
geplaatst door: roel22
De enige manier waarop ik de iPhone via iCloud kan ontgrendelen is door de iPhone te wissen (of zie ik dat verkeerd?) Ben ik dan ook de oude iCloud-backups kwijt?
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
11 november 2016 - 11:03    reactie #6
geplaatst door: ardie
Ik snap het niet. Je iPhone is 'dood' en toch ga/wil je nog dingen proberen. Als je iPhone sowieso niet meer opstart kun je er niks mee doen. Je hebt toch gewoon garantie?
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
11 november 2016 - 11:22    reactie #7
geplaatst door: roel22
Dat is voorlopig nog de vraag. De Apple-helpdesk was daar uitermate vaag over. Maar hoe dan ook moet ik 'm eerst ontgrendelen voordat ik de iPhone kan opsturen. En dat lukt dus niet.
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
11 november 2016 - 15:03    reactie #8
geplaatst door: iEscape
met vriendelijke groet, iEscape
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
11 november 2016 - 15:57    reactie #9
geplaatst door: roel22
Aha, dank voor de tip!

Ik vind het wel vreemd dat Apple wil dat ik het via Tele2 speel (waarvan de oorspronkelijke iPhone afkomstig was), terwijl ik de refurbished iPhone gewoon zelf heb betaald.

(Bewerkt door roel22 om 17:28, 11-11-2016)

Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
11 november 2016 - 23:27    reactie #10
geplaatst door: iEscape
Als het goed is onder elke rekening van Apple is onderstaande vermeld:

Klik op verkoop en retour voorwaarden, dan komt men terecht bij:

http://www.apple.com/nl/shop/browse/open/salespolicies

Ik zou dat even goed doornemen.

met vriendelijke groet, iEscape
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
12 november 2016 - 13:29    reactie #11
geplaatst door: roel22
Alsnog opgelost met Apple Support. Hoeft niet via Tele2, hij wordt onder garantie gerepareerd. Dank voor alle reacties.
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
12 november 2016 - 17:45    reactie #12
geplaatst door: iEscape
Kijk, dat is nu eens positief goed nieuws  :thumbs-up:
met vriendelijke groet, iEscape
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
12 november 2016 - 20:51    reactie #13
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
roel22 om 15:57, 11-11-2016
Aha, dank voor de tip!

Ik vind het wel vreemd dat Apple wil dat ik het via Tele2 speel (waarvan de oorspronkelijke iPhone afkomstig was), terwijl ik de refurbished iPhone gewoon zelf heb betaald.

(Bewerkt door roel22 om 17:28, 11-11-2016)


Ik vind dit niet vreemd is juist de enige manier zoals dit zou moeten gebeuren. Ik zie dat Apple je alsnog heeft geholpen maar je leveranceri is degene die het moet oplossen niet de fabrikant. Die komt pas in actie als de leverancier niet meer kan oplossen (failliet bv) dan heb je recht op de nog lopende fabriek garantie. (bij refurbisched is dit nog te betwijfelen maar is geen probleem is opgelost blijkbaar)
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
13 november 2016 - 12:05    reactie #14
geplaatst door: iEscape

Citaat
pjottervmr om 20:51, 12-11-2016


Ik vind dit niet vreemd is juist de enige manier zoals dit zou moeten gebeuren.

Is dat zo ?


Citaat
roel22 om 15:13, 10-11-2016
Ik heb twee maanden geleden een refurbished iPhone 6 gekocht bij Apple.

Als ik bij Apple een product aanschaf en Apple geeft garantie op dat product dan is Apple verantwoordelijk.

In dit geval is Tele2 niet verantwoordelijk omdat roel22 rechtsteerks bij Apple een refurbished iPhone heeft aangeschaft; en Apple geeft één jaar garantie.


Het is anders als roel22 bij een provider een abonnement neem met een iPhone, en na twee maanden de iPhone mankementen vertoont, dan is de provider de tussen 'persoon' die roel22 probleem zou moeten oplossen.

Als ik een refurbished MacBook Pro http://www.apple.com/shop/browse/home/specialdeals/mac/macbook_pro/15 aanschaf bij Apple en er is géén tussen 'persoon', wie is dan verantwoordelijk voor mijn probleem?

Naar mijn weten is Apple verantwoordelijk wanneer na twee maanden mankementen zijn.

met vriendelijke groet, iEscape
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
13 november 2016 - 12:35    reactie #15
geplaatst door: Flix
Oftwel: Roel is hier onduidelijk.
Hij meldt dat ie 'm bij Apple gekocht heeft; dan moet ie ook bij Apple zijn voor reclamaties, want Apple is nu de leverancier.
Dat de iPhone een andere iPhone vervangt die van Tele2 vandaan komt, heeft er niks mee te maken. Tenzij Tele2 het vervangen heeft geregeld, en Roel aan Tele2 heeft betaald. Maar dat lijkt hier dus niet het geval te zijn.
Refurbished iPhone 6 zo dood als een pier
13 november 2016 - 13:36    reactie #16
geplaatst door: roel22
Apple wilde in eerste instantie dat ik het via Tele2 ging oplossen omdat de kapotte iPhone een iPhone verving die anderhalf jaar geleden bij een Tele2-abo zat. Echter: ik heb die (refurbished) iPhone zelf betaald. Daar speelde Tele2 verder geen enkele rol bij. Hij was gevallen, kapot, viel dus onder geen enkele garantie. Waardoor ik de kosten betaalde (gelukkig verzekerd). Toen die tweede refurbished iPhone kapot ging kon ik voor mijn garantie dus alleen bij Apple terecht: ik had Apple de kosten betaald, Tele2 stond hier helemaal buiten.